fbpx

Kipróbáltam a pályázást csak csajokkal az Euro-Ringen

Csajos pályázás az euro-ringen 2022Ismét elérkezett az ősznek az a napja, amikor csaknem 60 motoros lány koptatta a gumikat az Euro-Ring aszfaltcsíkján. Ezúttal én sem a pálya széléről csodáltam őket, hanem közvetlen közelről szagoltam bele a benzingőzbe.

Amúgy ez utóbbi megállapítást vehetjük átvitt és eredeti értelmében is… az egyik meglepő tapasztalatom életem első pályanapján éppen az volt ugyanis, hogy a pályán élő egyenesben szagolhatjuk az előttünk haladó kipufogógázait. Talán a beton kerítés miatt szorulak be a gázok, de ezért is érdemes gyorsan menni. Nekem elsőre ez nem jött még össze, óvatos duhaj vagyok.

Az egész úgy kezdődött – ha korábban lemaradtál volna róla – hogy Kátya, az Euro-Ring igazgatónője még 2020-ban találta ki, hogy születésnapja alkalmából szeptemben 18. környékén egy ingyenes pályanappal lepi meg a motoros csajokat. Akkor nagyjából 40 motoros lány jelentkezett a csak csajos pályázási lehetőségre, és egy remek hangulatú délutánt töltöttünk együtt az Euro-Ringen.

A sikeren felbuzdulva Kátya a következő évben, 2021-ben is meghirdette a csajos napot, és ekkor már kétszer annyian jelentkeztek a lehetősére. Azt, hogy a motoros nők szívesen gyakorolják a pályamotorozást a férfiszemektől elzárva, az is jól mutatja, hogy idén már több oktatással kibővített fizetős pályanap is sikerrel zajlott le az Euro-Ringen.

Rengeteg kép a csajokról a CsamClub galériában

Nem volt tehát kérdés, hogy az idei, szeptemberi szülinapi motorozás sem maradhat el. Csak az a fránya eső szólt közbe kétszer is, így végül október 8-ra csúszott a rendezvény, ekkor viszont napsütés és 20 fok vártminket a pályán. Ez idő alatt a jelentkezők listája – érthető okokból – többször is módosult, és a szervezők végül annyi engedményt tettek, hogy aki csak úgy tudta megoldani a részvételét, az kísérőt is hozhatott magával, és az lehetett férfi is. Persze ők a pályára nem mehettek fel.

Csajos pályázás az euro-ringen 2022

Hogy kerültem én a pályára?

Kátya már két éve fűzött, hogy próbáljam ki én is a motorozásnak ezt a formáját. Hogy őszinte legyek, sosem vonzott túlságosan ez a sportos stílus. Nemcsak a számomra kényelmetlen, hasalós motorok miatt, hanem a kényelmetlen öltözék miatt sem. Közhelynek hangzik, de nekem a motorozás a szabadságot jelenti, és egy bőr kezeslábasba préselve, zárt sisakban és műanyag csizmában ezt nem tudom elképzelni.

Mivel sem a pálya követelményeinek megfelelő felszerelésem sem arra megfelelő motorom nincsen, Kátya felajánlotta, hogy ha szerzek ruhát, kölcsönadja nekem a motorját erre a napra, hogy testközelből élhessem át azt, amiért oly sokan rajonganak a motoros nők között is: a pályázás közben ugyanis a közúti közlekedésből adódó zavaró körülmények nélkül lehet feszegetni a határokat a motoron.

Az nem igaz, hogy sosem pályáztam még, hiszen egyszer egy Yamaha tesztnapon épp az Euro-Ringen mehettünk körbe-körbe a tesztmotorokkal, és volt a BMW-nek is tesztnapja a HungaroRingen, ahol egy felvezető mögött kellett motorozni nagyjából 60 km/órás sebességgel. Na meg némelyik vezetéstechnikai tréningen is felengednek egy kicsit a pályára… de ez egyik sem ugyanolyan, mint amikor saját tempódban csapatod.

Az eső miati három hét csúszás kellett is arra, hogy összevadásszam a csajoktól a kölcsönfelszerelést: Szilvitől csizmát, Anettől bőrruhát és Edittől  zárt sisakot kaptam. Egyetlen saját cuccom az a kesztyű volt, amit nyáron kaptam a hugomtól, amerikából. Kicsit olyan érzésem volt emiatt, amikor beöltöztem, mint egy menyasszonynak: volt rajtam valami régi, valami új, meg valami kék, na az volt a karszalag.

Csajos pályázás az euro-ringen 2022

Végül Kátya a KTM RC390 motorját tudta kölcsönadni, mert a Yamaha FZ1100 valamiért nem volt üzemképes az utolsó pillanatban. Bántam is meg nem is. Lehet, hogy a Fazer túl erős lett volna első pályázásra, de a KTM meg méretében volt kisebb, mint amekkora kényelmes lett volna. Sebaj, egy szavam nem lehet, szuper nap volt így is.

Ahogy Kátya elmesélte, 30 főnél többet nem engenek fel egyszerre a pályára. Bár nem tudom, végül hányan jöttünk össze (60 körüli jelentkezőre emlékszem), de végül három csoport lett a pályázási tapasztalat alapján szétválasztva.

A csoportok 20-20 percet motoroztak egszerre, így délután 14:00 órától 18:00-ig mindenkire 4 kör jutott. Be kell valljam, hogy a harmadik után már fel akartam adni, mert addigra annyira fájt mindenem, és fejben is alaposan elfáradtam. Ami miatt mégis felmentem megint a pályára az volt, hogy nem akartam lemaradni a közös fotózásról, ha már elvesztettem a pálya-szüzességem.

Miért ne félj a pályamotorozástól?

Milyen volt az első pályázás?

Izgalmas kaland volt, amiért nem lehetek elég hálás Kátyának és a csajoknak, akik összedobták nekem a szükséges felszerelést. Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ha van rá lehetősége, próbálja ki milyen versenypályán motorozni. Utcai rutinnal nehéz leszokni a tükörhasználatról, és egyelőre a kanyarokba is azzal a gondolattal megyek bele, hogy vajon mi vár majd a másik végén.

Nekem nulla tapasztalattal jól jött volna, ha legalább az első körben megy valaki előttem, aki mutatja a helyes íveket, akkor tudtam volna, mit kell gyakorolni. Így csak egyszerű sétamotorozás volt az enyém… kölcsönmotoron kölcsöncuccban nem ez volt az az alkalom, amikor a határaimat feszegettem.Csajos pályázás az euro-ringen 2022

Annak örültem, hogy nem én voltam a leglassab, és volt, akit sikerült megelőznöm, de többnyire én voltam az, akit megelőztek az ügyesebbek. Remélem nem képeztem túl nagy akadályt!

A pályázás nagyon fárasztó sport tud lenni. Akárcsak a vezetéstechnikai tréningek, ez is leszívja az ember agyát, és testileg is kiveszi az energiát. A másnapi izomláz garantált, ha valaki rendesen odateszi magát, vagy olyan görcsösen kapaszkodik, mint én.

Ha minden igaz, jövőre is lesz ingyenes csajos pályanap az Euro-Ringen Kátya szülinapján, de figyeljétek az oldalt, mert jövőre is lesznek képzések, ahova csak csajokat várnak majd. Mindenről hírt adunk itt is idejében.

 

Nézd meg a videót is!

 

Képek: NaNa, Stefi, Dékán Gábor, Kátya,

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x