Elhiszed, hogy lehet 180 km/órával menni egy ETZ-vel? Papp Sándornak sikerült
Később szinte már azt mondhatom, hogy a motorozással a motorral töltött időm nagyobb részét már a szerelés, fúrás-faragás tette ki. Annyira megtetszett a dolog, hogy először édesapámmal a Simson vázát kezdtük el átépíteni Dragbike stílusúra. Majd a motorját alakítottam át, aztán amikor már kevésnek bizonyult az erő vettem egy MZ TS 250-es motort a szomszédtól és átraktam a blokkot a Simson vázba.
Ekkor már 2007-2008 környéke volt és elhatároztam, ha egyszer kiszállok végleg a kajakból akkor motorversenyző leszek. Az élet úgy hozta, hogy a vártnál előbb szögre kellett akasszam a lapátot, pontosan 2011 január 13-án. Szerintem amíg élek emlékezni fogok erre a napra.
Mióta versenyzel? Milyen szakágban milyen eredménnyel?
A kajakozással eltöltött utolsó évem alatt már elkezdtem a gyorsulási szakágban versenyezni. Így tehát 2010-et írtunk amikor először álltam be a rajtba, részben a saját magam által épített motorral. Ez a motor pedig egy 250-es MZ ETZ alapokra épített igazi drag motor. Teljesen speciális erre a célra, feladatra optimalizált, már ha beszélhetünk ilyenről egy 80-as években megálmodott alapvetően túrázási célra kitalált motor esetében.
Az elmúlt 10 év alatt pedig azt mondhatom, hogy tényleg sikerült egy igazi versenymotort faragni belőle. Több ezer munkaóra van ebben a motorban. Kezdetben közel azonos időt futottam, mint egy széria MZ, ami azt jelenti, hogy 402,33 méteren 20 másodperc körüli időket hasítottam, 110-120 km/órás célvonali sebességgel.
Az évek múlásával minden szezonra fejlesztettem valamit, aminek következtében mára már messze túlszárnyalom ezt az időeredményt. Pályafutásom során talán egy szezon volt, amikor nem sikerült javítanom idő és/vagy sebességi csúcsot.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
2012 óta tudhatom magaménak az idő és 2013-tól pedig az országos sebességi csúcsot. Jelenleg is regnáló magyar bajnoka vagyok a Retro Drag motorok kategóriájának. Persze nem olyan nagy szó ez mintha kajakban lennék aktuális olimpiai bajnok, de mondhatom azt, hogy legalább akkora büszkeséggel és örömmel tölt el.
Szeretem, amit csinálok és ez visszatükröződik szerintem a motoromon is. Az eltöltött 11 évben sikerült nyolcszor összetett bajnoki címet nyernem. Több mint harminc futamgyőzelem és ahogy említettem számtalan idő- és sebességi rekorddal büszkélkedhetek. Aktuális csúcsok a kategóriában 11,18 másodperc és 186,8 km/óra.