Vincze Szandi

Tartalomjegyzék

Vincze Szandi kunmadarasA 13 éves motoros csajok népes táborába tartozom...

Apa állítólag 8 éves korában kapta az első Rigáját, vagy mit és én is kb. annyi idős lehettem, amikor az első elektromos rollerrel megtanultam, hogy lehet húzni a gázt. Ezt benzines scooter követte, majd mini motorok. Soha nem féltem a motorok hangjától. Erre nem emlékszem, de képeken láttam, hogy már fél éves koromban egy FZR 1000-es Yamahán pózoltam.

Mikor már elérte a lábam a hátsó lábtartót mindig felkönyörögtem magam potyautasnak hátra. 10 évesen volt részem rendőri üldözésben egy R1-es Yamaha hátsó ülésén. Izgi volt, de szerencsésen megúsztuk. A fater nagy hóhányó. Szóval a motoros előélet kb. így kezdődött...

HIRDETÉS (x)

A versenylázat, természetesen Kunmadarason éreztem először, mikor a tavaly júliusi Top Gas EB-re kipakolt a családi vállalkozás. A Motorworld színeiben Apa indult moditwin kategóriában, és kb. 2 méterre a szemem előtt dobott egy hátraszaltót közvetlenül a rajt után. Először nagyon megijedtem, de miután kiderült, hogy jól van, és "csak" a motor gyulladt ki, első gondolatom az volt, hogy mi lenne, ha legközelebb én tudnék bizonyítani, kicsit nagyobb sikerrel.

Kicsit később közöltem szüleimmel a tervemet, ez után motor nélkül ismét dobtak egy hátast. Gondoltam, ebből sem lesz semmi, de mikor pár nap múlva Apa valami kukás idomdarabokat hozott elő a raktárból és illesztgette egymáshoz, majd motyogott valamit, hogy ebből lesz a motorod, akkor már sejtettem, hogy zöldet kaptam. Bár ahogy kinézett az a hulladék, amiket összehordott egy rakásba nem volt valami bizalomgerjesztő.

Előkerült egy motorblokk is, na meg néhány vízvezeték cső, amit a fürdőszoba felújításkor a falból a vashulladékba dobtunk. Szép rakás volt! Szinte el is ment a kedvem az egésztől, de mikor kezdte összehegesztgetni a darabokat, kezdett motorformája lenni. Ez után már kíváncsian vártam, hogy felkerüljön rá egy-egy újabb alkatrész.

Mikor a törmelékből összerakott idomzatot haza hozta a fényezőtől lakkfeketén, tűzpiros "Szandi" felirattal, akkor már fülig ért a szám! Utána kezdődött az éjjel-nappal tartó beállítgatás, testre szabás, hogy milyen magasra kerüljön az ülés, a lábtartó stb. Még 3 nap volt az augusztusi kunmadarasi versenyig. Éjjel nappal a motoromat tuningolták, és állítgatták a haverjaival.

Lementünk a versenyre úgy, hogy egy métert sem mentem a motorral, mert indulás előtt 1 perccel lett kész. Ez volt életem első versenye, nagyon izgultam! Egy rövid próbakör után a kunmadári pálya mellett, oda is álltam a rajthoz. Úr Isten zöld! Egyből le is fulladtam... Majd Apa betolta a gépet és húztam a gázt, hogy utolérjem a már félpályánál tartó ellenfelet.  

Vincze Szandi kunmadár dobogóÉpp hogy felkerültem a kvalifikáció alapján a 8-as táblára (utolsóként), jött a következő hidegzuhi a 30 fokos melegben: 1 percet késtem az elődöntőhöz szólításkor és a szabályzat alapján kizártak. Hát a tavalyi eredményeimről ennyit. A verseny után volt időm gyakorolni a rajtolást idén májusig. Gyakorlás közben rá is jöttünk, hogy ez a motor gyenge lesz, ahhoz, hogy esetleg a dobogó legszélére is odaálljak.

Itt következett az új bekezdés, első versenymotorom, mint emlék, érintetlenül megmaradt. Majd ismét szemétkupac, alkatrész darabok és a képlet már ismert... Májusra "új" motorom lett, igaz nagyon robogó kinézete volt, de azért ez is össze volt kókányolva egy-két érdekes alkatrésszel. Jó kis esős versenyt kaptunk ki május 1-én, csak a JETCAR szárította fel az egyik sávot. (Itt megjegyezném, hogy a rakétaautót is egy csaj vezette!)

HIRDETÉS (x)
HIRDETÉS (x)

A nyirkos időjárás ellenére a hangulat szikrázó volt, mint azt már megszokhattuk a Hadnagy Józsis bulikon. Nekem is sikerrel végződött a nap, mert odaállhattam a dobogó szélére. Igaz, csak 3. lettem, de szuper érzés volt a kupát átvenni. Júniusban még mindig a robogóval robogtam ez ellenfelek előtt, de ekkor már, csak egyiküknek sikerült elém vágni. Még boldogabban vettem át a 2. helyért járó díjat.

Hazaérve összedugta a fejét a technikai kupaktanács, Jóapám ismét a szemétben kezdett turkálni a haverjaival alkatrészek után... Azt mondta, hogy csak a motoron múlott, ezért legközelebb olyan géppel állunk oda, ami verhetetlen lesz! Szóval jött ismét az ismert képlet: szemétrakás + vízvezetékcső + kiszuperált motorblokk + sufnyi tuning = atom junior dragster! Így született a jelenlegi harmadik versenygépem, ami hozta is a várva várt első helyet a júliusi Top-Gas EB-n!

Életem egyik legboldogabb pillanata volt, amikor a srácokat legyőzve, felállhattam a dobogó legtetejére. Ezt megelőzve itt is volt jócskán kalamajka a motor beállítgatása körül, hosszú lenne leírni, csak 1 sztori a sokból: Egy nappal a verseny előtt, mikor Apa elment tesztelni a gépet, még el is gázolta egy aszfaltterrorista 50 körüli szódásüveg szemüvegű hölgyike, miközben hirtelen beállt a kapubejárójára irányjelzés nélkül.

Eddig van tehát egy harmadik, második és egy első helyezésem a Motul kupában, ami összesen négy kunmadári versenyből áll. A következő augusztus 17-18-19-én lesz. Minél többen gyertek el szurkolni a csajoknak, mert nem csak én egyedül képviselem a nőket, vagyunk szépszámmal eredményes versenyző amazonok! Annál is inkább gyertek el, mert olyan fergeteges hangulatú motoros buli, mint Kunmadáron, nincs sehol az országban! A profi szervezés és az alaphangulat Józsinknak köszönhetően mindig meg van! A versenyzők között is nagyon jó a hangulat a depóban, itt mindenki segít mindenkinek, senki nem ellenfél, csak a pályán!

Magamról még annyit, hogy szeretnék az év végi Motul díjkiosztón minél magasabbra állni a dobogón, szurkoljatok!

Jövőre pedig éves licenszet szeretnék váltani, hogy részt vehessek az összes versenyen az OB sorozatban, a többit meg majd meglátjuk... Hajrá csajok!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A motorom adatai:

Típus: Aprilia EVO Junior Dragster
Építő: Motorworld TEAM
Váz: egyedi acélcsőváz
Tengelytáv: 1550 mm
Első futómű: Aprilia SR
Hátsó futómű: fix
Fék rendszer: Aprilia SR gyári, elől tárcsa, hátul dob
Száraz tömeg: 61 kg
Motor: Aprilia SR Minarelli vízhűtéses
Henger űrtartalom: 68,8 cm3
Teljesítmény: kb. 26 le
Max fordulat: 14700 1/min
Hajtás: Polini speed control
Fejlesztés: sufnyi tuning

Menetteljesítmények:
Gyorsulás 0-100-ra: kb 8 sec
Gyorsulás 200 méteren: 9,4 sec
Gyorsulás 400 méteren: 15,7 sec
Sebesség 200 méteren: 110 km/h
Sebesség 400 méteren: 125 km/h
Végsebesség: 155 km/h

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Amilyen szépen indult a december, annyira nem karácsonyi most az időjárás hangulata. Jövő hétre meg...
Bővebben...
Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!