fbpx

Eláztál tegnap? Akkor készülj rá, hogy esős nyarunk lesz!

Medárd napi esőTegnap volt Medárd napja, ami a néphiedelem szerint időjárás jósló nap. Ha Medárdkor esik, akkor 40 napig esni fog. Ez a nagy szárazság után jó hír a mezőgazdaságnak, de a 40 napos karantén után nem hiszem, hogy a motorosok is osztoznak az örömben.

Márpedig 2020. június 8-án, azaz Medárd napján esett az eső az ország legnagyobb részén, és ahogy az előrejelzésekből is láthatjuk, fog is még a következő napokban dőlni az égi áldás. Persze napközben a levegő hőmérséklete éppen kellemes a motorozáshoz, így én nem mondanék le teljesen az egyik kedvenc elfoglaltságomról.

Ráadásul kivételesen éppen hét végére mondanak száraz meleget.

Mit tehetünk mégis, ha motorozni szeretnénk, de nem akarunk bőrig ázni?

  1. Mindenképp legyen nálad esőruha egy hátizságban, tanktáskában vagy az oldaltáskádban.
  2. …szóval legyen nálad táska (de ez akkor is hasznos, ha nem esik az eső).
  3. Akkor a legcsúszósabb az út, amikor elkezd esni az eső. Ilyenkor a friss por összekeveredik a nedvességgel… Lassíts le, és óvatosan vezess!
  4. Ne fékezz hirtelen! A csúszós úton könnyen kicsúszhat a motor kereke.
  5. Tarts megfelelő féktávolságot! Ez nem csak a hirtelen fékezésnél hasznos, hanem így megúszhatod, hogy a kocsik által felvert víz nagy része a ruhádon illetve a bukósisakod plexijén landoljon.
  6. Viselj olyan kesztyűt, amin van a plexi szárazra törlésére alkalmas rész, vagy vegyél erre a célra kesztyűre húzható plexitörlő gumit. A plexi ablaktörlő is jó megoldás, de ezt még nem lehet kapni sajnos.

Már rengeteg hasznos tudnivalót összeszedtünk korábbi cikkeinkben az esőben motorozásról. Olvasd el ezeket is!

A jó hír az, hogy Medárdot az utolsó fagyosszentként tartják nyilván egyes helyeken. Ez azt is jelenti, hogy a dátum után már nem várható fagy éjszakánként sem, tehát ez a nap már az igazi nyár beköszöntét is jelzi. Igaz, lehet, hogy kicsit csapadékos lesz, de valójában olyan még sosem volt, hogy negyven napig egyfolytában essen az eső… kivéve Noé idejében.

 

Kép: Köpönyeg.hu

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x