MotorbemutatóMotorok

JocóBéla – CZ 472 átépítve

videk jocobela 6Ezután hányatott sors következett. Egy szakadozó fólia alatt várt 2 vagy 3 évet a sorsára a vas. Ekkor döntött úgy Jocó (mert ugye mindenki más Béla), hogy használatba veszi. Sokat tornázott a villamos rendszeren, miután a két trafó rendszeresen egymásra gyújtott, ezért kiköltöztette őket a váz két oldalára előre, ami azért is jó, mert jobban hűlnek az amúgy is melegedésre hajlamos részek, és a gyújtókábel is a létező legrövidebb.

A bizonytalan töltés miatt a gyújtáskapcsoló gyári helyére egy ampermérő költözött, a gyújtáskapcsoló pedig hosszas tanakodás után a lámpatartóra került jobb oldalra.

Előre Jawa indexek kerültek. Komoly szintű fejtörést okozott a Yamaha tartó és a Jawa indexek házasítása és felfogatása. A tankon levő Nagy Magyarország matrica eredetileg Jocó Škodájára lett szánva a sógora által, de jobb helyen van az a CZ-n!

videk jocobela 7Jocó nem volt hajlandó makulátlanra pucolni a vasat a fotózáshoz: „Tudod te, mennyit dolgoztam azon, hogy ilyen legyen? Láttál te már olyan felületet, ami olajos volt és rozsdásodott? Hadd folyjon, az a dóga! Azért folyik, mert alapvetően van benne. Ha nem folyna belőle, akkor lenne baj!”

Jocó nagyon elégedett a vassal, csak a futóművel van gondja. Valószínűleg elfogyott belőle a csillapítás… De nem baj, így is nagyon szereti, becsüli ezt a mindennapos használatú vasat. A Noé bárkájából is már kihajított kiskőrösi sisak szerves tartozék.


videk jocobela cz 472 350 11A motor 2005 körül lett befejezve. Sajnos nemrég ezt a vasat is lerakta a tulaj. Egyrészt vadásznak már rá, és hát ugye papír az minek. Ami viszont nyugtalanítóbb a számomra: Jocó panaszkodik, hogy nem bír vele. Elhúzza. Ez sajnos a betegségének a folyománya, és Jocó velünk, velem igen-igen jó ember.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Később eladta Bélafi Dávid barátomnak, aki gyárira állította vissza. Eladta Csehországba, és eltette nekem a módosított cuccokat.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Egy gondolat a “JocóBéla – CZ 472 átépítve” poszthoz.

  • Tóth F. Csaba

    Utóirat: A vas Dávid barátomhoz került, ahol restaurálódott. A tank, sárvédők, ülés meg nálam landoltak. Az ülést Ekecs barátomnak adtam egy 125-ös Sport CZ-re, a sárvédők és a tank pedig egy Jawa Mustang cruiser szerves (alkat)részei lesznek. Ha lesz időm befejezni, azzal a lendülettel föl is rakom ide! Addigis: széles utat, jó egészséget! Üdv szevatok: Vidék

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük