fbpx

Ki lesz az év motoros nője?

anam hasim az ev motorosa 2013 12Az Év motorosa 2013 versenyre még augusztus 29-ig lehet jelentkezni. A nyertesek között értékes díjakat osztanak ki négy kategóriában.

Anam Hashim, indiai stuntbike versenyző az év női motorosa címért indul az indiai versenyben. Jelenleg 18 éves, és már nyolc éve motorozik. Jelenleg egy TVS Apache RTR180 motort vezet, és mindeddig körülbelül 70 000 km-t tett meg motoron.

Neked, mint nőnek, mit jelent motorosnak lenni?

Nagy küzdelem motorossá válni Indiában, ahol az emberek elég szűk látókörűek, és még nagyobb küzdelem mindez egy ortodox muszlim családban, ahol a dolgok sokkal keményebbek. Már majdnem egy éve motoros kaszkadőr vagyok. Ez azzal jár, hogy sokat utazom, helyeket, és embereket ismerek meg. Beletartozik, hogy kapcsolatban vagy a motoroddal, beszélsz hozzá, mindent tudsz róla, beletartozik a tömeg szórakoztatása, az ováció hangja, illetve az, hogy mosolyt varázsolsz az arcukra.

Hogy változtatta meg a motorozás az életedet?

A motorozás egy nagy történés volt az életemben. Erősebbé tett, kijelölte az utat az életemben, ezáltal keményebb is lett az életem. Ez a férfiak sportja, elég sok ember próbált engem akadályozni, elvenni a kedvem, de én csak a célomra, és az álmaimra fókuszáltam. Igazából sokkal több kritikusom van, mint támogatóm, de hiszek abban, hogy ha valamit igazán akarsz az életedben, akkor semmi nem állíthat meg. „ Az álom terv nélkül csupán kívánság.”

Hogyan védekezel a motorozáshoz kapcsolódó veszélyek, és kockázatok ellen?

Ha a freestyle mutatványokat ellenőrzött körülmények között végzed, akkor azok pont olyan biztonságosak lehetnek, mint veszélyesek, de néha a dolgok irányítása kicsúszik a kezünkből. A balesetek hozzátartoznak minden motoros életéhez, ezért minden alkalommal védőfelszerelést kell viselni, és felkészültnek kell lenni mindenre.

Röviden mesélj el nekünk két meghatározó esetet, amely a motorozással kapcsolatos!

Az álmom volt, hogy az ICON cég szponzoráljon engem, és amikor ez megtörtént, a fellegekben jártam. Amikor freestyle-os lettem, a két példaképem, Leah Petersen, és Dena Sodani motiváló posztereket küldött nekem, és bátorított engem. Ezek voltak a legemlékezetesebb pillanatok.

Motorosként mivel tudtál hozzájárulni társadalmi megmozdulásokhoz, és tervezed-e ezt a továbbiakban?

Amióta freestlye-os vagyok, mindig támogattam azt, hogy nem utcára való a freestyle, mert akik ott művelik, lerombolják a freestyleosokról alkotott képet, és rossz benyomást hagynak másokban rólunk. Jelenleg a Pune RTO ‘Street Sence’ kezdeményezésére a bukósisak- és motoros védőfelszerelések viselését promotálom. Ez a kampány nemcsak a motorosoknak szól, hanem azoknak a normál embereknek is, akik a motorkerékpárt csak közlekedésre használják. 

Mi volt a legjobb, és a legrosszabb dolog abban, hogy indiai nőként motoros lettél?

Indiában a női freestyle motorosok száma majdnem nulla, így nagyon hamar népszerűvé válnak, és a legfiatalabbként ez még könnyebben megy. Nem csak hazai, hanem nemzetközi szinten is ismert leszel. Néhányan bátorítanak, támogatnak.
A legrosszabb az, hogy a férfiak nem kezelnek egyenlőként. Az emberek kategóriákat hoztak létre csupán a nemi hovatartozás alapján. Nem veszik figyelembe ezt a sportot, bűnözőknek titulálnak minket, általánosítanak, és nem nézik azt, hogy kik dolgoznak keményen, űzik hivatásukként ezt a spotot, és pénzt keresnek vele. Kritizálnak, és lehúznak, és ezt nagyon nehéz elviselni.

Utolsó kérdés: hogy érzed magad, amikor motorozol?

Földöntúli érzés. Béke van, könnyűnek érzed magad, különbnek mindenkitől, olyan, mintha repülnél az égben. Boldoggá tesz, minden nap új dolgokat tanulok, elesem, és felállok újra, nevetek, „Ó, már majdnem megvolt, csináljuk meg újra ember!”. Igazából ez az érzés szavakkal nem írható le. Ezt csak a motorosok érzik át.

 

Az Év motorosa 2013 verseny nevezőire augusztus 13-tól szeptember 15-ig lehet szavazni. Anam Hashimra ezen a linken szavazhatsz.

anam hasim az ev motorosa 2013 02anam hasim az ev motorosa 2013 05anam hasim az ev motorosa 2013 07anam hasim az ev motorosa 2013 08anam hasim az ev motorosa 2013 09anam hasim az ev motorosa 2013 11anam hasim az ev motorosa 2013 12

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x