fbpx

Futottak még…

eicma2007 457Mielőtt a szavazók kiválasztották volna a kiállítás legjobb motorját, alaposan szemügyre kellett venniük a standokat. És ahogy az eddigiek alapján sejthettük, az újdonságok sorának még mindig nincs vége.

A legendás amerikai blokkból összehozott sportmotor a Buell önálló márkaként is régóta megállja a helyét. Milánóban azonban nem mutatott semmi olyat a cég, amit eddig nem tudtunk volna. Az új 1125R egyszerre gyors és kényelmes. A maximális teljesítménye 146 lóerő, és a modell ötvözi a tökéletes technológiát, a kompakt ergonómiát és a tökéletes súlyelosztást. De mivel kipróbálni nem lehetett, hogy milyen erős, a standon nagyobb volt az érdeklődés az átlátszó idomokkal épített model iránt.

A Harley-Davidson márka 2008-ban fennállásának 105. évfordulóját ünnepli. Ez alkalomból limitált sorozatot jelentetett meg az Electra Glide Ultra Classic, a Road King, a V-Rod és a Sportster modellekből fekete-réz színű fényezéssel. Az évfordulós motorok mellett, aki eddig még nem látta, megcsodálhatta a többi 2008-as újdonságot is. Ott volt például a Rocker, amely 1584 cm3-es blokkot, 240 mm széles hátsó kereket és a lengővillával együtt mozgó sárvédőket kapott, akár egy egyedi custom. A modell C változata mindemellett levehető hátsó üléssel van szerelve.

A Fat Bob ugyanezt a Twin Cam blokkot kapja, de elöl dupla fényszórókkal világítja majd be az utat, és a Tomy Gun kipufogórendszerrel és a Drag kormánnyal kifejezetten vagány lett a külseje. Az XL 1200N Nightster Sportster az európai piacra készült. A legkisebb Harley-t 1200 cm3-es V-Twin Evolution motorral szerelték, kompakt felépítése és alacsony üléspozíciója biztos jól fekszik majd a hölgyeknek is.

A Hyosung két új modelljét is Milánóban mutatta be a nagyközönségnek. Az RX 450 egy egy teljesen új enduro/supermoto modell, egyhengeres, 50 lóerős motorral, és 50 mm-es fordított első teleszkóppal szerelve. A blokkot úgy alakították ki, hogy megfeleljen az Euro3-as környezetvédelmi szabványnak. A koreai gyár egyelőre csak a prototípusait állította ki a modellnek, amiből két verziót, egy endurót és egy supermotót is piacra dobnak majd.

A másik újdonság, a Z6 egy 16 colos kerékkel szerelt robogó, amit kifejezetten városi használatra ajánlanak. Könnyű vezethetősége és dinamikus, 125 cm3-es, Euro3-as blokkja teszi versenyképessé a hatalmas kínálatban. A Párizsban már bemutatott GT 650X körül most is hatalmas tömeg ácsorgott. A jól ismert, 90°-os, 4 szelepes, elektromos befecskendezésű V-twin motorral hajtott motor némiképp talán hasonlít a Ducatira, ahogy az Aquila is a V-Rodra. A kiállított fekete változat pedig olyan, akár a Harley-Davidson Night Rodja.

A Polarishoz tartozó Victory standján a már jóval korábban bemutatott Vision volt a sláger. Az amerikai motorgyártó a luxuscirkálók piacát célozta meg a Tour és a Street modellekkel. Az 1731 cm3-es, V2-es blokkal szerelt hatalmas batár maximális teljesítménye 92 lóerő 5000-es fordulaton. Az áramvonalas idomok alatt nagyjából 130 liternyi csomagtartó-rendszer, és rengeteg extra (sztereo magnó, iPod csatlakozó, elektromos tempomat) található. Szinte csak a mosógép hiányzik a már alapból is 325 kg súlyú túramotorból.

Kicsit visszakanyarodva az olaszokhoz, a Polini standján is akadt újdonság. Az XP4 „Street” egy 50 cm3-es városi kismotor. Tervezői szerint olyan jól kezelhető, akár egy kerékpár, és olyan gyors, mint egy robogó. A remények szerint ez a modell lesz a sláger 2008-ban. Az XP4 célközönsége a tizenévesek köréből fog kikerülni, hiszen a robogók piacát forradalmasítja a 10 colos Dunlop kerekekkel, hidraulikus Paioli teleszkópokkal, és a felnőtt motorokon is komolynak számító tárcsafékekkel szerelt kis gép.

Az 1960-ban alapított lengyel Romet gyár is megjelent a kiállításon. A kelet-európai cég 2006-ban tért vissza az európai piacra, és terveik szerint termékeiket mihamarabb a nemzetközi elvárásokhoz igazítják majd. Az új kollekcióban már most megtalálhatóak a divatos 50 cm3-es robogók, a szintén 50-es Pony, van 250-es chopper, enduro és quad is a választékban. Várhatóan a Romet logóján látható Pegazus hamarosan újra szárnyra kap.

Tavaly a Vectrix egy olyan óriásrobogót mutatott be Milánóban, amely más elektromos meghajtású járművekkel ellentétben nem hajlandó a kompromisszumra. A gazdaságos, környezetkímélő üzemmód mellett ügyel a leadott teljesítményre is. Most a modell már sorozatgyártásban készül, 9500 Euróért a kiállításon is megvásárolhatta, aki akarta. Az sem csoda, hogy folyamatos volt a sorban állás a két pavilon között kialakított tesztpályán is.

A 85 kg-os akkumulátor 110 kilométerre elegendő áramot tud tárolni, és ha lemerül, mindössze két óra alatt újratölthető. Maximális sebessége 100 km/óra (habár az órája 120-ig van jelölve), és nulláról 50 km/órás sebességre mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel. A felhasznált alkatrészek az olasz ipar legjobbjai közül kerültek ki, így természetesen Brembo fékeket, Pirelli gumikat, Marzocchi villákat kapott.

A modell sikerén felbuzdulva a mérnökök már elkészítették a további prototípusokat, lesz háromkerekű robogó, és superbike is „silent of speed” felkiáltással. Ez utóbbi agresszív külseje mellett 200 km/órás sebességre lesz képes, és a 400 méteres távot mindössze 12 másodperc alatt teszi majd meg. A könnyű alumínium vázba egy 60 kW-os motort szerelnek, amely 70 km-en keresztül hajtja majd a motort.

Az egyik leghíresebb olasz divatmárka, a Sweet Years mostantól nem csak ruhákat gyárt majd. A márka alapítói, a két olasz focista, Paolo Maldini és Christian Vieri korábban már részt vettek a Peugeot 107 és 206-os személyautók tervezésében is, most azonban a két kerék felé fordultak. A Silgest cég három modellt készített 50- és 125 cm3-es blokkal, amelyekhez színben passzoló bukósisakokat is gyártanak.

A robogók csak Olaszországban lesznek kaphatók, de a sisakok Spanyolországban, Franciaországban és Németországban kerülnek majd a motorosboltokba. Én speciel csak azt sajnálom, hogy nem készül a robogó rózsaszín szívecskékkel. Biztos vagyok benne, hogy olvasóink között is lenne néhány rajongója.

Végezetül, amit sokan talán már úgyis tudnak. A kiállításon Milánóban ismét megszavaztatták a látogatókat. A Motociclismo magazin közönsége, amely tavaly a kiállítás legjobbjának a Ducati 1098-at találta, most másképp döntött. Persze a látogatók nagy többsége olasz, így nem csoda, hogy az első két helyen hazai márka végzett. Az MV Augusta Brutale 1078 RR-re a 26 000 szavazó 25,7%-a tette le a voksát. Ezzel az eredménnyel megelőzte a Ducati Monster 696-ot (15,2%) és a BMW Hp2-t, amelyre az összes szavazat 9,2%-a érkezett. A szavazók közül egyébként egy szerencsés (Emiliano Baravalle) megkapta a kiállítás legszebbnek választott motorját.

Hogy nektek melyik motor tetszett a legjobban azt már majdnem tudjuk, de sajnos ezúttal még nem motor a jutalma a legszerencsésebb hozzászólónak. A KTM-es album nyerteseként Zenkőt sorsoltuk ki, nyereményét hamarosan eljuttatjuk neki. Ezúttal pedig egy Hyosung baseball sapkával jutalmazzuk a hozzászólók valamelyikét.

 eicma2007 190eicma2007 191eicma2007 192eicma2007 193eicma2007 196eicma2007 197eicma2007 198eicma2007 199eicma2007 201eicma2007 202eicma2007 203eicma2007 204eicma2007 206eicma2007 207eicma2007 208eicma2007 209eicma2007 210eicma2007 211eicma2007 232eicma2007 233eicma2007 234eicma2007 426eicma2007 427eicma2007 428eicma2007 429eicma2007 430eicma2007 431eicma2007 432eicma2007 434eicma2007 435eicma2007 436eicma2007 437eicma2007 438eicma2007 439eicma2007 456eicma2007 493eicma2007 494eicma2007 502eicma2007 503eicma2007 504eicma2007 505

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x