A Nagy Főnök: Indian Big Chief 1925-ből
Az 1990-es évek végén az Indian márkanevet ismét bejegyezte az Indian Motorcycle Company of America nevű cég. Mindössze négy évig, 1999-2003-ig gyártották új motorkerékpárjaikat Kaliforniában, majd ez a cég is csődbe ment.
Legközelebb 2006-ban sikerült ismét új tulajdonost szerezni a márkának. Az Indian Motorcycle Company a North Carolina államban lévő Kings Mountain városában kezdte újra működését, ahol immár teljesen új technológiával gyártják a motorokat.
A Mórocz „Művész” Zoli által restaurált 1925-ös Indian Big Chief Ausztriából került Magyarországra. Származásának köszönhetően nem esett át az itthon fellelt veteránmotoroknál ismert, szokásos kommunista országokra jellemző gányoláson. A felújítást komoly kutatómunka előzte meg, hiszen a cél a minél eredetibb állapot visszaadása volt.
A gyár szinte évente változtatott valamit a modelleken, és a pontos információkra még az internet segítségével is nehéz rábukkanni. Szerencsére Művész talált Magyarországon egy Big Chiefet, és azt is alaposan körbefotózta, mielőtt nekiállt a munkának.
Habár a gép igen hiányosan érkezett Művész műhelyébe – a sárvédőket érthető okból az elmúlt 84 év alatt például kompletten megette a rozsda – Csehországban jó minőségű utángyártott alkatrészeket sikerült beszerezni. Szerencsére a blokk egész jó állapotban volt, amit az is mutat, hogy a felújítás után a gyári vezérműtengely került bele vissza.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A 45 fokos, V-twin elrendezésű motorblokk úgynevezett zsákhengeres megoldással készült. Hátránya, hogy nem lehet külön levenni a hengerfejeket, ezért nagyon nehéz felújítani. Magyarországon ezt a műveletet egyedül Csík Jocó tudta elvégezni.
Ugyancsak használható volt még a fellelt gép gyári üzemanyagtartálya is, és a fékrendszer. Három németországi börzén sikerült beszerezni a még így is hiányzó alkatrészek nagy részét, a két sárvédőt és a láncvédőt pedig itthon gyártották le a motorhoz az eredeti méretek alapján.