A dagi fickó odarongyol – Harley Davidson Fat Bob 2016 Teszt
A rezgés nagyobb fordulatszámokon erősödik és megjelenik a lábtartón is ha erőlteted: olyan szinten, hogy szinte lerázza a lábad, itt nincs apelláta, fel kell tovább váltani. A váltó hatalmas kattanással veszi a következő sebességet, és szinte érzed, ahogy összeérnek a fogaskerekek.
Viszont ahogy tekered felfelé a gázbovdent, az élmény elsőosztályú: azért 1600 köbcenti elég szépen meglódul, és úgy van hangolva a váltó, hogy szinte minden sebességfokozatban ugyanazt a nyomatékos mélyről jövő hörgéssel kísért meglódulást produkálja.
A műszerfalon látod, hanyadikban van a váltó, de annyira picike a jelzés, hogy elhanyagolható az észrevétele, vagy kiguvad a szemed a napsütésben. Valójában meg ezekkel a köbcentikkel tök mindegy hanyadikban vagy, majdhogynem mindenütt elindul.
Viszont a fék az ordenáré erőviszonyokhoz szerintem vérszegény. A fékerőt kézzel kell leadnod, mert óriási nagy féktartályok figyelnek a jószágon, és nem képződik hidraulikus áttétel, minden izomból kell megoldj. Ha a 300 kilót meglököd és meg akarsz állni 150 km/óra felett, hát na, én imádkoztam, és utána már csak 140-ig kergettem, hogy ne legyen meglepetés.
140 km/óráig még biztonságos a fékerő, csak utána már erősebb a motorfék rajta, mint amit én tudok rajta pumpálni. Annak meg ugye idő kell, fékezés közben meg abból szokott a legkevesebb lenni. A jobb a békesség alapon a 130-140-es utazó szerintem az optimális vele, már csak azért is, mert elég mélyen ülsz a vason, hogy addig az eleje védjen a menetszéltől, és utána kezd jönni a hurrikán.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szociális vonatkozásai
Amikor kiteszed a fércbukra a fatbobos képedet és az amerikai haverok odacsoportosulnak a lájk gomb nyomogatásához… Offline-ban: húha, ezigen és egyéb felkiáltások, húdevagyány, nemnagyezneked? (Amíg nem én viszem, hanem ő visz, addig nincs gond.) Minden szembejövő köszön. Beröffentve elismerő fülhegyezések, a motortalan rockerek nyálcsorgatása, stb.
Kinek ajánlom: rutinosabb motorosoknak, öreg rockereknek, militarydizájn kedvelőknek. A motor szerintem eléggé meg lett szelídítve az európai motorokhoz szokott piachoz, különösen annak a korosztálynak, aki vallja, hogy ne sajnálják ki az anyagot a dolgokból. Ebben van anyag, húz is rendesen, egész jól kanyarodik is, rockernagyiknak is bátran ajánlom.