fbpx

Éles, mint a szike: Visszatér a KTM Duke 790

KTM Duke 790 2022A KTM 790 DUKE 2017-es bemutatkozásától kezdve viharszerűen meghódította a világ motorkerékpár-piacát, több mint 29 000 darabot adva el belőle. Ezt követte később a KTM 890 DUKE R bevezetése, amelyet a SUPER SCALPEL címkével illettek, és amely a KTM LC8c párhuzamos ikermotorját a középsúlyú szegmensben a tápláléklánc csúcsára helyezte. 2021 elején a KTM 790 DUKE-ot a KTM 890 DUKE-ra frissítették, nagyobb teljesítményt és továbbfejlesztett elektronikát kapott.

A 2022-es KTM 790 DUKE a folytatása annak a történetnek, amely megismertette a világgal a KTM LC8c párhuzamos ikermotoros platform erejét és agilitását, a további fejlesztésekkel pedig egy igazi globális középkategóriás motorkerékpárt kínálnak READY TO RACE karakterrel és teljesítménnyel.

A páratlan vezetési élményt nyújtó, és a KTM 390 DUKE és a KTM 890 DUKE közötti űrt szépen kitöltő KTM 790 DUKE újra piacra kerül, Európa pedig a 95 lóerős, A2 konfigurációt lehetővé tevő változatot kapja meg. A világ többi része a teljes 105 lóerős változatot kapja. Az árak Európában 8.999 €-nál kezdődnek, a motorkerékpárok 2022 júniusától érkeznek a kereskedésekbe.

Utóbbit a kategória legkompaktabb kéthengerese hajtja, 105 lóerővel és 87 Nm-rel. Ezt kifejezetten a nyomatékleadásra hangolták, könnyedén motorozható teljesítményt biztosítva. Ugyanakkor a lenyűgöző végsebesség biztosítja, hogy a KTM 790 DUKE az egész fordulatszám-tartományban megőrizze izgalmát, míg a mindössze 4,4 l/100 km-es csekély üzemanyag-fogyasztás azt jelenti, hogy a motorosok már jóval azelőtt élvezhetik a kanyarokat, hogy az alacsony üzemanyagszint jelzőfény felvillanna.

KTM Duke 790 2022

Nagy figyelmet fordítottak arra is, hogy a DUKE-ra jellemző könnyed, agilis és sportos vezetési érzést biztosítsák. A kezelhetőség nemcsak agilis, hanem nagyon precíz is, köszönhetően a kifejezetten a sportos utcai vezetéshez kifejlesztett geometriának. A kiváló minőségű WP APEX felfüggesztés mindkét végén tökéletes kapcsolatot biztosít az úttal, és a motoros magabiztosságát minden pillanatban.

Egy új herceg a ringben: KTM 890 DUKE GP 2022 

Mint egy középsúlyú bokszoló a fénykorában, a 2022-es KTM 790 DUKE az agilitás és a kemény ütések ötvözésének bajnoka. Sőt, folytatja azt a trendet, hogy a teljesítmény-tömeg arány és a felszereltségi szint tekintetében is piacvezető.

Az elektronikai varázslatok tekintetében a KTM 790 DUKE a középkategóriás szegmens legfejlettebb és legteljesebb csomagjával büszkélkedhet, olyan alapfelszereltséggel, mint például:

  • Kanyarérzékeny motorkerékpár-kipörgésgátló (MTC)
  • Kanyarstabilizáló ABS SUPERMOTO üzemmóddal
  • 3 szabványos Ride üzemmód a motor érzetének és az MTC szintjének gyors megváltoztatásához.
  • Teljes színű, 5 colos TFT kijelző
  • LED-es világítás mindenütt

Számos opcionális felszereltség is elérhető, amelyek magasabb felszereltségi szintet adnak a KTM 790 DUKE-hoz, nevezetesen:

  • Quickshifter+, amely lehetővé teszi a kuplung nélküli fel- és visszaváltást.
  • Motorcsúszás-szabályozás (MSR)
  • TRACK üzemmód
  • Sebességtartó automatika
  • Guminyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)
  • KTM MY RIDE, amely kihangosítást biztosít a telefon és a zene számára

A menetmódok szokásos választéka, nevezetesen a RAIN, STREET és SPORT beállítások könnyen elérhető testreszabási lehetőséget biztosítanak a motorosoknak a tapadás és a gázpedál vezérléséhez, biztosítva a magabiztos vezetést minden út- és időjárási körülmények között.

Ami a külsőt illeti, a 2022-es KTM 790 DUKE két új színváltozatot is bevezet a kínálatba: a hagyományos KTM narancssárga színösszeállítás és egy teljesen új, szürke-fekete motívum is megjelenik.

A KTM 790 DUKE-t aligha kell bemutatni, de a piacra való újbóli belépéssel és a már legendás teljesítményéhez és karakteréhez illő megújult megjelenéssel a 2022-es KTM 790 DUKE készen áll arra, hogy a motorosok új generációját vezesse be a DUKE világába.

Speciálisan kifejlesztett KTM PowerParts és KTM PowerWear teljes választéka áll a motorosok rendelkezésére, hogy személyre szabhassák motorkerékpárjukat, és READY TO RACE teljesítményűre szerelhessék fel magukat.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x