EseményekMotorverseny

Átlagolva számoltak a női gyorsasági Európa-bajnokság második futamán

tenkatenirisSok volt a hiányzó a női Európa bajnokság második futamán a hollandiai Assenben, és a szokásokhoz híven ismét a helyi erők, vagyis a holland indulók voltak többségben a rajtnál. A verőfényes napsütést eső zavarta meg, ezért a versenyt 11 körre csökkentették, és két részletben számolták el a végeredményeket.

 

Eliana Pezzilli a Yamaha Piellemoto Team versenyzője a barcelonai 24 órás versenyen szenvedett balesetet, Roberta Dello Siesto még mindig kórházban van a magionei pályán elszenvedett bukás miatt, Samuela De Nardi szintén egészségügyi okok miatt maradt távol, és a futamról hiányzott Spaniard Mireia Clavijo és a cseh Marketa Janakova is.

Ennek ellenére nem volt hiány a látványos csatákban, Nina Prinz és Paola Cazzola már szombaton minden körben csúcsidőket futottak. A végén a német lány, Nina, a Ducati Y2K Team versenyzője 1.45.8 másodperces idővel ért a célba, míg Cazzola a Yamaha Piellemoto Team versenyzője csupán 1,6 másodperccel maradt el tőle és Alessia Polita (Suzuki Celani Team) 4 másodpercre volt a pole pozíciótól.

Superstock 600-ban a holland Iris Ten Katen (1.49.8), a Honda Ten Kate Team versenyzője ért be elsőként, őt az olasz Romana Fede (Ducati Y2K Team) követte, majd a fiatal, tizennyolc éves szlovén lány, Tina Katrasnik futott be harmadikként.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Vasárnap felhős időjárás mellett kezdődtek el a versenyek, de senki nem gondolta, hogy emiatt majd meg kell szakítani a versenyt. A 600-as kategória versenye közben azonban a pálya néhány helyen veszélyessé vált a víz miatt. Az angol versenyző bukását is ez okozta. A hatodik kör után a szervezők félbeszakították a versenyt, majd kis idő után tovább folytatták, de a hátralévő hat kör helyett csupán ötöt kellett megtenniük a hölgyeknek.

Az időjárás feladta a leckét a csapatoknak, nehéz volt a döntés, hogy milyen gumit használjanak a hátralévő szakaszra. A Ducati Y2K és a Yamaha Pielle Moto csapatok, valamint Tina Katrasnik, Sharon Mermet, Margreet Zant és Deb Cartwright fent hagyták a slick gumikat, Iris Ten Katen, Alessia Polita (csak elöl), Stine Karlsen, Manuela Fokkema és Karin Ott esőgumival folytatta a versenyt. A végeredménybe alaposan beleszólt, hogy az újraindításra ismét elállt az eső.

A végeredményt a két külön szakasz átlaga határozta meg, így a Superstock 600-ban végül a holland Iris Ten Katen végzett a legjobb helyen, másodikként a szlovén Tina Katrasnik, harmadikként pedig az olasz Romana Fede futott be. A Superstock 1000 végső sorrendje: első a német Nina Prinz, második Alessia Polita, harmadik Paola Cazzola.

A Női Gyorsasági Európa Bajnokság utolsó futamát Augusztus 11-én a németországi Oscherslebenben rendezik majd meg.

A Női Európa bajnokság állása:

Superstock 600

1. Ten Katen, Iris, Hollandia, Honda Cbr600
2. Fede, Romana, Olaszország, Ducati 749r
3. Pezzilli, Eliana, Olaszország, Yamaha R6
4. Katrasnik, Tina, Szlovákia, Suzuki Gsxr600
5. Mermet, Sharon, Olaszország, Honda Cbr 600
6. Cartwright, Deb, Egyesült Királyság, Yamaha R6
7. Peluso, Cristina, Olaszország, Yamaha R6
8. Fokkema, Manuela, Hollandia, Yamaha R6
9. Grayson, Susie, Egyesült Királyság, Yamaha R6
10. Zant, Margaret, Hollandia, Yamaha R6

Superstock 1000

1. Prinz, Nina, Németország, Ducati 1098
2. Polita, Alessia, Olaszország, Suzuki Gsxr1000
3. Cazzola, Paola, Olaszország, Yamaha R1
4. Arioli, Paola, Olaszország, Ducati 999
5. Marchetti, Letizia, Olaszország, Ducati 1098
6. De Nardi, Samuela, Olaszország, Aprilia RSV1000
7. La Licata, Manuela, Olaszország, Yamaha R1
8. Stine, Karlsen, Norvégia, Yamaha R1

 

prinznina

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük