A nő, aki megalkotta a világ leggyorsabb motorját

Tartalomjegyzék

eva hakanasson 11Egy svéd csaj nem kisebb dolgot vitt véghez, mint hogy megalkotta azt az elektromos motorkerékpárt, mellyel sebességrekordot állított fel.

 

2014-ben a nem mindennapi hölgy új világrekordot állított fel, mely teljesítmény után méltán kapta meg a leggyorsabb motoros nő jelzőt. A 435 km/h sebességet elérve neve bekerülhetett a rekordok könyvébe.

Eva Håkansson KillaJoule elnevezésű gépe 5,8 méter hosszú és 53 centiméter magas, mely paraméterek 660 kilogrammos súllyal párosulnak. A saját építésű gép a sebességrekorder cím mellett a leggyorsabb elektromos motorkerékpár és a leggyorsabb oldalkocsis motor díját is elnyertre. Utóbbit azért, mert a szerkezet jobb oldalán egy stabilitást növelő, harmadik kerék is beépítésre került.

HIRDETÉS (x)

A mérnöki tapasztalatokkal és tudással rendelkező Håkansson öt évet töltött a KillaJoule megépítésével, melyet saját garázsában csiszolgatott, ahol férje is sokat segített neki a munkában. Az elektromos meghajtású sebességrekorder jármű létrejötte, a technikai akadályok áthidalása mind Håkansson leleményes mérnöki tudásának érdeme.

Håkansson eredetileg svéd állampolgár, de hét éve az Egyesült Államokba költözött, ahol beiratkozott a denveri Egyetem PhD képzésére és gépészmérnöki tudását gazdagította.
Eva igazi mérnök családból származik. Apja a hatvanas években ráadásul még versenyzett is Svédországban és motorkerékpár szeretett volna építeni abban az időben, mikor mérnöki munkáját feladta. Hozzá hasonlóan lánya is motorépítésre adta a fejét, és férje, Bill Dube – aki nem mellesleg szintén mérnök, és a Nemzeti Óceáni és Atmoszférikus Hatóság kutató mérnöke - támogatásával nagy erőkkel a KillaJoule építésébe fogott denveri dupla garázsukban.

A KillaJoule eredetileg Håkansson hobbija volt azalatt az idő alatt, míg diplomamunkáján dolgozott, de végül őt is és férjét is magával ragadta a projekt, és az említett öt évre magába is szippantotta a házaspárt. Elsősorban Eva mérnöki háttere segítette őt a jármű tervezésénél és megépítésénél, de néhány ember a környezetükben úgy tartotta, hogy az egészben férjéé a főszerep.”Ha valakinek műszaki kérdése volt a motorkerékpárral kapcsolatban, mindig a férjemnek tették fel,” mesélte Håkansson.

Eva számára ez a projekt többet jelentett, mint puszta sebességrekord felállítás. A legfőbb célja az volt, hogy a közvélemény, elektromos járművekhez való hozzáállását megváltoztassa és megmutassa nekik, hogy a gazdaságos és környezetbarát gépek is lehetnek mutatósak, kifinomultak és hasznosak. „A szándékom nem az volt, hogy valami újat találjak fel, csak hogy rámutassak arra, hogy a lehetőség mindenki számára adott, mivel az a technológia, mely már az autókban bizonyított, elérhető a piacon.”

A KillaJoule akkumulátor egysége 14 Ah-s lítium-nanofoszfát akkumulátor cellákból állt össze, mely az A123 Systems terméke. Az összesen 56 cella négy modulra oszlik, melyek együtt 136 kilót nyomnak, és 375 voltot, illetve 10 kWh-t produkálnak. Ha a telepek lemerülnek, és tölteni kell őket, akkor négy, teljesen feltöltött modulra cserélik azokat, így nem kell kivárni a töltési időt.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Amilyen szépen indult a december, annyira nem karácsonyi most az időjárás hangulata. Jövő hétre meg...
Bővebben...
Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!