Edina motorozni tanul

Kötelező biztonsági ellenőrzés elindulás előtt

Mielőtt a lovak közé csapnánk a rutinvizsgán, még el kell végezni a különféle vizsgálatokat a motoron.

Két részre osztják a műszaki kontrollt: elindulás előtti, valamint egyéb biztonsági ellenőrzési feladatok. Kezdjük az első csoporttal!

Elindulás előtti teendők

A kormányberendezéseket úgy tudjuk megvizsgálni, hogy ha középtámasztóra állítjuk a motort. Először jobbra-balra, ütközéstől ütközésig elforgatjuk a kormányt. Nem szabad, hogy recsegjen-ropogjon a csapágy, a bowdenek, elektromos vezetékek sem feszülhetnek, dörzsölődhetnek. Ha a kormány nagyon laza forgatás közben, akkor beleér a tankba. Ha pedig feszes, akkor nem tudjuk elfordítani normálisan.

HIRDETÉS (x)

Ezek után szemben leguggolunk a vassal, és az első kerék tengelyét megfogjuk, majd előre-hátra mozgatjuk, nem kopott-e a kormánycsapágy. Végül, a „biciklis módszerrel”, a térdünk közé fogjuk az első kereket, és a kormányt forgatjuk. Ha rendben találtuk, áttérhetünk a világító- és jelzőberendezésekre!

A középtámaszról itt már elég, ha oldaltámaszra rakjuk a motort. Gyújtást adunk, és ellenőrizzük a helyzetjelző lámpákat, a tompított- és a távolsági fényszórót, valamint az irányjelzőket. Itt fontos megemlíteni, hogy az indexek villogásának a száma percenként 60-120 lehet. A távolsági fényszóró visszajelző lámpája kék színű a műszerfalon. Az első- és hátsó fék lámpáit is le kell tesztelnünk! Amit ne felejtsünk el, hogy a rendszámtábla tiszta legyen.

Menjünk teljesen le, jönnek a gumiabroncsok! Ne legyen lapos, defektes, esetleg sérült a külső, belső gumi. A bordamélységnek minimum 1,6 mm-nek kell lennie, amit a kopásjelzőnél ellenőrizhetünk a bordák között. Azt, hogy elég levegőnyomás van-e a gumiban, úgy tudjuk megvizsgálni, ha ráülünk a motorra. A kis súlyom miatt, megbeszéltük az oktatóval, hogy egy zsák kővel a hátamon megyek vizsgázni…

Az utolsó feladat ebben a blokkban a fékberendezések ellenőrzése. Ebben az esetben is fel kell pattannunk a gépre, majd megtolnunk, és így kipróbálni az első, valamint a hátsó féket. A fékfolyadék szintjét pedig a fékkarnál lévő fékfolyadék tartályban tudjuk megnézni.

Az ellenőrzésnek itt még nincs vége. Ezután jönnek azok, amire a vizsgabiztos rákérdezhet...

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Napi kikapcsolódásként lapozgatni keztem egy reklámújságot.... és az alábbi részre lettem figyelmes. Fröccs Fajták... Kisfröccs, nagyfröccs,...
Bővebben...
Székesfehérvár megismeréséhez, hozzátartoznak a helyi események látogatása. Debrecen a karneválljáról hires, amit gyerekként, felnőttként én is...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!