KiemeltMotorokMotortesztek

Hmmm, ez igen! Yamaha White Max 500

A sportos kialakítás következtében az ülés alatt a megszokottnál egy kicsit kisebb csomagtérnek maradt hely, de még így is bőven elfér egy zárt bukósisak és a kisebb csomagok. A második sisakot a hátsó ülésre tehetjük, amit a gyárilag elhelyezett pánttal tudunk rögzíteni.

Műszaki adatok

Motor: Folyadékhűtéses, 4 ütemű, előre döntött, párhuzamos, 4 szelepes, 2 hengeres DOHC
Hengerűrtartalom: 499,0 cm3
Furat x löket: 66,0 x 73,0 mmKompresszió viszony: 11.0 : 1
Maximális teljesítmény: 32,0 kW(43,5 LE) @ 7 500 rpm
Maximális nyomaték: 46,4 Nm @ 6 500 rpm
Kenési rendszer: Száraz karter
Üzemanyag ellátás: Elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Gyújtás: TCI
Indítás: Elektromos
Váltó: V-szíjas automata
Első felfüggesztés: Teleszkópvilla
Első kerék rugóútja: 120 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros
Hátsó kerék rugóútja: 116 mm
Első fék: Hidraulikus kéttárcsás fék, Ø 267 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 267 mm
Első gumi: 120/70-15
Hátsó gumi: 160/60-15
Teljes hossz: 2195 mm
Teljes szélesség: 775 mm
Teljes magasság: 1445 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Tengelytáv: 1580 mm
Min. hasmagasság: 125 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 221 kg / ABS: 225 kg
Üzemanyag-kapacitás: 15,0 liter

A kesztyűtartókban kényelmesen elférnek még az okmányaink, telefon, pénztárca és egyéb apróságok is. Az utas kényelmét a jól kialakított kapaszkodók és a kihajtható lábtartók biztosítják, ill. vehetünk üléstámlával ellátott hátsó dobozt is, amivel a csomagteret is hatékonyan megnövelhetjük.És végül, ne feledkezzünk meg a fehér fényben úszó műszerfalról sem! Minden hasznos információt megtalálunk rajta, esetleg egy fogyasztásmérőnek és hőmérőnek még találhattak volna helyet, de így is sincs ok panaszra.

Egyetlen problémám csak az üléssel volt, ami kőkemény (zsírbontásnak kiváló) és túl magasan is van. A 800 mm-es magasságból alig ért le a lábam. Álló helyzetben nem is volt semmi baj, mert a kiváló kiegyensúlyozásnak köszönhetően nem is akart kibillenni, de „tolatásnál” már külső segítségre volt szükségem.

Mindent összevetve egy nagyon stabil, könnyen és biztonságosan vezethető maxi-robogót kaptunk ismét a Yamahától. Városban ugyanolyan könnyen lehet lavírozni a kocsik között, mint a kis tesókkal, bár a lassú 50-60 km/h-ás sebességet igen rossz néven vette. A hosszabb-rövidebb túrákat viszont igazán nagyon kedveli.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A limitált széria 100 000 Ft-tal kerül többe, mint TMax, ez a kis többlet viszont bőven megéri az árát.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük