Edina motorozni tanul

Kötelező biztonsági ellenőrzés elindulás előtt

Mielőtt a lovak közé csapnánk a rutinvizsgán, még el kell végezni a különféle vizsgálatokat a motoron.

Két részre osztják a műszaki kontrollt: elindulás előtti, valamint egyéb biztonsági ellenőrzési feladatok. Kezdjük az első csoporttal!

Elindulás előtti teendők

A kormányberendezéseket úgy tudjuk megvizsgálni, hogy ha középtámasztóra állítjuk a motort. Először jobbra-balra, ütközéstől ütközésig elforgatjuk a kormányt. Nem szabad, hogy recsegjen-ropogjon a csapágy, a bowdenek, elektromos vezetékek sem feszülhetnek, dörzsölődhetnek. Ha a kormány nagyon laza forgatás közben, akkor beleér a tankba. Ha pedig feszes, akkor nem tudjuk elfordítani normálisan.

HIRDETÉS (x)

Ezek után szemben leguggolunk a vassal, és az első kerék tengelyét megfogjuk, majd előre-hátra mozgatjuk, nem kopott-e a kormánycsapágy. Végül, a „biciklis módszerrel”, a térdünk közé fogjuk az első kereket, és a kormányt forgatjuk. Ha rendben találtuk, áttérhetünk a világító- és jelzőberendezésekre!

A középtámaszról itt már elég, ha oldaltámaszra rakjuk a motort. Gyújtást adunk, és ellenőrizzük a helyzetjelző lámpákat, a tompított- és a távolsági fényszórót, valamint az irányjelzőket. Itt fontos megemlíteni, hogy az indexek villogásának a száma percenként 60-120 lehet. A távolsági fényszóró visszajelző lámpája kék színű a műszerfalon. Az első- és hátsó fék lámpáit is le kell tesztelnünk! Amit ne felejtsünk el, hogy a rendszámtábla tiszta legyen.

Menjünk teljesen le, jönnek a gumiabroncsok! Ne legyen lapos, defektes, esetleg sérült a külső, belső gumi. A bordamélységnek minimum 1,6 mm-nek kell lennie, amit a kopásjelzőnél ellenőrizhetünk a bordák között. Azt, hogy elég levegőnyomás van-e a gumiban, úgy tudjuk megvizsgálni, ha ráülünk a motorra. A kis súlyom miatt, megbeszéltük az oktatóval, hogy egy zsák kővel a hátamon megyek vizsgázni…

Az utolsó feladat ebben a blokkban a fékberendezések ellenőrzése. Ebben az esetben is fel kell pattannunk a gépre, majd megtolnunk, és így kipróbálni az első, valamint a hátsó féket. A fékfolyadék szintjét pedig a fékkarnál lévő fékfolyadék tartályban tudjuk megnézni.

Az ellenőrzésnek itt még nincs vége. Ezután jönnek azok, amire a vizsgabiztos rákérdezhet...

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Így a Halloween utózöngéjeként itt az idő, hogy felfaljuk a tököket. Ha már mást nem...
Bővebben...
Hiába van új motorom - nem vagyok elég kemény - hogy motorozzak ebben az őszies...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!