KiemeltMotorokMotortesztek

Krosszaság: Honda CRF450R 2010

crf450 2010 57A Honda neve, azt hiszem mindenkiből a megbízhatóság, az erő, a technikai tudás és a szépség fogalmait csalja elő, de a krosszmotorok esetében mégsem ennyire egyértelmű a helyzet.

Jó pár homokugrót megkérdeztem, hogy miért pont a Honda CRF-re, a Kawasaki KXF-re, vagy épp Suzuki RMZ-re esett anno a választása… A baráti társaságunkban mindenki a sajátját választására, a saját motorjára esküszik.

Az elmondások alapján egyik márka hasonló modellje sem rendelkezik nagy szerviz igényekkel, s természetesen a legjobb a piacon. Mivel nem volt érkezésem mindegyik gépet kipróbálni, így kénytelen vagyok elhinni a gazdáknak, hogy járgányaik között nincs annyira erős különbség.

Műszaki adatok:

Motor: Egyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű, négyszelepes OHC
Hengerűrtartalom: 449,7 cm3
Furat x löket: 96 x 62,1 mm
Sűrítési arány: 12 : 1
Max. teljesítmény: 41,5 kW / 8.500 fordulat/percnél (95/1/EC)
Max. nyomaték: 50,3 Nm / 7000 fordulat/percnél (95/1/EC)
Keverékképzés: PGM-FI benzinbefecskendező rendszer
Üzemanyagtank térfogat: 5,7 liter
Gyújtásrendszer: Tranzisztoros, digitális gyújtás
Indítás: Berúgó kar
Váltó: 5-sebességes
Primer áttétel: 2,739 (63/23)
Végáttétel: 3,692 (48/13)
Szekunder hajtás: 520-as lánc
Váz: Alumínium fél-duplabölcső hídváz
Méretek: (Hossz x Szélesség x Magasság) 2,191 x 827 x 1,273 mm
Tengelytáv: 1491 mm
Villaszög: 26˚ 52′
Utánfutás: 114,2 mm
Ülésmagasság: 954 mm
Hasmagasság: 332 mm
Önsúly: 106,9 kg
Futómű elöl: 48 mm-es, vezetőtengelyes, dupla kamrás, fordított teleszkópvilla 16 fokozatban állítható nyomó-, és 18 fokozatban állítható húzófokozati csillapítással, 310 mm rugóúttal.
Futómű hátul: Pro-Link rendszerű felfüggesztés, központi rugóstag, állítható lassú-, (18 fokozat) és gyors sebességű (1,5 fordulat) nyomófokozati-, és 20 állású húzófokozati csillapítás, 320 mm rugóút.
Kerekek elöl: Alumínium perem / küllős
Kerekek hátul: Alumínium perem / küllős
Felni méret: Elöl: 21 x 1,6, Hátul: 19 x 2,15
Gumi méret elöl: 80/100–21 51M,
Gumi méret hátul: 110/90–19 62M
Fékek elöl: 240 mm-es féktárcsa, hidraulikus, kétdugattyús féknyereg, szinter fém fékbetétek.
Fékek hátul: 240 mm-es féktárcsa, hidraulikus, egydugattyús féknyereg, szinter fém fékbetétek.
Ár: 1 850 000 Ft + Regiasztrációs adó

Ezúttal tehát csak a Hondáról tudok véleményt alkotni, hiszen abban a kitüntetésben részesültem, hogy egy hétvégére tulajdonosa lehetettem a 2010-es év újdonságának, egy Honda CRF450R-nek.

crf450 2010 24

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kinézetét tekintve – kissé elfogult nézőponttal – egy tökéletes műről beszélünk. Karcsú, magas, pontosan illeszkedő idomok, bütykös gumik, mégis erőt sugároz, már első ránézésre is. Hát kell több egy fiatal lány szívének? Az első próba alkalmával megállapítottam, hogy a csúszásállós ülés kifejezetten hasznos. Amit viszont sajnáltam, hogy a kézvédő nem szériafelszerelés, pedig az is igen hasznos találmány.

A Honda CRF250R és CRF450R 2014-es modellfrissítései

A cikk a következő oldalon folytatódik, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük