A Davinci DC100 világméretűvé válik
A Davinci DC100 elektromos szuperbike már néhány éve hullámokat vetett kínai hazájában, de az európai debütálására tavaly novemberben került sor az EICMA kiállításon, az észak-amerikai piacra pedig a januári Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n való megjelenésével jutott el.
Míg más elektromos motorok inkább a hagyományos, belsőégésű motoros modellek megjelenését utánozzák, a DC100 más megközelítésben élvezi az origami kinézetű karosszériát, mintha csak egy 3D modell lenne. A szögletes külső alatt a DC100 egy 17,7 kWh-os akkumulátorcsomagot rejt, amely az elektromos motorkerékpár-tervezés legújabb trendjeinek megfelelően a motorkerékpár fő vázszerkezeteként is szolgál, és egy 100 kW-os (135 LE) villanymotort táplál, amely lenyűgöző, 627 lb-ft nyomatékot (850 Nm) biztosít. A Davinci állítása szerint a 0-62 mph (0-100 km/óra) sebesség három másodperc alatt érhető el, a végsebesség pedig 124 mph (200 km/h).
Ennyi nyomatékkal a gázadás pillanatától kezdve a 240-es hátsó gumiabroncs nem túlzás. Bár a hatalmas egyoldalas lengőkarnak valószínűleg nem kellene ennyire terjedelmesnek lennie, hiszen ez is kétségtelenül hozzájárul a DC100 kissé súlyos, 255 kg-os tömegéhez. Ezt egy Bitubo monoshock támasztja alá, elöl pedig egy hozzá illő villával szerelték, míg a radiális fékeket a Brembo szállítja.
A teljesítmény nem a Davinci egyetlen eladási pontja. A vállalat a DC100-as motoros segédtechnológiáját is kiemeli. A kombinált fékeket – csak egy kar van és nincs lábvezérlés – kanyarstabilizáló ABS segíti, és van egy sor elektronika, beleértve a hegymeneti indítássegítőt, a dőlésszög-érzékeny kipörgésgátlót, az akkumulátor regeneratív töltését és a hegymenet-szabályozást.
A Davinci Motor hivatalosan is belép az európai piacra a DC100 elektromos motorjával
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A DC100 akár 5 km/órás sebességgel hátrafelé is képes haladni, hogy segítsen a parkolásban. A legtöbb riválishoz hasonló TFT műszerfal helyett a Davinci a motoros saját, állítható tartóban tartott mobiltelefonját használja kulcsként és műszerfalként is, és a vállalat ígérete szerint a motorkerékpár technológiája levegőben történő frissítéseket kap, és azt állítja, hogy a jövőbeli fejlesztések között szerepel majd az automatikus parkolás és még az autonóm vezetési mód önegyensúlyozásának képessége is.
Az európai árak 26 000 eurónál (kb. 9,8 millió Ft) kezdődnek, míg az amerikai vásárlók 27 500 dollárt (kb. 9,5 millió Ft) fizetnek majd, a szállítások pedig a tervek szerint 2023 közepén kezdődnek.