Futottak még…
Mielőtt a szavazók kiválasztották volna a kiállítás legjobb motorját, alaposan szemügyre kellett venniük a standokat. És ahogy az eddigiek alapján sejthettük, az újdonságok sorának még mindig nincs vége.
A legendás amerikai blokkból összehozott sportmotor a Buell önálló márkaként is régóta megállja a helyét. Milánóban azonban nem mutatott semmi olyat a cég, amit eddig nem tudtunk volna. Az új 1125R egyszerre gyors és kényelmes. A maximális teljesítménye 146 lóerő, és a modell ötvözi a tökéletes technológiát, a kompakt ergonómiát és a tökéletes súlyelosztást. De mivel kipróbálni nem lehetett, hogy milyen erős, a standon nagyobb volt az érdeklődés az átlátszó idomokkal épített model iránt.
A Harley-Davidson márka 2008-ban fennállásának 105. évfordulóját ünnepli. Ez alkalomból limitált sorozatot jelentetett meg az Electra Glide Ultra Classic, a Road King, a V-Rod és a Sportster modellekből fekete-réz színű fényezéssel. Az évfordulós motorok mellett, aki eddig még nem látta, megcsodálhatta a többi 2008-as újdonságot is. Ott volt például a Rocker, amely 1584 cm3-es blokkot, 240 mm széles hátsó kereket és a lengővillával együtt mozgó sárvédőket kapott, akár egy egyedi custom. A modell C változata mindemellett levehető hátsó üléssel van szerelve.
A Fat Bob ugyanezt a Twin Cam blokkot kapja, de elöl dupla fényszórókkal világítja majd be az utat, és a Tomy Gun kipufogórendszerrel és a Drag kormánnyal kifejezetten vagány lett a külseje. Az XL 1200N Nightster Sportster az európai piacra készült. A legkisebb Harley-t 1200 cm3-es V-Twin Evolution motorral szerelték, kompakt felépítése és alacsony üléspozíciója biztos jól fekszik majd a hölgyeknek is.
A Hyosung két új modelljét is Milánóban mutatta be a nagyközönségnek. Az RX 450 egy egy teljesen új enduro/supermoto modell, egyhengeres, 50 lóerős motorral, és 50 mm-es fordított első teleszkóppal szerelve. A blokkot úgy alakították ki, hogy megfeleljen az Euro3-as környezetvédelmi szabványnak. A koreai gyár egyelőre csak a prototípusait állította ki a modellnek, amiből két verziót, egy endurót és egy supermotót is piacra dobnak majd.
A másik újdonság, a Z6 egy 16 colos kerékkel szerelt robogó, amit kifejezetten városi használatra ajánlanak. Könnyű vezethetősége és dinamikus, 125 cm3-es, Euro3-as blokkja teszi versenyképessé a hatalmas kínálatban. A Párizsban már bemutatott GT 650X körül most is hatalmas tömeg ácsorgott. A jól ismert, 90°-os, 4 szelepes, elektromos befecskendezésű V-twin motorral hajtott motor némiképp talán hasonlít a Ducatira, ahogy az Aquila is a V-Rodra. A kiállított fekete változat pedig olyan, akár a Harley-Davidson Night Rodja.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Polarishoz tartozó Victory standján a már jóval korábban bemutatott Vision volt a sláger. Az amerikai motorgyártó a luxuscirkálók piacát célozta meg a Tour és a Street modellekkel. Az 1731 cm3-es, V2-es blokkal szerelt hatalmas batár maximális teljesítménye 92 lóerő 5000-es fordulaton. Az áramvonalas idomok alatt nagyjából 130 liternyi csomagtartó-rendszer, és rengeteg extra (sztereo magnó, iPod csatlakozó, elektromos tempomat) található. Szinte csak a mosógép hiányzik a már alapból is 325 kg súlyú túramotorból.
Kicsit visszakanyarodva az olaszokhoz, a Polini standján is akadt újdonság. Az XP4 „Street” egy 50 cm3-es városi kismotor. Tervezői szerint olyan jól kezelhető, akár egy kerékpár, és olyan gyors, mint egy robogó. A remények szerint ez a modell lesz a sláger 2008-ban. Az XP4 célközönsége a tizenévesek köréből fog kikerülni, hiszen a robogók piacát forradalmasítja a 10 colos Dunlop kerekekkel, hidraulikus Paioli teleszkópokkal, és a felnőtt motorokon is komolynak számító tárcsafékekkel szerelt kis gép.
Az 1960-ban alapított lengyel Romet gyár is megjelent a kiállításon. A kelet-európai cég 2006-ban tért vissza az európai piacra, és terveik szerint termékeiket mihamarabb a nemzetközi elvárásokhoz igazítják majd. Az új kollekcióban már most megtalálhatóak a divatos 50 cm3-es robogók, a szintén 50-es Pony, van 250-es chopper, enduro és quad is a választékban. Várhatóan a Romet logóján látható Pegazus hamarosan újra szárnyra kap.
Tavaly a Vectrix egy olyan óriásrobogót mutatott be Milánóban, amely más elektromos meghajtású járművekkel ellentétben nem hajlandó a kompromisszumra. A gazdaságos, környezetkímélő üzemmód mellett ügyel a leadott teljesítményre is. Most a modell már sorozatgyártásban készül, 9500 Euróért a kiállításon is megvásárolhatta, aki akarta. Az sem csoda, hogy folyamatos volt a sorban állás a két pavilon között kialakított tesztpályán is.
A 85 kg-os akkumulátor 110 kilométerre elegendő áramot tud tárolni, és ha lemerül, mindössze két óra alatt újratölthető. Maximális sebessége 100 km/óra (habár az órája 120-ig van jelölve), és nulláról 50 km/órás sebességre mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel. A felhasznált alkatrészek az olasz ipar legjobbjai közül kerültek ki, így természetesen Brembo fékeket, Pirelli gumikat, Marzocchi villákat kapott.
A modell sikerén felbuzdulva a mérnökök már elkészítették a további prototípusokat, lesz háromkerekű robogó, és superbike is „silent of speed” felkiáltással. Ez utóbbi agresszív külseje mellett 200 km/órás sebességre lesz képes, és a 400 méteres távot mindössze 12 másodperc alatt teszi majd meg. A könnyű alumínium vázba egy 60 kW-os motort szerelnek, amely 70 km-en keresztül hajtja majd a motort.
Az egyik leghíresebb olasz divatmárka, a Sweet Years mostantól nem csak ruhákat gyárt majd. A márka alapítói, a két olasz focista, Paolo Maldini és Christian Vieri korábban már részt vettek a Peugeot 107 és 206-os személyautók tervezésében is, most azonban a két kerék felé fordultak. A Silgest cég három modellt készített 50- és 125 cm3-es blokkal, amelyekhez színben passzoló bukósisakokat is gyártanak.
A robogók csak Olaszországban lesznek kaphatók, de a sisakok Spanyolországban, Franciaországban és Németországban kerülnek majd a motorosboltokba. Én speciel csak azt sajnálom, hogy nem készül a robogó rózsaszín szívecskékkel. Biztos vagyok benne, hogy olvasóink között is lenne néhány rajongója.
Végezetül, amit sokan talán már úgyis tudnak. A kiállításon Milánóban ismét megszavaztatták a látogatókat. A Motociclismo magazin közönsége, amely tavaly a kiállítás legjobbjának a Ducati 1098-at találta, most másképp döntött. Persze a látogatók nagy többsége olasz, így nem csoda, hogy az első két helyen hazai márka végzett. Az MV Augusta Brutale 1078 RR-re a 26 000 szavazó 25,7%-a tette le a voksát. Ezzel az eredménnyel megelőzte a Ducati Monster 696-ot (15,2%) és a BMW Hp2-t, amelyre az összes szavazat 9,2%-a érkezett. A szavazók közül egyébként egy szerencsés (Emiliano Baravalle) megkapta a kiállítás legszebbnek választott motorját.
Hogy nektek melyik motor tetszett a legjobban azt már majdnem tudjuk, de sajnos ezúttal még nem motor a jutalma a legszerencsésebb hozzászólónak. A KTM-es album nyerteseként Zenkőt sorsoltuk ki, nyereményét hamarosan eljuttatjuk neki. Ezúttal pedig egy Hyosung baseball sapkával jutalmazzuk a hozzászólók valamelyikét.