EseményekMotorverseny

A végső hajrá előtt a csajok továbbra is nyeregben vannak – Dakar 2016

dakar 11 nap osszefoglaloA kiadós pihenőnap utáni a homokdűnékkel tarkított 8. etap sem tudta Laia Sanz pozícióját megrengetni. A rá következő napon is kemény megmérettetések vártak a pilótákra ahol a dűnék mellett folyómedrekben is kellett küzdeniük a talpon, illetve keréken maradásért.

 

A navigációs nehézségek itt is előtérben voltak, és csak az tudott úrrá lenni a nehezített helyzeten, aki tényleg kemény legény, illetve leány. Esés-kelés továbbra is végigkísérte a motorosokat és autósokat is egyaránt. Ebben a kemény megmérettetésben tényleg csak az tudott rész venni, aki nem rezelt be holmi durva tereptől.

A Dakar keménységét mutatja az is, hogy a kezdetekben rajthoz állt 136 motorosból a 11. szakasz után már csak 85-en voltak versenyben, és a quadosok 45 fős mezőnye is 24-re csökkent. A tizedelés autós és kamionos körökben sem maradt el, így a nagy esélyes, a Peugeot-val versenyző Carlos Sainz is kiesett egy végzetes műszaki hiba miatt, és a kamionok is pörögtek a hátukon a homoktengerben, ahogy kell.

Ezek tudatában még nagyobb teljesítménynek számít, hogy Sanz még mindig az élmezőnyben van, és halad felfelé a helyezési listán. Ha továbbra is ilyen jól veszi az akadályokat, könnyedén megismételheti a tavalyi hajrát, és benne lehet az első tízben. Amennyiben ez mégsem jönne össze, akkor is szép teljesítményt tudhat majd magáénak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Rosa Romero Font idén úgy néz ki, valóban szerencsésebb, és még mindig nyeregben van, bár pozícióját tekintve nem túl fényes a helyzet. A quados Liparoti a 9. etap után a 21. volt, ami tőle el is várható, de később neki sikerült feljebb tornásznia magát.

A 10. szakasz a versenyben döntő jelentőségű mozzanat volt, mivel az 561 kilométeres út a legkritikusabb részeken vezetett, mely a gépek és a pilóták állóképességét is rendesen próbára tette. A korábbiakhoz képest itt volt a leghosszabb dűne szakasz is a Dakar történetében, ahol igazán csak a sivatagra specializálódott versenyzők érezték jól magukat.

Szerencsére, a csajok, akikért drukkolunk, továbbra is tartják magukat. Laia Sanz a 10. etap után csak 39. volt a célba érők között, mely eredménnyel messze alulmúlta önmagát, így aznap összetettben visszacsúszott a 17. helyre. Font továbbra is állta a sarat, vizet, homokot, és javított pozícióján, 70. volt a motorral versenyzők sorában. Liparoti is apránként, de biztosan haladt előre. A 10. etap végére a 16. helyet foglalja el az összesített listában.

A 11. szakasz az előző napokhoz hasonló nehézségekben bővelkedő versengést hozott autósnak, motorosnak egyaránt. A La Rioja és San Juan közötti 712 kilométeres táv szép hosszú, 431 kilométer speciális szakasszal volt nehezítve, mely sikeres teljesítéséhez a versenyzők és a csapatok rugalmassága elengedhetetlen volt. A járművek által keltett homokfelhőkben való haladás nagy odafigyelést és ügyességet igényelt. Az egyenes szakaszok sem bizonyultak egyszerűnek, mivel a sok kavics is lassította a tempót.

Az újabb kemény napot Sanz a 16. , Font a 67., míg Liparoti a 11. helyen zárta összesítettben, így mindegyikük elégedett lehet helyezésével. A motorosok listáját atombiztosan az ausztrál Toby Price vezeti, a quadosok élén pedig az argentin Marcos Paronelli áll.

A Dakar versenyzői továbbra sem pihenhetnek. A leghosszabb nap vár rájuk a 12. etap során, ahol összesen 931 kilométert kell megtenniük, melynek több mint a fele speciális szakaszból áll, így tényleg ki kell hozniuk magukból a maximumot még a verseny végén is, melyet január 16.-án, a 13. etappal, az utolsó megmérettetéssel zárnak majd.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük