Kovács Niki

Tartalomjegyzék

Egy motorversenyzőnek mindig toppon kell lennie ahhoz, hogy labdába rúghasson. Pláne, ha nőként férfiakkal csatázik. Ahogy az élet bármely területén, náluk is vannak hullámhegyek és hullámvölgyek. Niki most végre megint a csúcs felé tör.

Régóta készül már ez a riport, és már talán két hónapnál is több telt el azóta, hogy Nikivel személyesen találkoztam. Akkor pont lekéstem a beszámolóval isztambuli kalandjáról, az óta pedig más, aktuálisabb dolgok szorították ki a hírek közül. De mindennek megvan az oka. Valószínűleg pont most jött el az idő.

Talán alig van Magyarországon olyan motoros, aki ne hallott volna még Kovács Nikiről, a motorversenyzőnőről. Számtalan interjú, riport készült már vele sikerei kapcsán. És ezekből nem kevés volt, hiszen négy éves kora óta motorozik. Eleinte persze csak Minimotoron próbálkozott. A versenyeken szép eredményeket ért el, ebből pedig egyenesen következtek az egyre komolyabb versenymotorok. Már annak is tíz éve, hogy először a 125 GP kategóriában elindult.

HIRDETÉS (x)

Legjobb eredményei a 125 GP kategóriában: 2002-ben, az országos bajnokságban második helyezést szerzett, 2004-ben ő lett a legeredményesebb magyar versenyző, 2005-ben pedig első magyar nőként állhatott dobogóra nemzetközi versenyen, majd szerzett Európa bajnoki pontokat. A mezőny persze egyre nagyobb és erősebb, így továbbra is minden erejét össze kell szednie, hogy a fiuk nyomában maradjon. Ez pedig nem egyszerű szponzorok, támogatók nélkül. És ahogy mondja, itthon nem becsülik meg a versenyzőket, sok az irigy ember, a rosszindulatú pletyka, ami nem csak az ő életét nehezíti meg.

Tavaly ősszel Niki egy bukás során agyrázkódást kapott. A baleset utáni felépülésében egy osztrák terapeuta segített neki. A téli felkészülés alatt pedig volt ideje átgondolni, hogyan tovább. Végül arra jutott, hogy Magyarországon egyelőre nem indul több versenyen, pontosabban kihagyja a Magyar Bajnokságot is magában foglaló Alpok-Adria Bajnokság versenyeit. Ezeken a futamokon részt venni semmivel sem olcsóbb, mint más bajnokságokban, ahol nem csak a motorversenyzőkre, hanem minden sportolóra nagyobb figyelem, több megbecsülés jut.

 


Ezt akkor tapasztalta meg igazán, mikor idén áprilisban Isztambulban, a világbajnoki futamon próbálta megfutni az induláshoz szükséges köridőt. Igaz, 3,8 másodperccel elmaradt a limittől, de ahhoz képest, hogy csupán négy alkalma volt (két szabad edzés és két kvalifikációs edzés) gyakorolni a számára új török pályán, egy ismeretlen motorral, az eredmény nagyon is biztató. Ráadásul ő az első magyar női motoros, aki egyáltalán megkapta ezt a lehetőséget, úgynevezett wide cardhoz jutott.

Így látták ezt a külföldi újságírók is. Számtalan újságban szerepelt külföldön abban az időben, és folyamatosan foglalkozott vele a sajtó. Míg itthon – vaj van a mi fejünkön is – alig néhány rövidebb hír foglalkozott azzal, hogy egy magyar hölgy a világbajnokság közelébe jutott.

HIRDETÉS (x)

Azóta, hála a rendszeres erőnléti és állóképességi edzéseknek, melyeket Zala György vezényel, Niki csúcsformában van. Ezt mutatta ki a TF-en végzett vizsgálat is. Mentálisan szintén egyenesbe került, és bátran néz szembe az újabb kihívásokkal. A török futam előtt Halaska Zoli kezdett vele foglalkozni, az ő segítségével ismét tökéletesen érzi a motort.

Niki idei tervei között szerepel az Európa-bajnokságon való részvétel, és szeretne a Német Bajnokság futamain is jó eredményt elérni. Az első, Oscherslebenben megrendezett futamon 21. helyen ért a célba május 20-án. Az Alpok-Adria Bajnokságban csak a brno-i futamon indult július 1-én, ahol 17. helyezést ért el.

Arra a kérdésemre, hogy miért elégszik meg a gyengébb helyezésekkel a férfiak között, mikor egy női futamban dobogós helyezést is elérhetne, azt válaszolta, hogy egy férfias sportágban a férfiakkal kell összemérnie magát. Számára nem lenne kihívás olyanokkal lányokkal vetélkedni, akik talán soha nem versenyeztek férfiak között.


Kovács Niki versenymotorjának műszaki adatai

Típus: Honda RS 125
Motor: kétütemű, egyhengeres
Hengerűrtartalom: 124,8 cm3
Váltó: 6 sebességes
Kuplung: olajos
Váltóelektronika: KLS
Száraz súly: gyárilag kb. 72 kg körül + 8 kg ólom
Üzemanyag tank: 13 liter
Első teleszkópok: Öhlins
Hátsó lengéscsillapító: Öhlins
Kormánygátló: Öhlins
Kerekek: Marvik
Fékszerkezet: hidraulikus tárcsafék
Fékbetétek: Brembo
Üzemanyag: Elf
Olajak: Elf
Gyertyák: NGK
Gumik: Dunlop
Telemetria: nincs

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mennek a hírek, jönnek a felsorolások, motoros-teherautó, motoros-személyautó karambol, szörnyet halt az úton, a kórházban......
Bővebben...
Nem vagyok nagy túrázó, inkább motorozok mint gyalogolok, azért néha csak rászánom magama. Most hétvégén...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!