fbpx

Hogyan öltözzünk a motoron ősszel

Az elmúlt heti zimankó után úgy tűnik, lesz még jó idő. Persze már nem a nyáron megszokott, fülledt kánikula.

Azért tíz fok fölött még nyugodtan elmehetünk motorral a munkába, és hétvégén is elő lehet venni jó néhány órára kedvencünket. Csak az nem mindegy, hogy eközben mit viselünk.

Bevallom, én leggyakrabban farmerban motorozom. Ettől a sportmotorosok zöme elhűlve kezdi mondani, hogy: „de mi lesz öregkorodban a térdeddel, és mi van, ha elesel?!” Nem is azért írom ezt most le, hogy bárki rólam vegyen példát. Nekem – ahogy sok más társamnak – a motorozás a szabadsággal van összefüggésben, és térdvédőben vagy hátprotektorban nem érezném szabadnak magam.

Persze a biztonság számomra is fontos. Sisak nélkül például sosem indulnék el, és – mióta egyszer régen rövid ujjú pólóban csúsztam az aszfalton néhány métert – ilyen a hosszú ujjú kabát is. Az utóbbi években a farmerdzsekit már protektoros  motoroskabátra cseréltem.

A másik nélkülözhetetlen felszerelés a vesevédő, amit a hőmérséklettől függetlenül mindig viselek – néha még azután is, hogy már megérkeztünk motorral a buli helyszínére. Este, átfagyva nagyon jó szolgálatot tesz egy motoros találkozón vagy kerti partin üldögélve. Lehet, hogy már öregszem…

A hideg ellen azért védekezem, mert utálok fázni. Legutóbbi őszi túránkon még nyári kesztyűben és dzsekiben szomorúan állapítottam meg, hogy hiába a plusz húsz fok, már a bélés és a pulóver is kell. Egy héttel ezelőtt pedig előkerült a harisnya. Számomra nem egy népszerű viselet, de a farmer alá már elkél plusz egy réteg, de szerintem a bőrnadrággal is ugyanez a helyzet: a hűvös menetszél kihűti a nadrág anyagát, és olyan, mintha benne ülnék egy hűtőszekrényben. Vagy amikor a bokámnál befúj… na, szóval kell alá valami harisnya-féle.

Az ősz már a réteges öltözködésről szól.

Ahogy a hétköznapi viselet esetében, a motoron még fontosabb, hogy legyen rajtunk jó pár mobilizálható réteg. Főleg, ha reggel korán indulunk munkába, amikor még nagy a zimankó, és délután napsütésben kell hazamenni. Ilyenkor már jó hasznát vesszük az aláöltöző szetteknek.

Ezek, akár a jégeralsó, egyszerű pamutból, vagy speciális, hőtároló anyagból készülnek, csak az aláöltöző nem olyan cikis kifejezés, főleg egy nő esetében. Hogy egyszerű pamut, vagy valami komolyabb matéria legyen, azt nyilván a táv hossza és viselőjének hő-, illetve hidegtűrő képessége határozza meg.

A vénasszonyok nyarát a legtöbb motoros manapság már termoruhában küzdi le. Ezek a többnyire cordurából vagy valamilyen nejlon alapanyagból készült motoros öltözékek minden igényt kielégítenek. A legtöbb ilyen ruha épp a nejlon miatt vízálló valamilyen mértékben, kivehető protektorokkal rendelkezik a vállnál, a hátnál, a könyököknél és a térdeknél.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x