JocóBéla – CZ 472 átépítve
Ezután hányatott sors következett. Egy szakadozó fólia alatt várt 2 vagy 3 évet a sorsára a vas. Ekkor döntött úgy Jocó (mert ugye mindenki más Béla), hogy használatba veszi. Sokat tornázott a villamos rendszeren, miután a két trafó rendszeresen egymásra gyújtott, ezért kiköltöztette őket a váz két oldalára előre, ami azért is jó, mert jobban hűlnek az amúgy is melegedésre hajlamos részek, és a gyújtókábel is a létező legrövidebb.
A bizonytalan töltés miatt a gyújtáskapcsoló gyári helyére egy ampermérő költözött, a gyújtáskapcsoló pedig hosszas tanakodás után a lámpatartóra került jobb oldalra.
Előre Jawa indexek kerültek. Komoly szintű fejtörést okozott a Yamaha tartó és a Jawa indexek házasítása és felfogatása. A tankon levő Nagy Magyarország matrica eredetileg Jocó Škodájára lett szánva a sógora által, de jobb helyen van az a CZ-n!
Jocó nem volt hajlandó makulátlanra pucolni a vasat a fotózáshoz: „Tudod te, mennyit dolgoztam azon, hogy ilyen legyen? Láttál te már olyan felületet, ami olajos volt és rozsdásodott? Hadd folyjon, az a dóga! Azért folyik, mert alapvetően van benne. Ha nem folyna belőle, akkor lenne baj!”
Jocó nagyon elégedett a vassal, csak a futóművel van gondja. Valószínűleg elfogyott belőle a csillapítás… De nem baj, így is nagyon szereti, becsüli ezt a mindennapos használatú vasat. A Noé bárkájából is már kihajított kiskőrösi sisak szerves tartozék.
A motor 2005 körül lett befejezve. Sajnos nemrég ezt a vasat is lerakta a tulaj. Egyrészt vadásznak már rá, és hát ugye papír az minek. Ami viszont nyugtalanítóbb a számomra: Jocó panaszkodik, hogy nem bír vele. Elhúzza. Ez sajnos a betegségének a folyománya, és Jocó velünk, velem igen-igen jó ember.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Később eladta Bélafi Dávid barátomnak, aki gyárira állította vissza. Eladta Csehországba, és eltette nekem a módosított cuccokat.
Utóirat: A vas Dávid barátomhoz került, ahol restaurálódott. A tank, sárvédők, ülés meg nálam landoltak. Az ülést Ekecs barátomnak adtam egy 125-ös Sport CZ-re, a sárvédők és a tank pedig egy Jawa Mustang cruiser szerves (alkat)részei lesznek. Ha lesz időm befejezni, azzal a lendülettel föl is rakom ide! Addigis: széles utat, jó egészséget! Üdv szevatok: Vidék