fbpx

Küzdelem az elemekkel a nyugati végeken

zalatura 1205Túránk következő napján elhagytuk Zala-megyét, és sietve körülnéztünk az észak-nyugati határszélen is. Az eső azonban hamar visszazavart minket a Balaton közelébe.

4. nap – Irány a Fertő tó!

A következő napon Juci és Zozó szabadnaposak voltak, így alkalom nyílt egy kis közös gurulásra velük is. Örömünket beárnyékolta néhány sötét felhő épp abban az irányban, amerre mentünk, de előző este már leegyeztettem, hogy az éjszakát Fertőszentmiklóson töltjük. Annak ellenére, hogy az interneten is esőt és hatalmas viharokat ígértek, tartottuk magunkat a tervhez.

Természetesen ők vezettek minket, hogy egy újabb, számunkra ismeretlen útvonallal ismerkedhessünk meg. Náluk még esőruha sem volt, hiszen talpig bőrben motoroztak, de mivel mi farmerban voltunk, nem szerettünk volna bőrig ázni. Sárvár előtt 15 kilométerrel néhány csepp eső hullott le, mikor félreálltunk, és esőruhát húztunk, de vaklárma volt. Sárvár után aznap már nem is kellett visszavenni.

Sárváron körbejártuk a várat, majd egy közeli étteremben ebédeltünk egy utolsót együtt vendéglátóinkkal. Közben azon méltatlankodtunk, hogy negyedik társunk tényleg komolyan gondolta, hogy arra, amerre a felhők vannak, nem jön tovább. “Ő már annyit ázott életében, hogy ezt a nyaralást eső nélkül tervezte” – el is neveztük Viharvadásznak. Ebéd után Juciék visszafordultak, mi pedig folytattuk az utat az északi határ felé.

Még több kép a galériában

Délután öt körül értünk Fertőszentmiklósra. Aznapi szállásadónk, Pat épp hazaért a munkából, ezért rövid eligazítás után elmentünk még egy kicsit motorozni a környéken, hogy legyen ideje átöltözni, lepihenni. Ez a vidék is nagyon szép, de sajnos a Fertő tóhoz csak egy helyen, Fertőrákoson lehet lemenni fürdeni. Mivel nem volt éppen strandidő, a parton alig lézengett pár ember, így nyugodtan le tudtuk fotózni, ahogy a hattyúcsalád tőlünk úgy másfél méterre tollászkodik. Valószínűleg az időjárásnak volt köszönhető az is, hogy a fizetős parkolóba egy intéssel engedett át a sorompón a portás.

Ha már itt jártunk, megnéztük a település másik nevezetességét, a fertőrákosi kőfejtőt is. Az 1628-ban megnyitott kőbánya ma már nem működik, de csekély összeg ellenében látogatható. Monumentális kőoszlopai között számos filmet forgattak, jelenleg pedig belsejében barlangszínház működik, ahol nyaranta operaelőadásokat rendeznek.

Mivel már kezdett sötétedni, és gyanús felhők vettek minket üldözőbe, visszaindultunk a szállásunkra. Meglepetésünkre a kijelölt épületben az Acélkerék motoros baráti kör szinte teljes létszámmal várt minket. Kiderült, hogy jelenleg az épület a klubházukként működik. Pat finom tárkonyos zöldséglevese készen várt minket a bográcsban, amiből a srácok hiányolták ugyan a kolbászt, de ilyenkor első a vendég.

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt