Hermelinek, kanyarok, kelták – Csehország túra a csajokkal
Normális esetben semmi összefüggés nincs a fenti három szó között, de amint az ember lánya egy becherovkás üveggel szemez egy fenyőerdő mélyén megbújó autóskempingben valahol a Morva karsztvidéken, teljesen egyértelművé válnak a dolgok.
Tavaly ősszel fordítottam egy cseh-magyar útikalauzt, abban szerepelt Telč. Az interneten rákeresve egyből rákattantam. Átküldtem a linket néhány csajnak, akiket a CsamClub fórumról ismertem, majd szó szót követett és összeállt a csapat. Nagyban folyt az időpont egyeztetés, amikor egy csehországi koncert után kutatva ráakadtam a Beltine 2007 elnevezésű fesztiválra, melyet a kelta kultúrának szenteltek.
Ezek után már nem volt kérdés, hogy mikorra tegyük a cseh túránk időpontját, még ha Ildó (Kawasaki VN1500 Mean Streak) esetében ütközött egy csomó vizsgaidőponttal is. Megbeszéltük, hogy ha Telčbe nem is, de a fesztiválra mindenképpen utánunk jön.
Egy héttel a túra előtt a csapat teljesen felkészülten állt:
Az indulás előtt két héttel műtötték Ceca szemét, Orsinak fájt a foga, Krisztának elromlott a fékje, NaNának lejárt a műszakija, Ildó vizsgára tanult, én meg öt nappal előtte leestem a lépcsőkről és kibicsaklott a bokám. Szuper kis csapat, ugye?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában
A túra napján reggel fél kilenckor az egyik óbudai benzinkúton volt a gyülekező, ahonnan Párkány (Štúrovo) felé vettük az irányt. Az itteni benzinkúton reggelizve még nem sejtettem, hogy az első napunk eléggé gyalog-galoppra sikeredik. Eleve Márti motorjához (Suzuki TU 250x Super Classic) igazodva séta (max. 110 km/óra) tempót tartottunk.
Pozsonyig semmi gond nem volt, motorjaink nyelték a kilométereket a jó minőségű utakon, mi meg élveztük, hogy a teherautók sorra lehúzódnak, hogy elengedjenek bennünket. A cseh határ előtt, az utolsó tankolásnál kiderült, hogy Orsi motorja (Kawasaki KZ550) benyalta a nagyja olaját, így némi utántöltés után kiáltott.
Szerencsére az ottani benzinkúton árultak kimondottan motorokhoz való olajt, csak azzal nem számoltunk, hogy a Márimhoz (Suzuki Marauder VZ800) és Ceca motorjához (Yamaha Drag Star 1100) is csak játék szerszámokat adnak gyárilag.
Miután elég műsort szolgáltattunk a kúton dolgozóknak azzal, hogy hasztalan próbáltuk kinyitni az olajtartály kupakját, kértem tőlük egy normális nagyságú fogót és se perc alatt megengedtem a makacs kupakot. Amíg az olajjal szüttyögtünk, Ceca bemutatót tartott Orsinak gumipókozásból, hangsúlyozva a gumipókok kampójának megfelelő beakasztását. Ezt olyan jól csinálta, hogy két kampót is a levett oldaldekli helyére akasztott be… De stabil volt, kétségtelenül!
Kb. 70 km-es autópálya szakaszt letudva pikk-pakk átkeltünk a határon, bár én jót röhögtem azon, amikor az egyik határőr megdöbbent hangon odasúgta a kollégájának: „Jézusom, ezek nők!”