fbpx

A 2023-as Dakar ralin 3 versenyző nő indul a motoros kategóriában

Dakar Rali 2023 Szaúd-ArábiaSzilveszter napján kezdődik a 2023-as Dakar-rali, amelynek útvonala a Vörös-tenger és az Arab-öböl között halad Szaud-Arábiában. A közel 5000 kilométernyi különleges verseny 14 napon át tart majd.

A közelmúlt történetének egyik leghosszabb Dakarja lesz a 2023-as. A 4704 kilométeres, pontosan időzített különleges szakasszal együtt összesen több mint 8500 km-en keresztül versenyeznek a csapatok. 14 napra elosztva – ami két nappal több, mint a legutóbbi Dakaroké – ez nyolc napot jelent, mielőtt Rijádban pihenőnapot tartanak.

A gyorsaság biztosan nem az egyetlen kulcs a sikerhez ebben az évben, ahol a motorok és a versenyzők számára az állóképesség lesz a kulcs.

A szabályváltozások a bátraknak kedveznek

Idén új szabályváltozásokat vezetnek be, köztük egy kulcsfontosságú, amely megakadályozza a napról-napra történő jojó-effektust. 2023-ban a versenyzők időbónuszokat kaphatnak, ha egy szakaszt meghatározott távolságon keresztül vezetnek. Például, ha egy korábbi szakaszgyőztes a következő napon 200 km-t vezet, öt perc időbónuszt kap. A cél az, hogy a leggyorsabb versenyzőket jutalmazzák erőfeszítéseikért, és ne büntessék a versenyzőket igazságtalanul azzal, hogy az élre állítják őket.

Hasonlóképpen, az új szabályok között szerepel az útvonaltervek felosztása a nevezés során, ami azt jelenti, hogy nem mindenki ugyanazt az útvonalat követi minden nap, ami szintén azt a célt szolgálja, hogy a versenyzők ne kövessék egymást annyira.

“Több nehézséget, több dűnét és hosszabb távot szeretnénk” – hangzott el a versenyzők visszajelzései között közvetlenül a ’22-es Dakar után. A szervezőcsapat azóta is tervez, és a 2023-as kiadás minden bizonnyal teljesíteni is fogja ezt az elvárást.

A 2023-as Dakar-rali napról napra dióhéjban:

A rali az első körülbelül öt napban egy Dzsiddától néhány órányira északra található tengeri táborban lesz, ahol a technikai és adminisztrációs folyamatok a tervek szerint “barátságos” falusi hangulatban zajlanak majd.

Az első nap hivatalosan december 31-én, szilveszterkor lesz, egy 10 kilométeres prológgal a Vörös-tenger partján. A prológ azért fontos, mert ez határozza meg az első szakasz rajtlistáját, ahol a leggyorsabb versenyzők választhatják ki a rajtpozíciót.

Az összesen több mint 600 kilométeres első szakasz a tengeri táborhoz vezet, és nem lesz túl sok navigációs feladat, mivel a versenyen könnyedén haladnak, de a sziklákkal, homokkal és dűnékkel tarkított szakasz jó bemelegítést ígér az előttük álló versenyre.

A második szakasz hasonló teljes távot tesz meg, 431 km a Sea Camptől Al Ula-ig, amely köves, poros és sziklás lesz, és nem lesznek igazi homokos szakaszok.

A harmadik szakasz “abszolút varázslatos” kezdete a navigáció első nagy próbatételeit jelenti ezen a napon a kanyonokban és a nyílt sivatagban.

A Ha’ilból kivezető hurok a következő néhány szakaszra jellemző lesz, a negyedik szakasz elején pedig homokhegyeket ígérnek, mielőtt a későbbi trükkös navigációs feladatok a versenyzőket próbálnák megfogni, és az útikönyv pontos olvasása szükséges, mondják. Várhatóan ezen a napon változások lesznek az élmezőnyben!

Homok, homok és még több homok az ötödik szakaszon, amely a terepversenyzés szaúdi fővárosában zajlik. Dűnékkel teli mezők és egy “szlalom jellegű szakasz” lesz a pálya része, mivel a különböző versenyzők külön navigációt követnek majd, hogy ne kövessék egymást.

A leghosszabb, összesen 877 km-es szakasz a hatodik napon dél felé, Al Duwadimi felé veszi az irányt, ahol egy 466 km-es különverseny vár a versenyzőkre.

A hetedik szakasz változatos terepviszonyokat kínál majd, sok kővel és 470 km-es hurokszerű útvonallal, ez a leghosszabb időmérő speciál, és ez a nap keménysége miatt döntő lehet az eredmények szempontjából.

Az Al Duwadimi és Rijád közötti nyolcadik szakasz a pihenő előtti utolsó nap. Vegyes szakasz völgyekkel és hegyekkel, valamint tágas sivataggal, majd az utolsó 200 km-en néhány gyors pálya következik a pihenő és a rijádi átcsoportosítás előtt.

Január 9. – pihenőnap Rijádban

A kilencedik szakasz kicsit sűrűbbé válik a navigációval, mivel a verseny Haradhba tart a 710 km-es teljes útvonalon.

A 10. szakasz papíron furcsának tűnik, és az első versenyzőknek korán, hajnali 3:30-kor kell kezdeniük a 623 km hosszú, 623 km-es összekötő útvonalon az időmérős speciálstartig. A különverseny “szándékosan rövid” 114 km hosszú, mivel mélyen az Üres Negyed homokjában haladunk.

A 11. szakasz a 23-as Dakar egyetlen maratoni szakaszának első része. A versenyzőknek az Üres Negyedben néhány napig “semmi, csak üres homoktengerek és dűnék” várnak rájuk, ami azt jelenti, hogy mechanikusan nehéz lehet, de a gumik számára nem annyira, mint az előző években. Ez a rally egy olyan része, amely álom vagy rémálom lehet a versenyzők számára, akiknek aztán a saját motorjuk előkészítése után egyedül kell szembenézniük egy éjszakával egy sátorban a sivatagban.

A 12. szakasz egy másik rövid, 185 km-es szakasz, de bár a távolság és a sebesség alacsonyabb lesz, a napok hosszúak lesznek a kemény dűnék miatt.

A 13. szakaszon a versenyzőket nagy dűnék várják, amint elhagyják az Üres Negyedet, és az Arab-öböl partja mentén haladnak a cél felé. Shaybah és Al Hofuf között lesz az utolsó előtti szakasz, és bár rövidnek tűnik (154 km időmérő), a teljes táv teljesítése hosszú, összesen 669 km-es nap lesz, így ismét korán kell indulni, fiúknak és a lányoknak.

Január 15. és a 14. szakasz egy könnyebb nap, amely a rali befejezéseként az Öböl partja mentén Dammamba vezet, miután időnként gyors versenyt rendeznek a part mentén. Mostanra már tudnunk kellene a győzteseket, de a verseny sosincs vége, amíg a célban és a dobogón nem ér véget a rózsaszín parton, az afrikai Lac Rose történelmi célba érkezés helyszínére emlékeztetve.

Hat gyári csapat áll rajthoz a 145 motor és quad között, legalább 10 olyan versenyzővel, akik nyerhetnek, köztük öt korábbi Dakar-bajnokkal. A motoros nevezők egyharmada újonc, ez ismét a Rally-Raid Világbajnokság első fordulójaként és a Rally 2 kategóriában 23 év alatt szerepel majd.

Nők a 2023-as Dakaron

A 2023-as Dakar ralin 3 versenyző nő indul: a dél-afrikai Kristen Landman 90-es rajtszámmal egy KTM nyergében, a spanyol Sandra Gomez  Cantero egy gyári Reijuval 56-os rajtszámmal, és a holland Mirjam Pol egy Husquarnával 44-es rajtszámmal.

Mirjam Polnak fel kellett adnia

Szurkoljunk együtt a bátor motorosoknak és elsősorban a csajoknak!

 

Forrás: Dakar.com, enduro21.com

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x