HírekMotorokMotorozás

BikeCapsule, a felfújható motorgarázs

motor kapszulai 01Nem, nem! A képen nem egy felpüffedt popcorn zacskót látsz. A nagy buborék egy motort rejt, mely épp az időjárás viszontagságaitól védve várja a napsütést.

Kevés motorosnak adatik meg az a luxus, hogy szezonon kívül, vagy a rossz idő beálltával tényleg szakszerűen, garázsban tárolhassa kedvencét. Sokan próbálkoznak különféle ponyvákkal, de azok nem igazán tökéletesek. Elfújja őket a szél, összekarcolják a fényezést, az alattuk lecsapódó pára hatására penészesedés és rozsdásodás indul be, és még egy-egy rágcsáló is betévedhet alá ehető részeket keresgélve, így még nagyobb bajokat okozva.

Sokan a téli hónapokban, illetve a nem túl motorozás-barát napokon nem ülnek nyeregbe, hanem inkább úgy döntenek, hogy a tavasz beálltáig, vagy a csapadékos, rideg napok elmúltáig biztonságos helyre teszik gépüket. Van olyan, aki az első motoros találkozóig elő sem veszi, így a használaton kívül helyezett motor tárolására érdemes megfelelő figyelmet fordítani. Ha csak gyorsan letakarod, és magára hagyod hónapokig, kellemetlen meglepetésekkel nézhetsz szembe akkor, amikor majd hirtelen motorozni támad kedved.

Annak érdekében, hogy elkerüld a nem várt meglepetéseket, érdemes elgondolkodnod azon, hogy komolyabb intézkedésekkel védd kedvelt járművedet. A BikeCapsule, azaz a motor-kapszula ebben lehet segítségedre. A kültéri tárolásra készített, felfújható buboréknak köszönhetően motorod teljesen el lesz zárva a külvilágtól és védve lesz a sérülésektől, legyen bármilyen rossz az időjárás.

A BikeCapsule úgy lett tervezve, hogy hőtől, lecsapódó párától védje annak lakóját. A folyamatos, felfújt állapotot egy nagynyomású ventilátor biztosítja, így a fenntartott folyamatos légáramlás szárazon és hidegen tartja a felületeket. A buborékban lévő, szűrt levegő minden órában 3-4 alkalommal cserélődik, biztosítva a motoron, illetve a kapszula belső burkolatán lecsapódott nedvesség folyamatos eltávolítását.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kapszula-garázs felállítása csupán néhány percet vesz igénybe. Kezdő lépésként az alsó részt kell leterítened egy kavics és törmelékmentes felületre – sima betonra, vagy akár egy füves részre a kertben – majd a felső részt kell kihajtanod a későbbi teljes befedéshez. Ezek után a motorral csak simán rá kell állnod a vastag, horzsolás, láng, olaj, benzin, fagy és penészálló alsó részre.

Ha ezzel megvagy, a ventilátor panelt kell csatlakoztatnod a felső részhez, majd miután az áramellátásról is gondoskodtál, a PVC anyagú, rádiófrekvenciás hegesztéssel készített, rendkívül tartós felső résszel be kell takarnod a motort. Ezek után következik az alsó és felső rész összekapcsolása, mely egy műanyag cipzárral történik, ami körbefut a kapszula teljes kerületén.

Végezetül be kell kapcsolnod a ventilátort és megvárnod, hogy a BikeCapsule megteljen levegővel. A felfújt kapszula 2,70 méter hosszú, 1 méter széles, és 1,7 méter magas, így majdnem a legtöbb motorkerékpár tárolására alkalmas. Ha mindezzel megvagy, a beáramló levegő szűrőjét helyére helyezve nyugodt szívvel mehetsz haza abban a tudatban, hogy maximálisan eleget tettél motorod védelmének érdekében.

Tehát ha a szabadban tárolod motorod, már nem kell feltétlen küzdened az elemekkel. A BikeCapsule segítségével kedvenced mindenkor védve lesz a rozsdásodástól, a kosztól és portól, a penészesedéstől és a dohos szagtól, a rágcsálóktól, és kíváncsi emberek taperolásától, melyek lassan, alattomosan mind hozzájárulnak ahhoz, hogy hamarabb használódjon el a gép. Szóval csak állj rá az alsó részre, cipzározd össze a felsővel, dugd a 220-ba a légpumpát és máris teljes a védelem kétkerekű szerelmed számára.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük