Hetényi Emese

Tartalomjegyzék

hetenyi emese 4(Majdnem) Minden szülő rémálma, ha gyermeke motorozni szeretne. Nem volt ez máshogy a mi családunkban sem, így a szülők által finanszírozott B-s jogsi után elkezdtem gyűjtögetni egy A betűre is a plasztik kártyán.

Szerencsém volt, mert egy jó ismerőstől kölcsön kaptam egy 50 köbcentis, váltós motort, nevezetesen egy Suzuki RMX-et, ami kiváló kezdőmotor volt a B kategória égisze alatt a későbbi álmokhoz.

24 évesen, ahogy összegyűlt a korlátlan A-ra való, már mentem is a legközelebbi autósiskolához. Zökkenőmentesen ment minden, és őszre sikerült motort is vásárolnom. Öreg motor, nem vén motor: egy 1982-es Suzuki GSX 400 F-re futotta a pénztárca tartalmából, mert hát még fel is kellett öltözni, meg gumiztatni is kellett a vasat. Kezdésnek pont elég volt az öreg sornégyes, de életkorából adódóan volt vele baj rendesen, így hamar a motorcsere mellett döntöttem.

HIRDETÉS (x)

A következő motor egy 1994-es Yamaha XJ600S volt (és innentől már csak hangvillában gondolkodtam). Nagyon megbízható, könnyen motorozható gép, kezdőknek, nyugis túrázóknak csak ajánlani tudom! Több, mint tízezer kilométer ment bele azon a nyáron, többek között egy horvátországi túra során, de hamar kevésnek bizonyult a motor, így már ősszel váltottam.

 

A hengerűrtartalom maradt, a teljesítmény nőtt: YZF 600R Thundercat lett a kiszemelt zsákmány 2001-ből. Na ez már inkább nekem való motor volt! A gép tudásához képest, azonban úgy éreztem, hogy az én képességeimből még hiányzik, ezért elkezdtem motoros vezetéstechnikai képzések után kutatni a neten. Első alkalommal Pécsen vettem részt egy ilyen képzésen, egy helyi autósiskola szervezésében.

 

Nagyon tetszett és ráébresztett, hogy mennyi mindent nem tudva közlekedtem addig az utakon. Így, a lelkesedéstől és a tanulni vágyástól hajtva, egy ismerős ajánlására elmentem Kakucs Ringre is, ahol abban az évben 4 képzésen és egy pályamotoros oktatáson vettem részt. A tanult fortélyok a biztonságosabb közúti közlekedésben és a már kifizetett gumik teljes kihasználásában segítettek. Mindenkinek, aki nem évi 365 napot és napi 24 órát tölt nyeregben, szívből ajánlom, hogy legalább évente egyszer, tavasszal vegyen részt egy rozsdátlanításon.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!