Motor felszerelésMotorokMotorozás

A fej karosszériája – Bukósisak gyorstalpaló

a fej karosszeriaja 02Az egyik leglényegesebb cserélhető alkatrész a sisakplexi. Ha ez karcos, bemattult, vagy megsérült a páramentesítő réteg, akkor újat kell beszerezned, mivel ha nem látsz bennük jól, akkor az életeddel játszol. A boltban mindenképp kérdezz rá, hogy mennyibe kerül egy tartalék szélvédő, ha cserélned kell. Erre biztosan sor fog majd kerülni néhány éves használat után, ha figyelmetlenül tisztítod, ha kapsz egy szép kis követ rá menet közben, vagy ha csak simán béna vagy, és leejted a földre. Az „egyáltalán nem lehet kapni hozzá” és a „ez roppant drága” kategóriákat pénztárcád szerint válaszd meg.

Már elég régi tendencia, hogy a gyártók napszemüveget kiváltó, második, sötét plexit építenek sisakjaikba, ami nagyon praktikus. Az amúgy szemüvegesek életét is nagyban megkönnyíti, de a többiek számára is kényelmes, mert nem kell a sisakba erőltetni a külön napszemüveg szárait, és bármikor, menet közben is „le lehet venni”, el lehet tüntetni a sisak héjában. Persze, ha ez a napszemüveg plexi és a külső elkezd párásodni, akkor a kellemetlenséget csak növeli.

Abban az esetben, ha eleve sötét plexit szeretnél, meg kell tudnod, hogy az adott típushoz egyáltalán lehet-e venni ilyen kiegészítőt. Többféle sötétségűek és színűek léteznek, de jobb ha tudod, hogy nem mindegyik “street legal”, azaz a rendőr bácsi megbüntethet érte. De nem azért, mert nem tud gyönyörködni a két szép szemedben, hanem azért, mert nem fogsz rendesen látni benne gyengébb látási viszonyok között, így vakegér módjára veszélyezteted a többi közlekedőt és magadat is. Van, amit csak sötétben tilos használni, ekkor magaddal kell cipelned a teljesen átlátszót, és átcserélni az út szélén, ha rád esteledik. Érdemes olyat választanod, aminek a plexijét könnyen, szerszám nélkül, vagy egy pénz érmE nélkül cserélheted.

Ha szemüveget hordasz, akkor ez a tény még egy ellenőrizendő dolgot ró rád a vásárlás előtt, ami nem más, mint hogy a sisak alatt kényelmesen hordhasd azt. A szár ás a szár vége szerencsés esetben nem feszül a sisak bélésének. Ha igen, akkor fájdalmas nyomás kíséretében jelzi majd egy idő után, hogy keress másikat.

A bukók szíjai többféle zárszerkezettel rendelkezhetnek. A ki-be csatolást is próbáld ki, ha a fejeden van, és olyat vegyél, amit a legkönnyebben, a legkényelmesebben tudsz majd használni.

Amennyiben a sisakba tervezel majd multimédia kiegészítőket építeni, akkor ezek beszerelésének lehetőségéről, azok előkészítéséről is győződj meg. A legjobb, ha eleve olyat vásárolsz, amibe bele van építve gyárilag bluetooth vagy wifi eszköz, így nem kell barkácsolnod, és sokkal kompaktabb lesz minden, nem fognak lobogni mindenféle kábelek menet közben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A technika fejlődésével már egyéb elektronikai dolgokkal is kezdik felszerelni a sisakokat. A korábban nagy újdonságnak számító, a héjba épített, tükrökkel megoldott visszapillantó funkció bénasága helyett, – nem meglepő módon nem is terjedt el – ma már beépített kamera kémleli a mögötted történteket, melynek képét apró monitoron, vagy head-up display segítségével láthatod. A GPS és a telefon jeleit is így láthatod, ha vastag a pénztárcád. Ha azonban motorozni akarsz szabadon, és semmi másra nem akarsz figyelni, csak az útra, és élvezni a gép dübörgését, akkor talán ezek az opciók elhagyhatók, de az alapkritériumokat sose vedd félvállról.

 a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02a fej karosszeriaja 02

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük