A Kawarobi – Kawasaki J300 robogó 2014 teszt
Útközben
A jószág igen könnyen fordul, fürge és dinamikus. Az ülés anyaga valami olyan szintetikus műanyag, amin nem csúszkál a feneked, én ezeket különösen szeretem, mert stabilitásérzetet ad, ha nem kell állandóan helyezkednem egy zökkenő után. Öröm vele kitörni a cammogók közül, és látni a döbbent pofákat a tükörben.
Bizony a jószág elég lelkesen szedegeti a kerekeit, és könnyen elkapja az embert a gépszíj, hogy a mamlaszokat villámgyorsan otthagyja és tovább erősítse az elmebeteg izgága robogósokról kialakult sztereotípiát. A jószág kifejezetten szereti a városi fürgéskedést, és megállja a helyét az autópályán, a hosszú egyenesekben is. Nagyszerű társ kicsi fogyasztással, kényelmes üléspozíciókkal, óriási rámolóterekkel. Jól néz ki.
Egyetlen fennakadásom támadt a motorral, a kombinált gyújtáskapcsoló, ahol a csomagtartó zárja is integrálva van. Meg kell szokni, hogy a kulcsot egy bizonyos állásba forgatva még be is kell tolni és akkor indul a rámolás. A kulcs feje a zár mechanikáját takaró lemezt nyitja, tehát ha teljesen lezárod a vasat, akkor a beindítással azért el lehet bíbelődni, de ez mondjuk a biztonság javára írható, és megszokható.
A kezelőszervek jó nagyok, kesztyűben is jól kezelhető, az én sablon európai testalkatomhoz minden kézre állt. A futóműve szerintem tök jól hangolt, nem harapjuk el a nyelvünket még a nagyobb gödrök esetén sem, és a gerinced se fúródik a koponyádba a bukkanók után, szóval nagyon kulturáltan veszi az akadályokat, az út kisimul vele alattad.
A fékje egyenletes, ahogy húzod úgy fog, és valahogy úgy van hangolva, hogy egyformának érzed a kezeddel és lábaddal végzett műveletet. A súlypontja robogósan alacsonyra került, de nem túl vészes, mert a motor arányaihoz képest mélyen ül a sofőr.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Kb. közvetlen a feneked alatt érzed és nem annál alacsonyabban (inkább a lábtartóhoz közel), ahogy az a robogóknál lenni szokott. Nagyon jóindulatúan kezedbe fekszik a kanyarban és húz ki onnan, rendkívül toleráns a kezdőhibákkal is.
Szóval nagyon szimpatikus volt a kicsike. Úgy érzem ő egy ideális ingázó és túramotor is lehet, igazi hétközbeni társ mindenre. Rámolásra, szaladgálásra, akár túrákra is. Nem rugdosnám ki a garázsból, bár az ára kicsivel több, mint másfél millió, de amit nyújt azért megéri: szép is, hasznos is, jól is fogyaszt, jól is megy, kényelmes is, mi kell még?