fbpx

Egy osztállyal feljebb léphet

supermoto07 6 2017A pálya vonalvezetése a régi, de gyönyörűen felújított, kiváló minőségű, új aszfaltréteg várta az 50 fős mezőnyt.

A Supermoto országos bajnokságának hatodik futamán, Kecskeméten már az első edzés jelezte, hogy ezen a pályán Hanson Schruf (ÖAMTC, Yamaha) lesz a menő. Az egyperces körön azonnal 1 másodperccel volt gyorsabb a többieknél. Kökényesi György (Vega MSC, Aprilia) csak az 5. időt mente, nyomasztották őt a korábbi versenyekről maradt nem túl szép emlékei erről a pályáról.

Az öt quados játéknak vette az eseményt, bajnoki pontot nem kaphattak (legalább 6 versenyző részvétele a feltétel), de ez arra mindenképpen jó volt, hogy a superquad világkupában meghatározó magyar versenyzők egy jót edzenek, és beállítsák motorjaikat. A mért edzés már reálisabb képet mutatott: Schruf még mindig az élen, de Kiskökény már 3 századra megközelítette az osztrák bajnokot. A harmadik rajthely Tóth Ádámnak (Gold Supermoto SC, KTM), a negyedik Gagyi Péternek (FRM, Suzuki) jutott.

Az első futam tömény izgalommal kezdődött. Kiskökény lerajtolta a konkurenciát, szélárnyékában Schruffal. Már kezdték volna a mezőnyt lerázni, mikor a heves csatában az off-road visszafordítójában Kökényesi elcsúszott, az őt centikre követő Schruf a fekvő Aprilia hátsó kereke és sárvédője közé szaladt, odaszögezve a magyar bajnok motorját. Schruf viszonylag gyorsan tovább tudott menni, de Kökényesi csak az utolsó helyre kapcsolódhatott vissza.

Schruf erőszakos motorozásával néhány kör alatt újra az élre állt, Kiskökény pedig hajmeresztő száguldásba kezdett. Az utolsó körökben már a 3. helyért csatázott, amikor is egy túlforszírozott fordulóban 100 km/órás sebességgel elcsúszott, és a pályát övező gumifalnak ütközött. Motor és versenyző visszavágódott a pályára, a fullgázon érkező Gagyi óriási fékezéssel és bravúros manőverrel centikkel tudta csak elkerülni a súlyos balesetet.

A leintésnél Schruf győzött, a nevető 2. Tóth Ádám, a 3. Gagyi Péter lett. Kökényesi visszabírkózta magát az 5. helyre, de a taktikusan motorozó Horváth Lászlót (Blue Scorpions SE, Sherco) már nem tudta megelőzni.

A második futamban Schruf már nem bízta a véletlenre a versenyt, elvitte a rajtot, és senkitől nem zavartatva megnyerte a versenyt. Kiskökény egy darabig loholt a nyomában, de az előző futam kellemetlen élményei után jobbnak látta megelégedni a 2. hellyel. Ebben a futamban Tóth Ádám volt a vesztes, a rajt után az off-roadon történt tolakodásban elesett, és mire életet lehelt a motorba, az egész mezőny már csak látótávolságból volt észlelhető. Nem kis munkájába telt, az 5. helyre való felzárkózás.

Gagyi Péter ismét az élmezőnyben bérelt 3. helyére motorozott. Szép benyomást keltett az Open-es Holdonner Norbert (Motomax MSC, KTM), Vermes Sándor (Speed Tech SE, KTM) és Varga Oszkár (Gold Supermoto SC, KTM) motorozása: mindhárom fiú megérett arra, hogy jövőre a Prestige osztályban folytassa a versenyzést.supermoto07 6 1901supermoto07 6 1924supermoto07 6 1927supermoto07 6 1939supermoto07 6 2032supermoto07 6 2051supermoto07 6 2060supermoto07 6 2086

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x