Csinos, csak az nem elég - Can-Am Spyder női motoros nadrág

NaNa - .

can am spider noi motoros nadrag 16Tudom, egy motoros oldalon nem hangzik túl jól, de nem szeretem a túlöltözést a motoron. Természetesen nekem is van cordura kabátom, volt protektoros nadrágom is, de ha választani kell, inkább maradok a bőrnél. A legtöbb esetben viszont farmerban motorozom.

Nekem ez vált be, így kényelmes. A motorozás a szabadságról szól, nincs kedvem belepasszírozni valami kényelmetlen, kikeményített cuccba. Az alkatomnál, magasságomnál fogva (180 cm) eleve nem egyszerű olyan protektoros nadrágot találni, aminek a térde nem csúszik fel a combomig, mikor felülök a motorra, akkor meg még veszélyesebb, mint ha nem is lenne.

Mióta úgy tíz éve eladtam az utolsó bőrnadrágomat mert kihíztam - most milyen jól jönne, mikor megint ugyanannyi kiló vagyok, mint akkor - elkezdtem törni a fejem azon, hogy kéne valami olyan nadrág, amit motorozáshoz találtak ki, de nem nézek ki benne úgy, mint egy robocar. A legjobb lenne egy farmer, amiben benne vannak a protektorok - ha akarom. Ha nem akarom, akkor kiveszem, és akár hétköznap is viselhető. Persze még az sem ártana, ha női szabása lenne, és jól is nézne ki.

HIRDETÉS (x)

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt ez még utópia volt csak. Mondjuk biztos lehetett volna egyedileg készíttetni ilyesmit valakivel, aki amúgy is készít motoros ruházatot, de végül is nem mélyültem el ennyire a témában. Igyekeztem motorozáshoz mindig olyan farmernadrágokat választani a boltban, amelyek viszonylag erős anyagból vannak... elvileg munkásruhát gyártottak ebből az anyagból eredetileg, tehát azok a farmerek, amik nem rugalmas, strech szövésűek, azért elég jól bírják a strapát.

Az utóbbi években egyre több márka kínálatában található már farmer szabású motoros nadrág. Létezik ilyen bőrből is és farmerből is, kivehető csípő- és térdprotektorokkal. Sőt, hogy még tovább menjek, már kimondottan női fazonok is vannak. A baj most már csak az, hogy egy ilyen nadrág nagyon drága. Ha már valaki beruház 50 000 Ft körüli összeget motoros ruhára, akkor lehet, hogy jobbat is talál a piacon, mint egy farmernadrág.

Tehát továbbra sem volt motoros farmernadrágom. Egészen tavaly télig, amikor Floridában egy motoros bolt leértékelt áruknak fenntartott részén meg nem láttam az igazit. Csak egy volt belőle, és pont az én méretem. Mintha csak rám öntötték volna. Can-Am Spyder márkájú, női fazon, kevlárral erősített, 156 dollár helyett 10 dollárért. Ha át sem számolom az árát, akkor is látszik, hogy a hülyének is megéri. Volt hozzá egy dzseki is ugyanennyiért, amit végül a húgomnak ajándékoztam - nekem "too much" lett volna tetőtől talpig farmerban motorozni, és amúgy is egy új Joe Rocket kabátra gyúrtam.

 


can am spider noi motoros nadrag 2A márkát amúgy nem ismertem, pontosabban ruhamárkaként nem, bár mintha lenne Can-Am márkájú quad vagy még hószán is. (És amúgy tényleg, a Spyder meg valami háromkerekű rém.) A címke szerint kanadai gyártmány a gatya. Sosem volt még semmi kanadai cuccom, kivéve a Nemzetközi Női Motoros Nap hivatalos pólóját, amit Vicky Gray küldött nekem. Annak mondjuk nagyon jó az anyaga, de a méret kb. kettővel nagyobb, mint ami kellett volna.

Azért lássuk be, mégis sokkal jobban hangzik egy kanadai motoros nadrág, mint mondjuk egy kínai. Pláne, ha még occó is. Egyébként teljesen hibátlan volt, csak a vásárlás után otthon vettem észre, hogy a cippzár alsó varrásánál el van szakadva az anyag, de akkor még ennek nem tulajdonítotam nagy jelentőséget.

HIRDETÉS (x)

Tehát megvettem. A második dolog, amivel kiléptem a komfortzónámból - az első az volt, hogy két kisgyerekkel kirepültem Floridába meglátogatni a családom, életemben először, 23 év invitálás után - az volt, hogy azonnal el is kezdtem hordani, és nem őrizgettem a szekrényben, amíg nem jön egy olyan alkalom, ahol majd jól mutat, vagy hasznos, vagy mittudoménmi. Azért nagy igénybevételnek nem volt kitéve, mert öt hét alatt négyszer motoroztam, ha jól emlékszem. 

Az első alkalom vicces volt. Mikor megérkeztünk a Two Wheel Foxies bulijába, kisvártatva azt éreztem, hogy valami szúr az új gatyámban. Próbáltam kitapintani mi lehet, az... talán felverődött egy kő és felmászott a szárában? Mondjuk ez fizikai képtelenség lenne, de mást nem tudtam elképzelni. Nagyon hegyes volt, és nagyon szúrt. Kértem a húgomat is, hogy próbálja kivenni, valahogy kinavigálni a gatyából, de a szúrós hegye valamibe beakadt, és nem jött.

Kicsivel később már komplett szurkolótáborom volt. Többen meg akarták tapogatni, mi lehet az, a férfiak pedig természetesen arra szavaztak, hogy inkább toljam le, úgy könnyebben megtalálom a szúrós micsodát. Fél óra szenvedés után aztán kiesett a nadrág szárán a pót szegecs tartó zacskó, amit addig egyébként nem is láttam, hogy benne van. A szegecsnek olyan hegyes a hátulja, hogy még jó, hogy nem vágta szét a lábam, miközben próbáltuk kivezetni azon a szűk helyen.

tehát a Csan-Am Spyder nadrágommal nagyon elégedett voltam. Tényleg nagyon jól állt rajtam, és ezt nem csak mások mondták, hanem én is így gondoltam. Miután hazajöttem Floridából, legközelebb már csak tavasszal tudtam használni...

 


can am spider noi motoros nadrag 4A Női Motoros Nap előtt már kellett varrogatnom, mert leszakadt a gomb az egyik hátsó zsebéről. Ami furcsa volt, hogy nem a cérna szakadt el, hanem a gomb cérnával együtt kiszakadt a szövetből. Emiatt nem is volt egyszerű visszavarrni a gombot, mert a meglazult szövetszálakat újra és újra kihúztam a cérnával, így nem tudott mihez kapaszkodni a gomb.

Ekkor már elgondolkodtam azon, hogy ha egy gomb ki tudja szakítani az elvileg kevlár erősítésű szövetet, akkor vajon egy esetleges balesetnél mi történne. Sose tudjam meg!

HIRDETÉS (x)

can am spider noi motoros nadrag 13A nadrág vége a Női Motoros Napon szervezett tréningen érkezett el. Nem mondhatnám, hogy túl extrém körülmények voltak, minden feladatot a motoron ülve (vagy állva) kellett végrehajtani. A nadrág nem feszült rajtam, pont kényelmes volt. Mégis az egyik pihenőnél, mikor épp lazításképp Cattel selfiztünk, leguggoltam a motor mellé, hogy az is rajta legyen a képen, és akkor éreztem a reccsenést a hátsó felem felől.

Az, hogy végül még a felvonuláson is ebben a nadrágban voltam (azon kívül, hogy esélyem sem volt szerezni hirtelen egy másik nadrágot) annak köszönhető, hogy a nadrág bélése nem szakadt el. Sőt, ekkor ért a megvilágosodás, hogy a kevlár nem a nadrág külső anyagában van, hanem ez a fehér bélésanyag az, amit a combja közé, a fenekéhez, és a csípőhöz és a térdéhez varrtak be erősítésként. Máshol nincs belőle, csak itt van rá szükség ezek szerint.

Mivel nagyon megszerettem ezt a gatyát, mostanáig gondolkodtam rajta, hogy lehetne megjavítani, de végül arra jutottam, hogy sehogy. Ha már a gombot sem lehetett normálisan visszavarrni, hogy lehetne megjavítani a fenekén a szakadást. Foltot varrni rá elég pronyó lenne, úgy már nem szívesen viselném, és kár is vele dolgozni, mert a következő motorozásnál megint elszakadna valahol máshol.

Azt már el sem merem képzelni, mi lett volna, ha elesek a motorral ebben a nadrágban...

 

can-am-spider-noi-motoros-nadrag 1can-am-spider-noi-motoros-nadrag 3can-am-spider-noi-motoros-nadrag 6can-am-spider-noi-motoros-nadrag 7can-am-spider-noi-motoros-nadrag 8can-am-spider-noi-motoros-nadrag 9can-am-spider-noi-motoros-nadrag 10can-am-spider-noi-motoros-nadrag 11can-am-spider-noi-motoros-nadrag 12can-am-spider-noi-motoros-nadrag 14can-am-spider-noi-motoros-nadrag 15can-am-spider-noi-motoros-nadrag 17can-am-spider-noi-motoros-nadrag 18

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS