fbpx

Ászok az Ace-ben – Eric Clapton Tribute Bike


penz ericclaptonbike001Másnap

Következő reggel, ahogy a nap felgurult London egére, jólesett egy angol reggeli az Ace-ben – és Martin is megtervezhette az aznapi első motorozását. A gép, amiért az elmúlt három évben dolgozott, végül valósággá vált, akár egy guruló, metál-műtárgy, festve és krómozva.

A közismert – vagy inkább fanatikus – Eric Clapton rajongó egyébként csaknem lekésett egy koncertet, mikor első alkalommal telefonált Ausztriába, hogy megkérdezze Anitát a részletekről, hogy mennyibe kerülne egy eredeti Penz Choppert elkészíteni. A telefonhívást a műhelybe tett személyes látogatás követte.

Az építés alatt legszívesebben egy hálózsákkal beköltözött volna a a szerviz padlójára, a készülő motor mellé, ha Peter hagyta volna. Most, hogy ismét tiszta a látása… így a tegnapi jó néhány Ale után, ismét leellenőrizte, hogy minden úgy van-e, ahogy megrendelte: 8 hüvelykkel hosszabb és 3 hüvelykkel nyújtott „Evil Spirit“ váz tartja a 24 hüvelykkel hosszabb SJP villát.

Az acélból készült tankot és a sárvédőket Marcus Pfeil csaknem fotórealisztikus airbrush festménye díszíti. A képeken egy az egyben az „Old Slowhand“ feszít két dimenzióban. Egy csomó apró részlet, mint például a nyitott szíjhajtáson látható lemezcímek teszik a motort azzá, ami valójában lenni akar: valódi tiszteletadás Eric Claptonnak.

Ready to ride

Miután még egyszer körbejárta a tömeg, Martin elfordította a kulcsot, megnyomta a gombot, és az 1550 cm3-es Twin Cam életre kelt. Ahogy eltekerte a krómozott CCE gázkart, a kuplung lekapcsolódott a nyitott BDL „Top Fuel Street Drive“ típusú primerről, amit eredetileg dragversenyzéshez terveztek.

Motoroscsizmáival rátaposott a fekete SJP pedálokra, hogy az első sebességet belerúgja a Baker Right Side Drive váltóházba. Napszemüvegét a szemére húzta, vetett még egy utolsó pillantást az Ace caféra, és a hatalmas 300-as gumi a 10,5”x18”-s Speed-point kerekeken forogva beleradírozta az első adagot az angol aszfaltba.

Eljött hát az ideje a tesztkörnek – az út rossz oldalán… A széles vigyor nem fagyott le Martin arcáról, hiszen az első körforgalomban minden gond nélkül hajtott keresztül. A bámuló tömeg nem akarta elhinni, hogy egy ilyen hosszú motor ennyire könnyen kezelhető lehet.

Az angol bobbyk kényelmességének dacára Martint nemsokára feltartóztatták, de utóbb kiderült, hogy nem az osztrák tesztrendszám miatt. A zsaru csupán szerette volna közelről megnézni a gépet: “Anyám, milyen szép motor!” – fűzte hozzá, majd Martint ismét útjára engedte. Az első 100 kilométer megtétele után Martin még mindig nem tudott betelni az élménnyel: „Ez nem egy anyahajó, nem is egy hollywoodi chopper – ez nagyon rock! Akár az „Old Slowhand”!

 

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x