Beszéljünk a magas lóról! Kawasaki Versys 650 2024 teszt
Vietnámi túrám után – ahol először ültem túraenduró nyergében hosszabb ideig – vágytam rá, hogy itthon Magyarországon is kisimítsa alattam az utat egy erre gyártott célgép. Alapvetően a japán motorok kedvelője vagyok, így a 2024-es Versys-szel való első találkozás olyan volt, mintha már ismernénk egymást.
Kívülről, bár az előző évi modellhez képest formában nem változott, az új színkombináció, szürke, ébenfa betétekkel igazán csinos változat. A formára nem lehet panasz, izgalmas, játékos, a fejidom minden szögből jól mutat, talán még nagyobbnak is mutatja magát, mint ahogy felülve érzi az ember.
Nem úgy a magasság. Már ahogy mellette álltam, azon morfondíroztam, hogy a magam termetével (168 cm cipőben), ugyan hogy fogok róla le és felszállni, illetve milyen trükköket kell bevetni egy piros lámpánál, hogy véletlen se kelljen pipiskedve azon izgulni, hogy eldőlünk, mint a büdösbogár. Rápróbáltam, és a sejtés beigazolódott, tényleg magas, de ha már egyszer ráültem, akkor bizony belehajtunk ez alatt a pár nap alatt vagy 1000 km-t, bármi is legyen.
Az első méterek után érződik, hogy ez a motor rendkívül kezes, és nagyon jól össze van rakva. A súlypontja, a geometriája, a kezelőszervek elhelyezkedése, a kormány hossz, a lábtartó helyzete, az ülés kényelme, minden, amit az első pár méteren megérez egy motoros, azt üvölti, gyere, játszunk, menjünk, velem könnyű lesz!
Könnyű is. Úgy kanyarodik, hogy csak gondolni kell rá, olyan ereje van, ha kéred tőle, hogy felrántja az elejét, de mégsem őrült. Ha meg kell állni, segít az ABS, de alapvetően is jól adagolható a fék.
Én kedvelem a soros két hengert. A nyomatékos 649 cm3-es motor a maga 67 lóerejével ebben a pár napban minden helyzetben megmutatta, hogy van tartalék, ha egy kicsit neccesebb helyzetet hoz az élet. A 6 fokozatú váltó kiválóan teszi a dolgát, talán csak pont az 50 km/óra megtartása nehéz, mivel valahol két fokozat között lenne ez a sebesség optimálisan, ha csak gurulsz a városban.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
És igen, itt a lényeg, hogy hol tudod igazán kihasználni! Igazából mindenhol. Jártam vele városban, intézkedős, napi rohanós helyzetben, és a szélesebb kormány ellenére, mivel nagyon jól manőverezhető, kiválóan lehet, “haladni”. Hosszabb úton, országon belül, egy- és négy számjegyű utakon, ahol bebizonyította, hogy nagyobb testű és erejű motorokat is vígan lehet vele követni. A túraedúra mivolta nem vicc, bármilyen úthibán átmész, ami eléd kerül, a rugózás lekezeli.
És még egy vezetéstechnikai tréning is belefért ebbe a pár napba, ahol pedig azt mutatta meg a Versys, hogy bár 216 kg saját tömegével papíron nem egy balerina alkat, ezt vezetés közben nem veszed észre. Úgy lehet forgatni, pörgetni a bóják között, szinte táncként éli meg az ember.
Nagyobb tempónál a szélvédelem dicséretes. Az egy kallantyúval állítható plexi kiváló szolgálatot tesz, teljesen eltereli a légáramot a bukósisak fölé. A vezetéstámogatást a KTRC (Kawasaki TRaction Control) funkció egy gombbal elérhető és állítható modulja segíti. Ez a modul felel a három “fokozatban” állítható ABS és kipörgésgátló tulajdonságaiért.
Ez is, mint a többi kezelőszerv használata nem kívánja meg, hogy nagyon mélyen belemerüljünk a használati útmutatóba, kézre áll, és jól olvasható visszajelzést ad a színes TFT kijelzőn. A kijelző fényereje, illetve éjszakai, nappali fénye állítható, talán egy kicsit túl direkt visszajelzést ad, narancssárga színnel, ha nagyobbat csavarunk a gázmarkolaton. Ilyenkor finoman tudtunkra akarja adni, hogy illene már felváltani.
A rugóstagok előfeszítése játszi könnyedséggel állítható, így ezalatt a pár nap alatt már sikerült a számomra ideális beállításokat megtalálni.
Emellett a motor gazdaságos üzemeltetése is kiemelkedő. A kiegyensúlyozott teljesítmény és a hatékony üzemanyag-fogyasztás ideális kombinációját nyújtja, amely lehetővé teszi hosszabb távolságok megtételét anélkül, hogy gyakran meg kellene állni tankolni, és lerakni a lábat.
Összegezve a Versys 650 számos előnnyel rendelkezik, kiválóan teljesít minden felhasználási stílusban, igazán jól néz ki, viszont az ülésmagasság az alacsonyabb termetűek számára kihívásokkal járhat.
Kawasaki Versys 650 2024 műszaki adatok
- Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű párhuzamos kéthengeres
- Lökettérfogat: 649 cm³
- Furat x Löket: 83 x 60 mm
- Kompresszióarány: 10.8:1
- Maximális teljesítmény (EU Spec): 49 kW {67 LE} / 8,500-es fordulaton
- Korlátozott teljesítményű verzió: 35 kW – A2
- Fék [első]: Dual 300 mm
- Fék [hátsó]: Single 250 mm
- Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
- Gumi [hátsó]: 160/60ZR17M/C (69W)
- H x Sz x M: 2165 x 840 x 1360 mm
- Tengelytáv: 1415 mm
- Hasmagasság: 170 mm
- Ülésmagasság: 845 mm
- Üzemanyag mennyiség: 21 liter
- Menetkész tömeg – Kombinált: 219 kg
- Ár: 3 390 000 Ft