fbpx

Bike Maraton 2014

bmw bike maraton 2014 03A tavalyi után felbuzdulva idén is beneveztem a Bike Martonra. Ugyan kicsi félsz volt bennem, mikor ezt olvastam a szervező oldalán: Egyet már most ki merek jelenteni: 24 órás túraversenyen ilyen mennyiségű szerpentin még soha nem szerepelt!

 

Na szóval így…

Egy gondolat valahol Szlovákiában a legrosszabb úton, esőben: „Ha még egy hajtűkanyaron át kell mennem, én sírógörcsöt kapok!”

Idén a párommal indultunk ketten egy csapatban (két motorral persze). Párom, mint Csapatkapitány és én, mint Csapat! Egy túrára sokkal inkább alkalmas kölcsönkapott Fazer 600-zal indultam idén (ezúton is köszi Roland!), párom pedig egy Fazer 1000-el. A tavalyiból okulva nem akartam a saját túra-sport motorommal végigkínlódni a távot.

A verseny időpontja július 12-13 volt. Az időjárás-előrejelzés nem nekünk kedvezett. Egész héten esett és a hétvégére is esőt jósoltak. A BMW Motorrad Wallis Pest területéről történt az indulás szombat reggel. 24 csapat indult útnak idén, 61 motorral és ebből 12 utassal a fedélzeten. Női induló kettő darab volt, Urbán Zita (aki a 21-es csapat tagja volt) és jómagam.

Mi a 22-es rajtszámot kaptuk. Gyakorlatilag majdnem mindenki elment mire elindultunk. A tavalyihoz képest annyit fejlődtünk felszerelésben, hogy letöltöttünk a telefonjainkra egy átlagsebesség mérő órát (ez, mint kiderült nem mutatta folyamatosan az átlagot, csak mikor megálltunk és rányomtam erre a funkcióra) és volt kommunikációs szett a sisakjainkban, hogy ne mutogatással kelljen az útvonalat megvitatni. Oszt ennyi!

Mivel ez egy nagyon fifikás túra, ezért a szervezők azt javasolták, hogy adjuk meg a csapatkapitány motorjának kilométer szorzóját, hogy a végső kilométer számításnál ezzel tudjanak korrigálni. Na, nekünk ez sem volt meg. De kit izgat! Elnézve a sok mindenfélekütyüvel felszerelt motort nem sok esélyét láttam a jó helyezésnek, de nem is az volt a cél hogy nyerjünk.

A regisztráció során megkaptuk az itinert, rajtszámot és lefotózták a csapatvezető motorjának kilométeróra állását.

A verseny távja összekötő- és speciális szakaszokból állt. A megtett távot és átlagsebességet ellenőrizték. Az itiner mellé minden szakasz előtt kaptuk egy kiegészítő lapot, mely tartalmazta az átlagsebességet, illetve hogy az adott szakasz minimálisan milyen hosszú. Az összekötő szakaszokon egy tág átlagsebesség tartását kérték pl. 45-65 km/óra között. Pontőrök az etapok végén álltak, de sosem tudtuk, hogy hol lesznek. A pontőr feljegyezte a csapatkapitány motorjának kilométeróra állását és az időpontot, amikor odaértünk. Egy pontőrnél max 15 percet tartózkodhattunk majd induláskor újra felírták az időt.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x