Kiléptem a komfortzónámból: tériszonnyal a Transfogarason
2021.08.21. Szombat
Transfogaras felé egyre nőtt bennem a feszültség, aztán megérkeztünk.
Az utat Nicolae Ceausescu katonai szállítási útvonalnak építette, melyet 1969 végén kezdtek el katonák építeni és 1974. szeptember 20-án nyitották meg, de a munkálatok egészen 1980-ig folytatódtak. Sajnos ez az út minőségén is meglátszik, néhány helyen már felújításra szorulna.
90 km hosszú, összesen 830 hídja, 27 viaduktja és 5 alagútja van.
Ahol először megálltunk a tájat csodálni, hát nem volt őszinte a mosolyom ott a szakadék szélén…
Aztán csak mentünk, kanyarogtunk és észre sem vettem a mély szakadékokat, csak az útra koncentráltam. Egészen a csúcs előtti 2 visszafordító kanyarig, ahol sajnos dugó volt. A csúcson lévő parkolóra vártak az autók mindkét oldalon, hát ezért nem szabad hétvégén arra járni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A csúcson 2042 méteres magasságban a Bilea tó csodaszép volt.
Lefelé már megkönnyebbülve jöttem, sőt egyre jobban belejöttem a kanyarokba. Nem hiába volt a sok HRE tréning, a sok tanulás. Nagyon élveztem, ahogy tempósan kanyargásztam.
Egyszer kellett csak megállni, ahol macik kéregettek az út szélén. A fiúk erre vártak, hogy végre élő medvéket fényképezhessenek. Én megnéztem őket magamnak, de ahogy tudtam, inkább tovább suhantam, biztos ami biztos.
A Vidraru gátat is útba ejtettük. Ez is hihetetlen látványos volt.
A gátat 1966-ban építették, 166 méter magas, 305 méter széles és 465 millió köbméter vizet képes tárolni a felduzzasztott tóban, ami 220 MW áramot fejleszt (összehasonlításképpen, ez a paksi atomerőmű energiatermelésének tizede)
Nap végén Horezu-ban találtunk szállást egy özvegy néninél, aki nagyon nagy szeretettel fogadott minket. Cicái vigyáztak motorjainkra.