Vaslaki Tímea

Tartalomjegyzék

A Dudás Racing Team versenyzőnője, aki nemcsak a pályán diktál kemény iramot. A MotorosHang rádióban, Célra rá címmel, műsort is vezet.

A székesfehérvári hölgy hosszú utat tett meg, míg a Ringen róhatta a köröket. A tehetség, kitartás, és a gyakorlás meghozta az eredményét, hiszen Timit jelenleg a legismertebb motorversenyző nők közé sorolják.

HIRDETÉS (x)

− Már gyerekkoromban magamba szívtam a benzingőzt. Nagypapám és édesapám is motoros volt. Viszont, anyukám nagyon féltett, így nagyon hosszú ideig kimaradt az életemből a motorozás. A tanulás és a munka volt az elsődleges, ezért elsikkadt az egész. Kivártam, míg meg tudtam magamnak venni az első motort, illetve azt, hogy időm is legyen ezzel a hobbival foglalkozni.

− De szerencsére mégis csak itt kötöttél ki!

Timi profilja
Beszélgetés Timivel a MotorosHang.hu rádióban
− 2004-ben szereztem meg a jogsimat és az akkori párommal indultam neki a közúti motorozásnak. Persze, apukám és az öcsém is sokat segítettek. Hatalmas túrákat tettünk meg együtt itthon, és külföldön. Ausztriában, Horvátországban és Olaszországban is jártunk. A hazai utakon szerintem elég veszélyes motorozni, külföldön más, mert van kultúrája a motorozásnak, és jobban figyelnek egymásra az emberek.

− A versenyzés gondolata hogyan fogalmazódott meg benned?

− Pályázni 2009-ben kezdtem el egy Honda CBR 600 RR'-el. Annyira megtetszett, hogy rájöttem, sokkal testhezállóbb számomra a pálya, mint a közúti motorozás. Először Fehérvárról motorral jártam föl gyakorolni a Ringre. Az egyik edzés alkalmával hallottam, hogy a lányok számára külön versenyt írtak ki a 2009-es szezonban. Ekkor döntöttem úgy, hogy kipróbálom magam verseny körülmények között. Dudás Péter, a Dudás Racing Team vezetője, aki hosszú éveken keresztül a magyar motorversenyzés meghatározó alakja volt, rengeteg bajnoki címmel a tarsolyában, látott a pályán edzeni, és így bevett a csapatába. A 2010-es évet már a Dudás Racing Team színeiben versenyeztem végig egy Suzuki GSXR 600-sal. A szezon vége azonban nem sikerült túl jól, több kupa sorozat jó néhány versenyét ki kellett hagynom, mivel volt egy elég nagy balesetem.


− Mi történt?

− Egy olajfolton csúsztam el, többen elestünk, dőltünk, mint a dominó. Ez nem lett volna akkora gond, de sajnos a mögöttem eleső versenyző motorja eltalált, feldobott, és megpörgetett a levegőben. Elvesztettem az eszméletemet, emiatt kerültem be a kórházba, ahol kiderült, hogy eltört a lábfejem, amit meg is kellett operálni.

HIRDETÉS (x)

− Mondják, hogy rögtön vissza kell ülni a motorra, amint lehetséges. Neked viszont várnod kell tavaszig.

− Majd a jövő szezonban kiderül, hogyan sikerült feldolgoznom az esést. A történtek után néhány hétig úgy gondoltam, abbahagyom, de az az igazság, hogy egyre jobban hiányzik a motorozás, pályázás, versenyzés.

− Mi az, ami hiányzik belőle?

Motorok

Honda CBF 600 S 04
Honda CBR 600 RR'06
Suzuki GSX-R 600 K9

Eredmények

 

2009.
Dunlop Trophy for Ladies / BRO Fun Racing értékelés év végi összesített 4. hely

2010.
Dunlop Trophy for Ladies / BRO Fun Racing értékelés év végi összesített 1. hely
MAMS Női Kupa év végi összesített 3. hely
GSX-R Klub kupa Lady Cup év végi összesített 2. hely
Road and ride kupa sorozat Suzuki 600 összetett 8.hely

− A pályamotorozás a teljes kikapcsolódást jelenti, miközben tele van kihívásokkal, a határaim feszegetésével, koncentrációval. Igazából nem hasonlíthatom semmi más tevékenységhez. Segít a fókuszálásban, a hétköznapi stressz levezetésében, fizikailag és mentálisan is fejleszt. Szeretek a motorral eggyé válni. Aminek még külön nagyon örülök, hogy sok kedves és érdekes embert ismertem meg a pályamotorozás és a versenyzés által.

− A rádióműsoraidban mely részét mutatod meg ennek a világnak?

− A versenymotorozás, pályamotorozás a fő téma. Elsősorban versenyzőket, de pályabírókat, szerelőket, fotósokat hívok meg. Jelenleg olyan párok lesznek a vendégeim, ahol mindketten versenyeznek. Ennek az előnyeiről és hátrányairól faggatom őket. Jönnek majd amatőr csapatok is, valamint gyakorlati kérdéseket szeretnék feszegetni, mint az egyesület-alapítás, szponzorálás stb. Nagy hangsúlyt fektetek a beszélgetések során a biztonságra, felhívjuk minden rádióhallgató figyelmét arra, hogy mekkora jelentősége van a motorozásban a ruházatnak és a motorok megfelelő műszaki állapotának. Próbálok minden motorost arra sarkalni, hogy ha tehetik, látogassanak ki a pályára motorozni, mert nagyon sokat lehet fejlődni a motorkezelésben, helyzetfelismerésben, koncentrációban. Illetve, ha valaki érdeklődik a hazai motoros mezőny irányt, jöjjön és szurkoljon, mert igazán jó élményben lehet része.

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mennek a hírek, jönnek a felsorolások, motoros-teherautó, motoros-személyautó karambol, szörnyet halt az úton, a kórházban......
Bővebben...
Nem vagyok nagy túrázó, inkább motorozok mint gyalogolok, azért néha csak rászánom magama. Most hétvégén...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!