KiemeltMotorokMotortesztek

Harley-Davidson FXDB Street Bob 2014 teszt

harley-davidson-street-bob 2014 4Szépséges napsütéses reggelre ébredtünk a teszt napján, de az egy hete operált tenyerem miatt (a csontra tapadt idegeket kaparták fel) volt némi aggodalom bennem. Vajon tudom majd kezelni a kuplung kart…?

A kép, ami a Harley-Davidsonról élt bennem teljesen átalakult a teszt­nap alkalmával. Szívélyes fogadtatás, gyönyörű gépek sora, a háttérben a dupla húzó-tengelyes nyerges Volvo Harley­s fényezéssel és ponyvával*… Tényleg szép volt.

A kiszemeltem, a V­-Rod, már foglalt volt. Úgy voltam hát a motorválasztás dolgával, hogy megyek azzal, ami marad. Harley­ból bármi jó lehet. Így osztottak nekem egy Softail Deluxe­ot felcicomázva. Ennel már csak az Electra Glide lett volna nagyobb túlzás, mert finoman fogalmazva elég távol áll a stílusomtól. Nézetem szerint minnél kevesebb “felesleges” dolog legyen egy motoron, kivált, ha egy Harleyról van szó.

Megbarátkoztam a Softaillel, de mikor kiderült, hogy a Street Bob tesztelő nélkül maradt, éltem a lehetőséggel és örömmel átnyergeltem. Régről volt némi halvány emlékképem, milyen is hónaljszárító kormányba kapaszkodni, a tesztünk során azonban semmi izzasztó esemény nem történt…

Elindultunk hát a csapattal a töki csárda felé. Az odafelé vezető út kellemes volt. Bob kicsit meglepett, mert nem éreztem, hogy kellőképpen gyorsulna. Mikor megérkeztünk a csárdába, eltöprengtem a dolgon, lehet, a vezetési technikámmal van baj, mert mindenki áradozott, hogy milyen szuper a tesztmotorja, nagyon megy és nagyon erős. Biztos előbb kéne váltanom, végül is nem a CBR­-en ülök.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az ebéd remek volt, és a társaság is. A visszafelé úton egy olyan pilóta keveredett elém, aki épp akkor tanult vezetni, és fogalma sem volt a csapatban motorozás szabályairól. Ezt a szervezők esetleg elmondhatták volna neki, hogy ne okozzon kellemetlen perceket a többieknek. Ez mondjuk semmit nem változtatott a véleményemen, még mindig nagyon kevésnek éreztem Bob erejét és a nyomatékot is.

Még több kép a galériában

Kanyarokban meglepően jól viselkedett, kényelmesen dönthető. A kuplung kezeléssel nem volt baj, a kezem bírta a dolgot. Finom, női motornak jellemezném, annak ellenére, hogy valószínűleg nem hölgyeknek készült. Nekem túlságosan is kezes, simán összetéveszthető egy japán motorral.

Visszaérve a Bázisra, a többség szétszéledt. A meghirdetett program alapján egy közös beszélgetésre számítottam, élmények, tapasztalat csere, ilyesmi. Pedig elmondtam volna, hogy összességében csalódott voltam a motorban. Úgy vágtam neki a tesztnek, hogy ha beleszeretek, meglepem magam egy Harley­val. Mire visszaérkeztünk, teljesen világossá vált, hogy nem kell a motorvásárlás dolgával bajlódni.

A Harley számomra a nyers erőt, a puritán egyszerűséget, vadságot jelentette, és valami semmihez sem hasonlítható, különös életérzést és vezetési élményt. Eddig. Köszönöm a lehetőséget, hogy megismerhettem a Street Bob­ot. Ezután is szívesen kipróbálom bármelyik modellt. Talán nem a hozzám illővel mentem…

*Pat kamionsofőr, ez nála szakmai ártalom (a szerk.)

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük