fbpx

A száguldó zsiráf – Honda XL1000 Varadero 2011 Teszt

Szemből nézve üvöltő csíkszemű sakál, pillangó szabású fülekkel (kézvédő), és felette az antennaként meredő, de igen jó kitekintést adó körtükrökkel. Gyakorlatilag az összes nagy méretű szavannai állatot fel tudnám sorolni, hogy melyiket hol fedeztem fel benne, de most ezt kihagyom, mert már így is perverznek tartanak.

Oldalról nézve nyúlánkhosszú test, a kipufogó felhúzva ülés alá, rajta kellemes krómburkolat. Az ülés idáig az általam tapasztalt motorokhoz képest a legkényelmesebb. Az üléspozíció és az ülés, meg úgy minden a műszerfalon kézre áll, végtelen ergonomikus. Még akkor is, ha azt mondják rá, hogy 180 felettiekre tervezett a motor, én piszkosul kényelmesen éreztem magam rajta a 165 cm-emmel.

Az ülés kényelmesen széles, konkrétan én nem bírtam elfáradni rajta, és sehol se éreztem zsibbadást még egyhuzamban lehúzott 300 km után se. Viszont a széles ülés, ha egy hajszállal keskenyebb lenne, lehet jobban leérne a kurta lábam.

De a fazon teljesen jó, lehet lájtos terepen is kanyarogni, meg popsit hátrébb csúsztatni autópályán is. Univerzális felhasználású. A motor magassága egyébként kézzel, szerszám nélkül állítható. Teljesen letekerve már mindkét fél talpamat is le tudtam rakni.

Visszatérve a szabásvonalakhoz, a két kipufogó érdekesen lekonyul a Varadero végén a lámpa alatt, az ülés kulcsát pedig a motor végén a két kipufogó között bírhatjuk rá az ülés kinyitására. Ez már kalandos vállalkozásnak számít, a motor egyetlen nem túl ergonomikus találmánya  az ülés felhajtása és visszarakása: kb. 4 kézzel már ügyesen visszatehetjük a pattintós részeket 3 percen belül, 2-vel jóval tovább tart. Hiába no, tettek valami olaszt bele, ott szerelik ugyanis össze a járgányt.

Elindítva nincs különösebb egérmozizás, kis csöndes zümmögés tudatja, hogy startra kész a rendszer. Hangja nem valami veszedelmes, menet közben se üvölti le a hajunkat, ha húzzuk a fülét, akkor se. Súlypontja a két comb között magasan helyezkedik el, aki nem szereti az ilyet, az nehezen fog vele megbarátkozni.

A magasan lévő súlypont és a nagy súly miatt gyöngébb fizikumú leánykáknak nem ajánlanám a motort, mert parkolás közben elég sumák a jószág, ha erre nem figyelünk oda.

A magas súlypont gyakorlottabb pilótát igényel, az egyliteres belső pedig elég robbanékonnyá teszi a motort. Élvezetes haladni vele, azonnal lelkesen reagál minden mozdulatra. Nyomatékos V-blokk, világgá mehetünk vele, csuda lelkes, imádni való! A váltója határozottabb lábmozgást igényel. Bizonytalankodók részére néha kelletlenül veszi a másodikat.

Mina

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x