Motor felszerelésMotorokMotorozás

A fej karosszériája – Bukósisak gyorstalpaló

 

a fej karosszeriaja 02Így vásárolj bukósisakot!

Sajnos, ha bemész egy boltba, és felpróbálsz egy sisakot, és akkor épp megfelelő, kényelmes, még egyáltalán nem biztos, hogy hosszú távon az lesz. Használd ki a három napos visszavásárlási, vagy cserélési garanciát, és ha megvetted, az első nap ne motorozz benne, csak legyen a fejeden otthon, és például így nézz tévét, és ha órák múltán is kényelmes, nem nyom, akkor tartsd csak meg.

Alapszabály, hogy a sisaknak pontosan illeszkednie kell a fejedhez, mert csak így fogja azt megvédeni úgy, hogy értelme legyen hordani. Ha lötyög, mert nagy rád, akkor inkább csak rosszat teszel magaddal. Amikor a fejeden van a sisak, kérj meg valakit, hogy fogja meg jó erősen, te pedig mozgasd jobbra-balra a fejedet. Ekkor néhány, maximum 4-5 cm elmozdulás megengedett pl. az orrod hegyét figyelve. Ha ennél nagyobb a „lötyögés”, akkor egy számmal kisebbet válassz.

Ha a kisebb már kellemetlenül szorít, akkor azt a modellt, vagy azt a márkát sajnos el kell felejtened, és másik után kell nézned, ami az előzőhöz képest jó eséllyel már jobban fog illeszkedni. A sisakoknál is az a helyzet, mint a lábbeliknél. Hiába az egységes számozás, van, hogy valakinek különböző méretszámozás mellett az összes cipője azonos nagyságú. Szóval ne hidd, hogy olyan gyorsan fogsz majd találni a fejedhez illőt.

A mai sisakok héjai már jó anyagokból készülnek, de a karbon és üvegszál mellett sok olcsóbb kategóriájú műanyagból készül, melyeket érdemes 3-4 évente újra cserélni attól függetlenül, hogy hibátlan, karcmentes-e, vagy sérült, elhasználódott. Ezek anyagait a nap káros sugarai, a nedvesség és a használat elgyengíti, így ha perec van, nem véd megfelelően.

Ha drága, időtálló anyagú bukót veszel, akkor sem használhatod 30 évig, mert a bélése, a gumi, a fém alkatrészek, a műanyag és szivacs anyagok egy nap elkezdenek porladni, repedezni, illetve a használattól belsejük kitágul, és lötyögni fog a fejeden. A drágább sisakok esetében a komplett bélést, arcpárnákat, légterelő lapokat lehet cserélni, így a régiek kihajítása után egy majdnem új sisakod lesz.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Előnyük még, hogy így tisztításuk is egyszerűbb. Érdemes rákérdezni a boltban az alkatrész-utánpótlásra. Egy márkás sisak esetében tuti, hogy tudsz majd később is venni hozzá ezt-azt, de egy nevesincs, vagy szerényebb presztízsű bukó már nem biztos, hogy felfrissíthető később, így mehet majd a kukába, vagy a polcra, emléknek.

A bélés anyagára is érdemes némi figyelmet fordítanod. Az egyszerűbb és olcsóbb sisakok belső borításai sok esetben olyan anyagból vannak, melyek kellemetlen érzetet adnak, és emellett hamar bele is izzadsz. Nem szellőznek jól, nem vezetik el az izzadás okozta párát. Az anyagválasztás mellett a szellőző rendszerek kialakítását is szempontként kell kezelned, mert ha azok gagyik, később a pokolba fogod kívánni a gyártót, és annak összes rokonát.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük