HírekMotorbemutatóMotorok

Back from the track – Harley-Davidson XR 1200 Sportster

xr1200 0001

Összehasonlítva az új XR 1200 prototípusát az XR 750 versenymotorral, amelyet szintén kiállították Kölnben, az új modell külseje kevésbé radikális, mint elődjéé, de még mindig nagyon közel áll hozzá. A váz/villa/lengővilla kiképzés olyan vezetési élményt garantál, amelyet korábban egyik Sportster sem tudott eddig. A hasmagassága minden korábbi Harley modellnél nagyobb, mégis Scott Parker, a Harley-Davidson gyári versenyzője számtalan lábtartót elkoptatott a tesztek alatt.

Könnyű, alumíniumöntvény kerekeit Dunlop Qualifier gumikkal szerelték fel, elöl Showa fordított teleszkópokat, és új, lekönnyített lengővillát kapott a sportosabb motorozás érdekében. A speciálisan ehhez a modellhez fejlesztett benzinbefecskendezéses Sportster motornak elektromosan vezérelt aktív levegőadagoló rendszere van, és nagy teljesítményű Nissin fékekkel szerelték fel.

Az új modell egyébként megfelel az európai emissziós és zajkövetelményeknek, így nagyjából 90 lóerős a teljesítménye, és ergonómiailag is az európai sofőrök átlagméreteihez lett tervezve.

Annak ellenére, hogy Bill Davidson a bemutatón azt állította, hogy a prototípusok általában azért készülnek, hogy a gyártó visszajelzést kapjon a közönség és a sajtó véleményéről, ezekbe a motorokba azért annál sokkal több energiát fektetnek, hogy megmaradjanak csupán prototípusnak. Mindegy, hogy limitált szériában vagy a HD kiegészítői között, de az XR 1200-nek maradnia kell.

xr1200 06

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az a tény, hogy az amerikai dirt track versenyek csaknem teljesen ismeretlenek a Harley-világon kívül, nem akadályozza a modell sikerét. Európában például a nagy teljesítményű V-twinek és egyhengeresek most népszerűbbek, mint bármikor korábban.

Vegyük csak a KTM kéthengeres motorjait, a BMW új modelljeit, vagy a Ducati Multistradat. Ezek a példák is azt mutatják, hogy van piaca a XR 1200-nek – mindegy, hogy supermotonak vagy dirt tracknak nevezzük-e a versenyt – még akkor is, ha a gyári modellt meglehetősen le kell könnyíteni, a blokkját pedig megerősíteni, hogy versenyzésre alkalmas legyen.

xr1200 19A gyártó reményei szerit akár egy XR 1200 kupát is rendezhetnének Európában, amennyiben elegendő érdeklődés mutatkozna a modellre a kereskedésekben. A dirt track külső ellenére egyébként az XR 1200 az eddigi legeurópaibb Harley modell. A fejlesztés az európai HD előírásainak megfelelően zajlott, az utcai tesztelést pedig egy korábbi Moto GP és Endurance versenyző, a francia Adrien Morillas végezte. A motor tehát méltó versenytársa lesz az európai kéthengeres utcai motorkerékpároknak, miközben nem hoz szégyent a több mint 35 éves sportmúlttal rendelkező márkára.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük