KiemeltMotorokMotortesztek

Kiskirályok legkisebbike: Suzuki GSR600 2011 teszt

suzuki gsr 600 teszt 2011 1Női ideál vagy uniszex seggrakéta, kinek-kinek igénye szerint.

Nagy port kavart a 2007 derekán kiszivárgó, mindent vivő B-King a maga széles mellkasával, izmos testalkatával és azzal a nyers erővel, amivel a tervezők felvértezték. Sokak számára viszont mindez a nyers erő és robusztus felépítés az álmok netovábbja marad, az a cél, amit még sok lépcsőfoknak kell megelőznie a biztos kezelésig. Talán eme probléma áthidalására műtötték be a tervezők a GSR vonalat, ami mára már a Suzuki család vérkeringésének nélkülözhetetlen elemévé vált.

Naked rajongó révén, nagyon vártam a GSR-t, legalább annyira, mint a Yamaha 800-as pucér ördögfiókáját. Sokáig nem kellett remegnem a remek alkalomért, tökéletes időben vehettem át a GSR kis tesót. A papírozás alatt alaposabban is szemügyre vettem a motort.

Kétségtelenül csinos szerkezet, bár a nem éppen kétforintos, és nem is a legesztétikusabb fejidom (ami alapjáraton nem tartozik a motorhoz) némileg ront az összképen – a szememben. Megkapott viszont a csinos hátsó fertály az ülés alatt elvezetett kipufogókkal, a kellően informatív kijelző és a motor karakterisztikája ala natúr.

Műszaki Adatok

Motor: 4 ütemű, 4 hengeres, soros vízhűtéses, DOHC
Hengerűrtartalom: 599 CC
Furat x löket: 67,0 x 42,5 mm
Kompressziós arány: 12,5:1
Maximális teljesítmény: 98.0/12000
Maximális nyomaték: 64.7/9600
Kenés: Nedves olajteknő
Gyújtásrendszer: Digitális (tranzisztoros)
Indítás: Elektromos
Váltórendszer: 6 sebességes, mechanikus
Üzemanyagtank kapacitás: 16.5 liter
Váz: Dupla alumínium bölcsőváz
Első felfüggesztés:  43 mm teleszkópos villák, teljesen állítható rugó-előfeszítés
Hátsó felfüggesztés: Központi rugós tag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, 7 állásban állítható rugó-előfeszítés teljesen állítható csillapítás
Első fék: dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával
Hátsó fék: 1 dugattyús 240 mm-es tárcsával
Első gumi: 120/70 ZR17 M/C 58W
Hátsó gumi: 180/55 ZR17 M/C 73W
Hossz (mm): 2090 mm
Szélesség (mm): 775 mm
Magasság (mm): 1075 mm
Ülésmagasság (mm): 785 mm
Tengelytáv (mm): 1440 mm
Saját tömeg (kg): 183 kg

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Még több kép a galériában

A formalitások után indulhatott a móka. Pontosabban kilőtte magát a móka, a szó szoros értelemben. Első élményként a váltóbeállítások sokkoltak le. Nem számítottam rá, hogy a gondolat után, még a kuplungkar kiengedése előtt fog a szerkezet, és megindul a motor. Ehhez nincs mese, hozzá kell szokni, vagy meg kell szökni, mert nincs alternatíva a váltó állítására. Jó hír viszont, hogy ez a főzt is emészthető, csak el kell fogadni.

A gázadagolás tökéletes, a váltó pontos, a motor szuperál. A helyezkedés… Ez egyéni szoc. problémám a GSR nyergében ülve. Hogy úgy fogalmazzak, ez a pont nálam némileg megbukott. A 785 mm-es ülésmagassággal kiegészülő ülésszög gerincbarát konstrukciót alkot, viszont helyezkedni nem tudtam úgy a motoron, hogy zsigerből élvezzem a tekergést. Ezt jól kompenzálta ellenben a futómű, ami bírja a kiképzést és maximálisan személyre szabható.

A gépezet alsó és középső tartományban is egészen nyomatékos a hozzátartozó közel 100 fős ménessel. Nem alvajáró, de nem is kell üveghangon pörgetni ahhoz, hogy jól szuperáljon. A blokkra tehát nem lehet egy árva szavunk se, és összességében nézve a motor is egy remekül sikerült konstrukció, egyetlen titka az összeszokás.

A blokkhoz mérten elfogadható fékhatást is kapunk, túlzásba mindenesetre nem vitték a dolgot (elől 310 mm-es dupla tárcsafék van 4 dugattyús nyereggel, hátul pedig 240-es tárcsa 1 dugattyús féknyereggel).

Ár érték arányban finom portékát kapunk ugyan, de a megszokott árak magasságában, azaz 2 millió táján már a magunkévá tehetjük a járgányt, használtan pedig cirka egy millió körül is találni. Ami jó hír, hogy különösebb erő és élménykülönbség nincs a 750-es középső testvérhez mérten, viszont a kezelhetőség a 600-as GSR  oldalán áll. Ergo körülbelül 600 000 Ft-ot spórolva talán még ízletesebb masinánk lehet minden kéjveszteség nélkül.

Mindent egybevéve remek középkategóriás csupasz géppel állunk szemben, női ideál vagy uniszex seggrakéta, kinek-kinek igénye szerint.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük