Brigitta

Az elismerő címet nagy meglepetésünkre egy budapesti hölgy vívta ki magának tavaly Svájcban.

Varga Brigitta a „Die Gänse” nevű osztrák csapat tagjaként startolt a 2006. júliusában megrendezett Unimoto Drag Racing versenyen. A közel 40 belga, holland, német, svájci, amerikai és orosz induló közt egyedüli nőként szerepelt. Ezzel – és férfiakat megszégyenítő 3,21 másodperces eredményével – érdemelte ki az Unimoto Első Világbajnoknője nevet.

A verseny Amerikában már 1988 óta létezik. Lényege, hogy a megszabott 100 láb (30,48 méter) hosszú – füves vagy homokos – távot minél rövidebb idő alatt kell teljesíteni monobike-kal, egykeréken anélkül, hogy a motor hátsó tengelye érintené a talajt. A versenyző által épített gép elnevezése a monobike, melyre az a kevés kitétel vonatkozik, hogy nem lehet szélesebb, mint 4 láb (1,2192 méter) és nem lehet hosszabb 8 lábnál (2,4384 méter). Valamint a jármű motorjának idősebbnek kell lennie 5 évnél, s a kormány és fék felszerelése nem kötelező.

 

HIRDETÉS (x)
Azon kívül, hogy a monobike építésekor ügyelni kell a súlypont megfelelő áthelyezésére, különlegessége a síléchez hasonló talp rögzítése a motor alá, mely funkciója, hogy lefékezéskor a motor ne érje a talajt illetve ne boruljon fel. A bajnokságon előbb gyakorlókört, majd három futamot mennek a versenyzők. A három kör mért idejének a legjobbikát figyelembe véve állítják fel a rangsort. A részvétel nem jogosítványhoz kötött, feltétele csak e 10 szabály betartása.

E sport népszerűsítésének feladatát többek közt a svájci Dead Riders MC vállalta magára Európában, s kétévenként Sumiswald-ban megrendezett nemzetközi motoros találkozójukon adnak neki helyet. Tavaly 30 000 néző látogatott a rendezvény helyszínére a kontinensről, sőt Amerikából és Ausztráliából is. A résztvevők és szervezők is meglepetten fogadták az Unimoto versenyre benevezett Brigitta merészségét.

Kérdésemre, hogy mióta érdeklődik a motorok iránt, Brigitta nem tudott konkrét vagy megközelítő időpontot adni, nemes egyszerűséggel azt válaszolta, mióta az eszét tudja, imádja a motorokat. „Már a diákigazolványomon is egy Kawasaki emblémás matrica volt”. A jogosítványt pedig most teszi le motorra Magyarországon.

A vékony, törékeny alkatú lány Ausztriába egy modellügynökséghez utazott ki. Ott fotósa személyében megtalálta párját. A férfi pedig akkor már tagja volt a 2000. november 11-én alapult „Die Gänse” („Libák”) nevű bad sauerbrunni (Ausztria, Burgenland tartomány) csapatnak, mely tagjai különböző programokat szerveznek elsősorban maguk szórakoztatására, látogatják a motoros találkozókat, s mellette hosszabb túrákat is tesznek Európa szerte. Megjelölésük MST (Motorradstammtisch), mely hasonló a nálunk Motoros Baráti kör elnevezéssel tevékenykedőkhöz.

Brigitta profiljaA „Die Gänse” 2004-ben egy monobike-kal indult az Unimoto versenyen, a következőre viszont bővült egy járművel és egy elszánt hölggyel, Brigitta személyében. A második motor építéséhez segítséget nyújtott a korábbi versenyen nyert tapasztalat. A 100 órás munkával elkészült vasat többször tesztelték, mellyel így egyben gyakoroltak is. Nagy élményt jelentett a csapat tagjainak a monobike-ok elkészítésére és a versenyre való felkészülés ideje is.

Az elmúlt versenyen Brigitta, nemcsak mint egyedüli női résztvevő tűnt ki az indulók közül, hanem látványos gyakorlóköre is felhívta magára a figyelmet. Akkor ugyanis a pálya két szélén húzódó szalmabálák végére erősített időmérőt „elvitte” monobike-jával.

„Nem vicc a játék” – mondta Brigitta komolyan a beszélgetés során. A nevezéskor a szervezők olyan papírt iratnak alá, melyben a versenyzők saját felelősségre vállalják az indulást. Komoly balesetek történhetnek a résztvevőkkel, akik az adrenalintól és a júliusi hőségben elviselhetetlen védőfelszereléstől kevésbé tudnak koncentrálni. A 2004-es Unimoto versenyen például a játék feltalálója, Sidecar Willy törte el a kulcscsontját egy szerencsétlen esés következtében. A futam tréfás jellege – azzal együtt, hogy a monobike-ok kinézetét az építők fantáziájára bízzák, illetve a versenyzők akár merész, bizarr öltözetben is felléphetnek – a veszély, és a lehetséges balesetek ellenére is megmarad.

Mikor a felől érdeklődtem Brigittától, mi motiválta, hogy aktív szereplője legyen a bajnokságnak, egyetlen szóval válaszolt: „akartam”. A 2004-es Unimoto képeit látva döntött így, s a mostani sikeres futam után jövőre szeretné megvédeni egyedülálló címét. Az eddig példa nélküli részvételét lehet, hogy jövőre többen követik majd, s női vetélytársakra is számíthat.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Amilyen szépen indult a december, annyira nem karácsonyi most az időjárás hangulata. Jövő hétre meg...
Bővebben...
Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!