fbpx

A legerősebb naked: BMW K 1300 R 2009

Mindeddig próbáltunk olyan motorokat bemutatni, amelyeket teljes nyugalommal ajánlhatunk női sofőröknek. Az alacsony, könnyű, vagy egyszerűen kisebb teljesítményű motorok könnyen kezelhetőek kezdőként is.

Azonban a nők között is vannak olyanok, akik már nagyobb tapasztalattal rendelkeznek motorozás terén, ezért kivételesen bevállaltunk egy igazi nagy vadat. A 2004-es INTERMOT-on mutatta be a BMW a hagyományos sportmotor-koncepciókkal szakító K 1200 R-t, minden idők legerősebb naked bike-ját. A BMW K 1200 R számos ponton módosított utódja a 2008-ban szintén az INTERMOT-on ünnepelte premierjét.

Az új, 2009-es K 1300 R a további fejlesztéseknek köszönhetően ismét a valaha gyártott legizmosabb BMW naked bike lett. A 127 kW (173 LE) teljesítményének és 243 kilogramm menetkész tömegének köszönhetően kiváló menetdinamikai jellemzőkkel bír, ugyanakkor messzemenően kielégíti a vásárlók biztonságossággal, felszereltséggel és kényelemmel szemben támasztott fokozott igényeit.

Első találkozásunkkor örömmel töltött el a motor hatalmas mérete, hiszen így nem kellett felhajtogatnom magam rá, ahogy sok más sportmotorra. Menet közben viszont túl hosszúnak találtam – az ülésen 6-8 centi távolság maradt a hátsó felem, és az utasülés magasabb része között. Ez azt okozta, hogy gyorsításkor és lassításkor ide-oda csúszkáltam hol a hatalmas nyomaték, hol a motorfék, hol a dinamikus fékhatás miatt.

Ez a nagy távolság akkor is zavaró volt, amikor hátul ültem. Ekkor a csúszkálást tovább nehezítette, hogy az előrehajló üléspozíció miatt nem tudtam a farokidomon lévő utaskapaszkodóban kapaszkodni. A tank túl messze van ahhoz, hogy azon kényelmesen és biztonságosan támaszkodjak, így maradt a sofőröm dereka, akit egy-egy dinamikusabb gyorsításkor így csaknem lerántottam a motorról.

A motor sportos jellegét hangsúlyozza a fekete motorblokk valamint az aszfalt-szürke-metál váz és a keréktartó. A kevés fényezett alkatrész csak még inkább megerősíti azt a benyomásunkat, hogy a motor eleje szokatlanul vaskos és erőteljes, míg a motor hátulja kecsesen elvékonyodó. A dizájn legszembetűnőbb hibája az utólag felragasztott, típusjelzést megjelenítő matrica, amitől az egész jármű valahogy befejezetlennek tűnik.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x