Vaslaki Tímea

Tartalomjegyzék

A Dudás Racing Team versenyzőnője, aki nemcsak a pályán diktál kemény iramot. A MotorosHang rádióban, Célra rá címmel, műsort is vezet.

A székesfehérvári hölgy hosszú utat tett meg, míg a Ringen róhatta a köröket. A tehetség, kitartás, és a gyakorlás meghozta az eredményét, hiszen Timit jelenleg a legismertebb motorversenyző nők közé sorolják.

HIRDETÉS (x)

− Már gyerekkoromban magamba szívtam a benzingőzt. Nagypapám és édesapám is motoros volt. Viszont, anyukám nagyon féltett, így nagyon hosszú ideig kimaradt az életemből a motorozás. A tanulás és a munka volt az elsődleges, ezért elsikkadt az egész. Kivártam, míg meg tudtam magamnak venni az első motort, illetve azt, hogy időm is legyen ezzel a hobbival foglalkozni.

− De szerencsére mégis csak itt kötöttél ki!

Timi profilja
Beszélgetés Timivel a MotorosHang.hu rádióban
− 2004-ben szereztem meg a jogsimat és az akkori párommal indultam neki a közúti motorozásnak. Persze, apukám és az öcsém is sokat segítettek. Hatalmas túrákat tettünk meg együtt itthon, és külföldön. Ausztriában, Horvátországban és Olaszországban is jártunk. A hazai utakon szerintem elég veszélyes motorozni, külföldön más, mert van kultúrája a motorozásnak, és jobban figyelnek egymásra az emberek.

− A versenyzés gondolata hogyan fogalmazódott meg benned?

− Pályázni 2009-ben kezdtem el egy Honda CBR 600 RR'-el. Annyira megtetszett, hogy rájöttem, sokkal testhezállóbb számomra a pálya, mint a közúti motorozás. Először Fehérvárról motorral jártam föl gyakorolni a Ringre. Az egyik edzés alkalmával hallottam, hogy a lányok számára külön versenyt írtak ki a 2009-es szezonban. Ekkor döntöttem úgy, hogy kipróbálom magam verseny körülmények között. Dudás Péter, a Dudás Racing Team vezetője, aki hosszú éveken keresztül a magyar motorversenyzés meghatározó alakja volt, rengeteg bajnoki címmel a tarsolyában, látott a pályán edzeni, és így bevett a csapatába. A 2010-es évet már a Dudás Racing Team színeiben versenyeztem végig egy Suzuki GSXR 600-sal. A szezon vége azonban nem sikerült túl jól, több kupa sorozat jó néhány versenyét ki kellett hagynom, mivel volt egy elég nagy balesetem.


− Mi történt?

− Egy olajfolton csúsztam el, többen elestünk, dőltünk, mint a dominó. Ez nem lett volna akkora gond, de sajnos a mögöttem eleső versenyző motorja eltalált, feldobott, és megpörgetett a levegőben. Elvesztettem az eszméletemet, emiatt kerültem be a kórházba, ahol kiderült, hogy eltört a lábfejem, amit meg is kellett operálni.

HIRDETÉS (x)

− Mondják, hogy rögtön vissza kell ülni a motorra, amint lehetséges. Neked viszont várnod kell tavaszig.

− Majd a jövő szezonban kiderül, hogyan sikerült feldolgoznom az esést. A történtek után néhány hétig úgy gondoltam, abbahagyom, de az az igazság, hogy egyre jobban hiányzik a motorozás, pályázás, versenyzés.

− Mi az, ami hiányzik belőle?

Motorok

Honda CBF 600 S 04
Honda CBR 600 RR'06
Suzuki GSX-R 600 K9

Eredmények

 

2009.
Dunlop Trophy for Ladies / BRO Fun Racing értékelés év végi összesített 4. hely

2010.
Dunlop Trophy for Ladies / BRO Fun Racing értékelés év végi összesített 1. hely
MAMS Női Kupa év végi összesített 3. hely
GSX-R Klub kupa Lady Cup év végi összesített 2. hely
Road and ride kupa sorozat Suzuki 600 összetett 8.hely

− A pályamotorozás a teljes kikapcsolódást jelenti, miközben tele van kihívásokkal, a határaim feszegetésével, koncentrációval. Igazából nem hasonlíthatom semmi más tevékenységhez. Segít a fókuszálásban, a hétköznapi stressz levezetésében, fizikailag és mentálisan is fejleszt. Szeretek a motorral eggyé válni. Aminek még külön nagyon örülök, hogy sok kedves és érdekes embert ismertem meg a pályamotorozás és a versenyzés által.

− A rádióműsoraidban mely részét mutatod meg ennek a világnak?

− A versenymotorozás, pályamotorozás a fő téma. Elsősorban versenyzőket, de pályabírókat, szerelőket, fotósokat hívok meg. Jelenleg olyan párok lesznek a vendégeim, ahol mindketten versenyeznek. Ennek az előnyeiről és hátrányairól faggatom őket. Jönnek majd amatőr csapatok is, valamint gyakorlati kérdéseket szeretnék feszegetni, mint az egyesület-alapítás, szponzorálás stb. Nagy hangsúlyt fektetek a beszélgetések során a biztonságra, felhívjuk minden rádióhallgató figyelmét arra, hogy mekkora jelentősége van a motorozásban a ruházatnak és a motorok megfelelő műszaki állapotának. Próbálok minden motorost arra sarkalni, hogy ha tehetik, látogassanak ki a pályára motorozni, mert nagyon sokat lehet fejlődni a motorkezelésben, helyzetfelismerésben, koncentrációban. Illetve, ha valaki érdeklődik a hazai motoros mezőny irányt, jöjjön és szurkoljon, mert igazán jó élményben lehet része.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!