HírekMotorbemutatóMotorok

A Harley-Davidson Icons Motorcycle Collection ötödik modellje a „fat custom” stílus 35 éves örökségét ünnepli

A Harley-Davidson Fat Boy egy olyan motorkerékpár, amely mára valódi kulturális ikonná vált, és az utak egyik legismertebb szereplője. A Fat Boy Gray Ghost a motortervezés egyik mesterműve előtt tiszteleg – különleges Reflection fényezése olyan hatást kelt, mintha az egész motort krómba mártották volna.

A Harley-Davidson bemutatja a lenyűgöző új Fat Boy® Gray Ghost modellt, amely az Icons Motorcycle Collection ötödik különleges darabja. A limitált példányszámú különkiadás a legendás Fat Boy megjelenésének 35. évfordulóját ünnepli.

Az Icons Motorcycle Collection minden évben egy-egy új, limitált kiadású modellt mutat be, amely egy ikonikus Harley-Davidson® motorkerékpár modern, újraértelmezett változata. Az Icons modellek sorszámozottak, és jellemzően többletfelszereltséget is kínálnak az alap változatokhoz képest. A Fat Boy Gray Ghost gyártása világszinten mindössze 1 990 darabra korlátozott.

Ez a különleges kiadás modern formában idézi meg a legendás „fat custom” stílust.

Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost

„Az eredeti Fat Boy modell az 1949-es Hydra-Glide arányait, formavilágát és karakterét vette alapul, majd azt teljesen újragondolva hozta el a modern kor motorosainak” – mondta Brad Richards, a Harley-Davidson formatervezési alelnöke és motorkerékpár-tervezési kreatív igazgatója. „Azok a motorosok, akik értékelték a háború utáni formanyelvet, ugyanúgy vonzódtak a letisztult, modern ipari dizájnhoz is.”

Bár eredetileg rövid távra szánták, a Fat Boy három különböző hajtáslánc-generáción és egy teljes Softail® váz átalakításon keresztül is fennmaradt, és már 35 éve őrzi lenyűgöző jelenlétét és utánozhatatlan stílusát.

Lenyűgöző Reflection fényezés

Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost

A Fat Boy mindig is a merész, figyelemfelkeltő motorosok gépe volt — és ezt az üzenetet most még határozottabban közvetíti a limitált szériás Icons Collection Fat Boy Gray Ghost modell. A motor napfényben úgy ragyog, mintha tömör fém tömbből készült volna, majd tükörfényesre polírozták. A különleges Reflection fényezést a fizikai gőzfázisú leválasztás (PVD – Physical Vapor Deposition) technológiájával hozzák létre: ebben az eljárásban vákuumban elpárologtatják az alumínium ötvözetet, és elektromos töltéssel vonják be vele az alkatrészek — jelen esetben az üzemanyagtartály és a sárvédők — felületét. Ezután hagyományos átlátszó lakkréteget visznek fel rájuk.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Harley-Davidson korábban is alkalmazta már a PVD-technológiát kisebb alkatrészeken, például tank szimbólumokon vagy kipufogó burkolatokon. A Fat Boy Gray Ghost az első sorozatgyártású Harley-Davidson®, amelynél ilyen méretű felületen használják ezt az eljárást. Az így létrehozott fényes, krómhatású felület túlmutat a hagyományos krómozáson, és a Harley-Davidson szigorú korrózióvédelmi elvárásainak is megfelel.

A fényes hatást krómozott oldalsó burkolatok, valamint világos ezüst színű porfestett váz egészíti ki. A stílusjegyek között ott vannak az eredeti Fat Boy ihlette részletek is: kerek légszűrő, sárga részletek az alsó vezérlés takarón, hajtáslánc-burkolatokon és a tank konzolon, fűzéssel és bőr rojtokkal díszített üléskárpit, valamint fűzött részletekkel ellátott fekete bőrtankszíj. A térhatású tank díszek az eredeti Fat Boy legendás szárnyas grafikáját idézik meg. A konzol betétbe gravírozták a sorszámot, míg az Icons Collection embléma a hátsó sárvédőn kapott helyet.

A masszív megjelenés zálogai – a Lakester öntött alumínium kerekek, amelyek csak a Fat Boy modellek kiváltsága. A menetkomfort és az erő kompromisszummentes párosa – a nagy teljesítményű Michelin® Scorcher® 11 gumik (elöl: 160/60R18, hátul: 240/40R18) garantálják az utat, bármilyen irányba is vezessen.

Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost

Fokozott teljesítmény és fejlett technológia

A Fat Boy Gray Ghost modell ugyanazokat a továbbfejlesztett teljesítményt és műszaki jellemzőket kínálja, mint a 2025-ös Fat Boy.

  • Az új Milwaukee-Eight® 117 Custom erőforrás csúcsteljesítménye 101 lóerő (75 kW) és 171 Nm forgatónyomaték. Ez 7%-kal nagyobb teljesítményt és 3%-kal nagyobb nyomatékot jelent a 2024-es Fat Boy 114 modellhez képest.
  • A motor kettős kipufogórendszert (2-az-1-ben rendszer) kapott. A kipufogódobok korszerű, könnyű anyagból készültek, amely a magas hangfrekvenciák csillapítására és a mélyebb, erőteljesebb motorhang kiemelésére szolgál.
  • A négy szelepes hengerfejeket átdolgozott égéstérrel, ovális szívónyílásokkal és alacsony profilú szelepfészkekkel alakították ki, amelyek javítják a motor hatékonyságát és az üzemanyag-felhasználást.
  • A motorolajat a vázba integrált olajhűtő vezeti át a hengerfejek hűtőcsatornáin, így a rendszer hatékonyan csökkenti a hőterhelést, különösen alacsony sebességű haladáskor vagy forró időjárási körülmények között – növelve a motoros kényelmét minden helyzetben.
  • Az újonnan hangolt futómű a motoros kényelmét helyezi előtérbe. A 49 mm-es, dupla szelepes első villa stabil és kényelmes menet élményt nyújt, folyamatos kapcsolatot teremtve az első kerék és az útfelület között, ezzel simább, komfortosabb utazást eredményezve.
  • A hátsó felfüggesztés hidraulikus előfeszítésének beállítása az ülés alatt kapott helyet, így a motoros könnyedén optimalizálhatja a hátsó rugózást a terheléshez és útviszonyokhoz igazodva.
  • Az ÚJ választható menetmódokRoad (utazás), Rain (eső), és Sport – lehetővé teszik, hogy a motoros elektronikusan szabályozza a jármű teljesítményét és az elektronikai rendszerek beavatkozási szintjét az aktuális vezetési helyzetnek megfelelően.
  • A Harley-Davidson Rider Safety Enhancements csomag egy fejlett biztonságtechnikai rendszer, amely váratlan forgalmi helyzetek vagy kedvezőtlen útviszonyok esetén növeli a motoros magabiztosságát:
    Egyenes vonalú / kanyarodási blokkolásgátló fékrendszer (ABS / C-ABS)
    Egyenes vonalú / kanyarodási kipörgésgátló rendszer (TCS / C-TCS)
    Egyenes vonalú / kanyarodási motorfék-nyomaték szabályozás (DSCS / C-DSCS)
    Gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)
  • Az új, teljes LED-világítás, beleértve a fényszórót, a hátsó fényeket, a féklámpát és az irányjelzőket, fokozott láthatóságot biztosít a forgalomban – bármilyen fényviszonyok között.
  • A USB-C csatlakozó gyorsabb adatátvitelt kínál, mint a korábbi USB-A típus, visszafordítható kialakítással és modern eszközökkel való teljes kompatibilitással. A csatlakozó a motorkerékpár bal első oldalán, az üzemanyagtartály alatt található.
  • Az új fűthető ruházat csatlakozói mostantól nem a nehezen elérhető oldalpanelek mögött vannak, hanem az ülés alá, a hátsó sárvédő tetejére kerültek – így sokkal könnyebb őket használni.
  • Az új, 5 colos, tankon elhelyezett műszeregység az analóg sebességmérőt egy többfunkciós LCD kijelzővel egészíti ki. A bal oldali „Trip” vezérlő gomb segítségével a motoros könnyedén lapozhat az elérhető információk között.

Az ikon története

1990-ben, amikor a motoros szaklapokat és a közönséget elsősorban a sportmotorok egyre növekvő teljesítménye tartotta lázban, a Harley-Davidson® Fat Boy modell úgy robbant be a piacra, mint egy hangos, erőteljes heavy metal gitár riff.

A Fat Boy ihletője egy egyedi építésű Harley® volt, amely a Softail® platformra épült, és 1987-ben készült a Harley-Davidson Montréal márkakereskedésben. Az ötletgazdák Duc Dufour ügyvezető és Denis Lavoie szerelő voltak, akik a motort Lowboy névre keresztelték. Ez az egyedi gép leültetett hátsó felfüggesztéssel, alumínium tárcsakerekekkel, üvegszálas első sárvédővel és széles kormánnyal készült. A motort a Harley-Davidson egyik vezetője, Jerry Wilke fedezte fel, és egy példányt Milwaukee-ba szállítottak. Bár a Lowboy inspirációként szolgált, a végső formát és karaktert a Harley-Davidson formatervező csapata álmodta meg, Willie G. Davidson és Louie Netz vezetésével.

„A Fat Boy 1990-es modelljében a kerekek jelentették a meghatározó stíluselemet” – írta Davidson a 100 Years of Harley-Davidson című könyvében. „Az ötlet az volt, hogy szilárd öntött tárcsakerekekkel alkossunk egyedi megjelenést. Ezt még tovább fokozta az egyszínű ezüst fényezés és az ezüst porfestett váz. Mivel az egész motor ezüst volt, szükség volt valami élénk díszítőelemre. Így került sárga részlet a vezérlőtakarókra, a kuplung házra, az időzítő fedélre és a gyújtáskapcsolóra. Elkészült a Fat Boy prototípusa, én pedig elvittem Daytonába, hogy közvetlen visszajelzést kapjunk a motorosoktól.”

Csak a Harley-Davidsonnak volt bátorsága Fat Boy-nak nevezni egy motort

„Valószínűleg kíváncsi vagy, hogyan jutottunk el a Fat Boy névhez — és már számtalan történetet hallottam erről, szinte mindegyik téves” – írta Willie G. Davidson. „Az igazság az, hogy nagyon nehéz olyan nevet találni, amely valóban működik az utakon, és elnyeri a motorosok tetszését. Valami szokatlant kerestünk, talán egy kicsit tiszteletlen, szemtelen nevet – mert néha kifejezetten menő, ha egy márka kicsit kifigurázza magát. Számomra, és sok más bennfentes számára is, aki látta a motort, az volt a benyomás, hogy ez egy masszív, ‘kövér’ gép. Így aztán a marketingcsapat előállt a névvel: Fat Boy.”

A Fat Boy modell történeti áttekintése

  • 1990 – Megjelenik az első Fat Boy modell, egyetlen színváltozatban: Fine Silver Metallic. A motort mereven beépített Evolution® V-Twin blokk hajtja.
  • 1991 – A Fat Boy belép a popkultúrába: a Terminátor 2 – Az ítélet napja című kasszasikerben. Arnold Schwarzenegger egy Fat Boy nyergében száguld végig Los Angeles utcáin egy ikonikus üldözéses jelenetben. A film világsiker lett, és a Fat Boy számos piacon – különösen Európában – a Harley-Davidson® márka szimbólumává vált. Az egyik, a forgatáson használt motorkerékpár ma a Harley-Davidson Múzeum® gyűjteményének része.
  • 2000 – Bemutatkozik a kiegyensúlyozott Twin Cam 88B™ motorblokk, amely a Softail® modellekben, köztük a Fat Boy változatban is helyet kap.
  • 2005 – Elindul a limitált példányszámú CVO™ Fat Boy® gyártása, amely két évig volt elérhető. A Twin Cam 103™ erőforrással szerelt különkiadás látványos stíluselemei közé tartozott a leültetett hátsó futómű, krómozott utasülés és egyedi, „metal-grind” fényezés három színváltozatban.
  • 2010 – Megjelenik a Fat Boy® Lo modell, amely alacsony profilú üléssel, valamint leültetett első és hátsó felfüggesztéssel mindössze 24,25 hüvelykes (kb. 61,6 cm) ülésmagasságot kínál.
  • 2016 – A Fat Boy® S modellt a Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ izmos blokk hajtja, és a Dark Custom™ stílusvilágot képviseli.
  • 2018 – A Fat Boy az egyik zászlóshajója a teljesen újratervezett Softail® platformnak, amely központi hátsó rugózást és dupla kiegyensúlyozású Milwaukee-Eight® V-Twin motort kap. A megjelenés teljesen megújul – masszív első rész, új fényszóró forma és hatalmas, 240 mm-es hátsó gumiabroncs – mégis minden kétséget kizáróan Fat Boy marad.
  • 2020 – A Harley-Davidson egy legendát ünnepel a Fat Boy® 114 – 30. évfordulós limitált kiadás bemutatásával. A modell sötét színvilágot, bronz részleteket és Milwaukee-Eight® 114 motort kapott. A gyártás mindössze 2 500 darabra korlátozódott.

A Harley-Davidson® az örök kaland és a szabadság megtestesítője. További információért látogasson el a H-D.com oldalra, ahol megismerheti a Harley-Davidson® Grand American Touring, Sport, Adventure Touring, Cruiser és Trike motorok teljes választékát, a Harley-Davidson Certified™ előre ellenőrzött motorokat, valamint a Harley-Davidson® alkatrészeket, kiegészítőket és ruházati termékeket.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük