Házi barkácsKiemeltMotorbemutatóMotorokMotorozás

A Nagy Főnök: Indian Big Chief 1925-ből

indian big chief 24

Az Indián motorok a kor divatjának megfelelően első fék és fényszóró nélkül készültek ekkoriban. Ez az 1925-ös példány viszont már komplett elektromos hálózattal rendelkezett.

Műszaki adatok

Motor: 1200 cm3-es, zsákhengeres, 45 fokos, V-twin
Váz: króm-vanádium ötvözetű csövekből készült dupla bölcsőváz
Kuplung: többtárcsás, olajban úszó
Váltó: tolókerekes, háromsebességes
Primer: Fogaskerekes
Lengéscsillapítás: laprugós első villa, rugós ülés
Kerekek: 20 collos felni, gumifalcos gumival
Hátsó fék: szalagfék, azbeszt szövettel
Olajzás: Olajvesztéses, kézi olajpumpával

Csak pár évvel később, 1928-ban álltak át a motorgyárak világszerte a gumifalcos gumikról az acélperemesekre, így a közlekedés igen veszélyes volt: egy durrdefekt esetén a gumi azonnal leugrott a felniről.

Az amúgy kényelmesnek mondott Nagy Főnököt mai motoros rutinnal érdekes vezetni. A szívató például úgy működik, hogy a tankon lévő, erre a célra felszerelt kis pipettával benzint kell fecskendezni a hengerbe. A gáz bal kéznél van, jobb kézhez került az előgyújtás szabályzója. Ezen kívül lábkuplung és kézi váltó nehezíti a közlekedést.

A kormányon látható kézi fékkar sem pont az, aminek látszik. Mivel első fék nincs a motoron, ezzel a karral lehet rögzíteni, hogy kuplungolás közben nehogy elguruljon. Egyébként nincs semmi fékhatása.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

indian big chief 64

A modell érdekessége, hogy bár az 1200 cm3-es változatot mindenhol Big Chiefként említik, a Big felirat soha nem jelent meg a fényezésen. Ahogy a motor felújításának legtöbb mozzanatát, természetesen a festést is Művész készítette el a sprinfildi gépek jellegzetes színkombinációjában. A vörös alapra arannyal került a csíkozás és az Indian Chief felirat.

Mivel ebben az esetben is meglehetősen ritka modellt sikerült fellelni, a kész motor értékét nehéz lenne meghatározni. Az eszmei értékén felül csak az internetre hagyatkozhatunk, ahol a hasonló korú és állapotú motorok több tízezer euróért cserélnek gazdát.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük