Vincze Szandi

Szandi - .

Vincze Szandi kunmadarasA 13 éves motoros csajok népes táborába tartozom...

Apa állítólag 8 éves korában kapta az első Rigáját, vagy mit és én is kb. annyi idős lehettem, amikor az első elektromos rollerrel megtanultam, hogy lehet húzni a gázt. Ezt benzines scooter követte, majd mini motorok. Soha nem féltem a motorok hangjától. Erre nem emlékszem, de képeken láttam, hogy már fél éves koromban egy FZR 1000-es Yamahán pózoltam.

Mikor már elérte a lábam a hátsó lábtartót mindig felkönyörögtem magam potyautasnak hátra. 10 évesen volt részem rendőri üldözésben egy R1-es Yamaha hátsó ülésén. Izgi volt, de szerencsésen megúsztuk. A fater nagy hóhányó. Szóval a motoros előélet kb. így kezdődött...

HIRDETÉS (x)

A versenylázat, természetesen Kunmadarason éreztem először, mikor a tavaly júliusi Top Gas EB-re kipakolt a családi vállalkozás. A Motorworld színeiben Apa indult moditwin kategóriában, és kb. 2 méterre a szemem előtt dobott egy hátraszaltót közvetlenül a rajt után. Először nagyon megijedtem, de miután kiderült, hogy jól van, és "csak" a motor gyulladt ki, első gondolatom az volt, hogy mi lenne, ha legközelebb én tudnék bizonyítani, kicsit nagyobb sikerrel.

Kicsit később közöltem szüleimmel a tervemet, ez után motor nélkül ismét dobtak egy hátast. Gondoltam, ebből sem lesz semmi, de mikor pár nap múlva Apa valami kukás idomdarabokat hozott elő a raktárból és illesztgette egymáshoz, majd motyogott valamit, hogy ebből lesz a motorod, akkor már sejtettem, hogy zöldet kaptam. Bár ahogy kinézett az a hulladék, amiket összehordott egy rakásba nem volt valami bizalomgerjesztő.

Előkerült egy motorblokk is, na meg néhány vízvezeték cső, amit a fürdőszoba felújításkor a falból a vashulladékba dobtunk. Szép rakás volt! Szinte el is ment a kedvem az egésztől, de mikor kezdte összehegesztgetni a darabokat, kezdett motorformája lenni. Ez után már kíváncsian vártam, hogy felkerüljön rá egy-egy újabb alkatrész.

Mikor a törmelékből összerakott idomzatot haza hozta a fényezőtől lakkfeketén, tűzpiros "Szandi" felirattal, akkor már fülig ért a szám! Utána kezdődött az éjjel-nappal tartó beállítgatás, testre szabás, hogy milyen magasra kerüljön az ülés, a lábtartó stb. Még 3 nap volt az augusztusi kunmadarasi versenyig. Éjjel nappal a motoromat tuningolták, és állítgatták a haverjaival.

Lementünk a versenyre úgy, hogy egy métert sem mentem a motorral, mert indulás előtt 1 perccel lett kész. Ez volt életem első versenye, nagyon izgultam! Egy rövid próbakör után a kunmadári pálya mellett, oda is álltam a rajthoz. Úr Isten zöld! Egyből le is fulladtam... Majd Apa betolta a gépet és húztam a gázt, hogy utolérjem a már félpályánál tartó ellenfelet.  

Vincze Szandi kunmadár dobogóÉpp hogy felkerültem a kvalifikáció alapján a 8-as táblára (utolsóként), jött a következő hidegzuhi a 30 fokos melegben: 1 percet késtem az elődöntőhöz szólításkor és a szabályzat alapján kizártak. Hát a tavalyi eredményeimről ennyit. A verseny után volt időm gyakorolni a rajtolást idén májusig. Gyakorlás közben rá is jöttünk, hogy ez a motor gyenge lesz, ahhoz, hogy esetleg a dobogó legszélére is odaálljak.

Itt következett az új bekezdés, első versenymotorom, mint emlék, érintetlenül megmaradt. Majd ismét szemétkupac, alkatrész darabok és a képlet már ismert... Májusra "új" motorom lett, igaz nagyon robogó kinézete volt, de azért ez is össze volt kókányolva egy-két érdekes alkatrésszel. Jó kis esős versenyt kaptunk ki május 1-én, csak a JETCAR szárította fel az egyik sávot. (Itt megjegyezném, hogy a rakétaautót is egy csaj vezette!)

HIRDETÉS (x)
HIRDETÉS (x)

A nyirkos időjárás ellenére a hangulat szikrázó volt, mint azt már megszokhattuk a Hadnagy Józsis bulikon. Nekem is sikerrel végződött a nap, mert odaállhattam a dobogó szélére. Igaz, csak 3. lettem, de szuper érzés volt a kupát átvenni. Júniusban még mindig a robogóval robogtam ez ellenfelek előtt, de ekkor már, csak egyiküknek sikerült elém vágni. Még boldogabban vettem át a 2. helyért járó díjat.

Hazaérve összedugta a fejét a technikai kupaktanács, Jóapám ismét a szemétben kezdett turkálni a haverjaival alkatrészek után... Azt mondta, hogy csak a motoron múlott, ezért legközelebb olyan géppel állunk oda, ami verhetetlen lesz! Szóval jött ismét az ismert képlet: szemétrakás + vízvezetékcső + kiszuperált motorblokk + sufnyi tuning = atom junior dragster! Így született a jelenlegi harmadik versenygépem, ami hozta is a várva várt első helyet a júliusi Top-Gas EB-n!

Életem egyik legboldogabb pillanata volt, amikor a srácokat legyőzve, felállhattam a dobogó legtetejére. Ezt megelőzve itt is volt jócskán kalamajka a motor beállítgatása körül, hosszú lenne leírni, csak 1 sztori a sokból: Egy nappal a verseny előtt, mikor Apa elment tesztelni a gépet, még el is gázolta egy aszfaltterrorista 50 körüli szódásüveg szemüvegű hölgyike, miközben hirtelen beállt a kapubejárójára irányjelzés nélkül.

Eddig van tehát egy harmadik, második és egy első helyezésem a Motul kupában, ami összesen négy kunmadári versenyből áll. A következő augusztus 17-18-19-én lesz. Minél többen gyertek el szurkolni a csajoknak, mert nem csak én egyedül képviselem a nőket, vagyunk szépszámmal eredményes versenyző amazonok! Annál is inkább gyertek el, mert olyan fergeteges hangulatú motoros buli, mint Kunmadáron, nincs sehol az országban! A profi szervezés és az alaphangulat Józsinknak köszönhetően mindig meg van! A versenyzők között is nagyon jó a hangulat a depóban, itt mindenki segít mindenkinek, senki nem ellenfél, csak a pályán!

Magamról még annyit, hogy szeretnék az év végi Motul díjkiosztón minél magasabbra állni a dobogón, szurkoljatok!

Jövőre pedig éves licenszet szeretnék váltani, hogy részt vehessek az összes versenyen az OB sorozatban, a többit meg majd meglátjuk... Hajrá csajok!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A motorom adatai:

Típus: Aprilia EVO Junior Dragster
Építő: Motorworld TEAM
Váz: egyedi acélcsőváz
Tengelytáv: 1550 mm
Első futómű: Aprilia SR
Hátsó futómű: fix
Fék rendszer: Aprilia SR gyári, elől tárcsa, hátul dob
Száraz tömeg: 61 kg
Motor: Aprilia SR Minarelli vízhűtéses
Henger űrtartalom: 68,8 cm3
Teljesítmény: kb. 26 le
Max fordulat: 14700 1/min
Hajtás: Polini speed control
Fejlesztés: sufnyi tuning

Menetteljesítmények:
Gyorsulás 0-100-ra: kb 8 sec
Gyorsulás 200 méteren: 9,4 sec
Gyorsulás 400 méteren: 15,7 sec
Sebesség 200 méteren: 110 km/h
Sebesség 400 méteren: 125 km/h
Végsebesség: 155 km/h

 

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS