Két évtizedes csalódás után a Yamaha befejezte a Dakart
Miután a japán motorgyártó már 1998 óta nem tudott nyerni a Dakaron, most lehet, hogy véglegfeladja apróbálkozást. A motoros kategóriától visszavonulna és csak a side-by-side osztályban idítana csapatot.
A híres japán kék motorgyártó 1979 óta vesz részt a Dakaron. A Yamaha évtizedeken át a motoros cím egyik várományosa volt, sőt, az évek során kilencet meg is nyert belőle. Az elmúlt húsz-egynéhány évben azonban a cég motorjai a Honda és a KTM gyári alakulatok árnyékában szerencsétlen mellékszereplővé váltak. A Yamaha utoljára Stephane Peterhansel révén nyert Dakar-győzelmet, még azelőtt, hogy a pilóta négykerekűre váltott volna.
A világ egyik legkimerítőbb versenyén 24 évnyi vereség elég megalázó tud lenni, és részben ezis az oka annak, hogy a Yamaha elhagyja a Dakart a motorkerékpáros divízióval. A Yamaha még dobogót sem szerzett 2014 óta, amikor Olivier Pain a harmadik helyen végzett. A 2022-es versenyen a Big Blue nem tudott jobb eredményt elérni a negyedik helynél, a francia Adrien van Beveren pilótával.
Lehet, hogy a Yamaha elhagyja a Dakart, mint gyári motoros csapat, de a Side-by-Side osztályban marad az YXZ1000R SSV versenygépével, annak ellenére, hogy a Can Am abszolút és teljes mértékben uralta az idei versenyt.
„Miközben a Dakar-ralinak sikerült megmaradnia a gyökereihez közel, még akkor is, amikor elköltözött szellemi otthonából, Afrikából, a világ, amelyben létezik, jelentősen megváltozott” – mondta Eric de Seynes, a Yamaha Motor Europe elnöke. „A terepjáró ügyfeleinknek ma már más elvárásaik vannak, és más termékeket keresnek, és ezeknek kell megfelelnünk, ha meg akarjuk tartani a kapcsolatot.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy véget vetünk a Dakar-ralin és a FIM Terep-rallye Világbajnokságban két keréken elért hosszú múltunknak, és ezzel egyidejűleg megerősítjük elkötelezettségünket a négykerekű Dakaron való versenyzés iránt a Yamaha YXZ1000R SSV-vel.”
Itt a legjobb, hosszú távú kalandmotor a Yamahától: Ténéré 700 World Raid
A Yamaha a Dakaron a WR450F-fel versenyzett, ami többé-kevésbé egy nagy dirt bike, ami mostanában nem a legnépszerűbb kategória a vásárlók szemében. Ha a Yamaha vásárlói valójában a Tenere 700-as kalandtúra kategóriás gépet akarják – márpedig minden bizonnyal akarják – akkor mi indokolja, hogy a Yamaha ennyi időt, energiát és pénzt fordítson egy kevésbé népszerű motor marketingjére, nem igaz?
A 2022-es Dakaron 168 motorkerékpár indult, de ebből csak kilenc volt Yamaha. A rajtrács többi részét a Honda, a KTM, a Husqvarna, a Gas Gas, a Hero, a Sherco, a Reiju, a Fantic és a BMW különböző motorjai alkották.
[wpdiscuz-feedback id=”14nuy5zcn1″ question=”Vajon milyen lesz a Dakar 2023-ban a Yamaha nélkül? ” opened=”0″]Vajon milyen lesz a Dakar 2023-ban a Yamaha nélkül? [/wpdiscuz-feedback]