fbpx

Jubilált az AMTS

budapest motor fesztival 2015 5A motorok szerelmeseit igazi szentélyként fogadta a „G” pavilon, ahol számos, mtorkerékpárokat éskiegészítőket forgalmazó kereskedő kínálta újdonságait. Azok, akik új motoros felszerelésekre vadásztak, az alkalmi, akciós áraknak köszönhetően kedvezőbben szerezhették be a vásárfiát. A női motorosok érdeklődése nyomán a CSAM stand is pörgött, így még több csajos kiegészítőt viselő lány tűnt fel a tömegben.

A nagyobb motorkerékpár gyártók gépeivel is találkozhattak a résztvevők, így többek között a Harley-Davidson, a Honda, a Kawasaki, a Yamaha és a Suzuki újdonságai mellett sok egyéb márka idei modelljein is lehetett egy-egy üléspróbát tenni. A Harley standján nem csak az újdonságok voltak kiállítva, hanem a Sapka Művek által, a H-D Budapest számára készített H-D Street XG750 “Flat Tracker” gépet is megtekinthették élőben az érdeklődők. Az egyedi motor az „F” pavilonban megrendezett EMAT fődíját is bezsebelte Custom Harley kategóriában.

Sajtótájékoztatójukon Dobai Attila, a Harley-Davidson Budapest igazgatója beszélt az idei év Harley újdonságairól, a modellfrissítésekről és arról az egészen új motorról, mellyel a fiatalabb korosztályt igyekeznek meghódítani. A Street 750-t eddigi modelljeiknél sokkal elérhetőbb áron kínálják, így azok számára is megfizethető, akik korábban nem engedhették meg maguknak a Harley érzést.

A legkisebb H-D igazi városi motor, és a márka hagyományait megőrizve könnyen átépíthető, ezzel elérhető egyedisége. Szó esett arról is, hogy a gyár kiírt egy nemzetközi versenyt, mely során a H-D kereskedők harcolnak az első helyért abban, hogy melyikük tudja átfaragni a legegyedibb módon a Street-et. A versenyben induló átépítésekre interneten lehet szavazni. Dobai Attila továbbá mindenkit invitált az idén 16. alkalommal megrendezésre kerülő Open Road Fest-re, ahol a fesztivál fő attrakciója, a Europe zenekar fellépése lesz.

Rapkay Zoltán, a Harley-Budapest szervizvezetője kitért a Flat Tracker technikai részleteire. Beszélt az átépítés koncepciójáról, mely nyomán az amerikai dirt track versenytradíciók elevenednek meg. Ennek köszönhetően sikerült egy nemzetközi viszonylatban is igazán egyedi gépet alkotniuk. Elkészítése során meglévő, többnyire Harley alkatrészeket használtak fel.

A motor elején egy XR első villa, Buell fejidom és egy túramotorokon található fényszóró kapott helyet. Tankja egy átalakított Sportster üzemanyagtartály, ülése pedig egyedileg készített darab. Farokidomja egy V-Rod-on tejesített eredetileg szolgálatot, továbbá kipufogója szintén egy másik motoron, egy Sportster-en dübörgött korábban. A Tomaselli sportkormány, az egyedi villahidak, a hátsó sport-lengéscsillapítók és a sportlégszűrő is mind a sportos vonalat erősítik.

Az egész gép összképét egy egyedi fényezés koronázza meg. Sapiék a Street motorjához nem nyúltak, így az teljesen eredeti állapotban végzi a dolgát. Hogy megjelenésben a hagyományos léghűtéses vonalat erősítsék, a vízhűtéses jelleget igyekeztek konszolidáltan megjeleníteni, így az a többi, konkurens átépítéssel ellentétben nem rontja az összképet.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x