MotorokMotorozás

60 motoros nő a HUMDA közlekedésbiztonsági napján – VIDEÓVAL!

HUMDA Közlekedésbiztonsági napSzámunkra délután következett a keményebb menet. Eddigre már a hőmérő higanyszála is még magasabbra kúszott, és a napon ácsorgás meg a kajakóma is alaposan kiszívta az energiáinkat. De mivel ez volt az a rész, amit legjobban várunk, mindenki bedobta magát.

A gyakorlati rész négy modulból állt délután

Az én csoportomnak az első modul a fékezés és az akadályelkerülés volt. Sajnos az 50 fős csoportokban kicsit soknak bizonyult a létszám ahhoz, hogy alaposan begyakoroljuk az elmondottakat. Így nagyjából 3-4-szer kerültünk sorra egymás után. Azért az oktatók mindenkinek tudtak mondani valami hasznosat, és biztos, hogy mindenkinek javult a technikája.

Mivel nem akartam a léghűtéses Harley-t kínozni egy napon keresztül alapjáraton a kánikulában, kapóra jött, hogy épp nálam volt a Honda Forza 750 tesztelésre. A motor nagyon jól vizsgázott, csak a feladatokat az automata váltóhoz igazítva, módosítva kellett végrehajtanom.

HUMDA Közlekedésbiztonsági napEz nem is annyira a fékezésnél, hanem inkább a kanyarív kombinációknál és a szerpentinen okozott gondot először. Mivel ezekben a szűk kanyarokban hátsó fékkel kell stabilizálni a motort, eleinte nehezen szoktam meg, hogy a bal kezemmel húzzam a féket a lábbal taposás helyett. Amikor rájöttem a technikára, már szuperül mentek a szűk kanyarok is.

A harmadik modul úgynevezett forgalomban használható összetett gyakorlatokat tartalmazott. Itt a szlalom különböző fajtáit gyakoroltuk ülve, állva, egy kézzel. Volt eltolt szlalom és holland kapu is. Nyilvánvaló okokból egy kézzel nem tudtam végrehajtani, mert az egyik kezemmel a gázt húztam az automata motoron a másikkal a hátsó féket. Ugyanez történt akkor is, amikor fel kellett volna állnom. A többiek viszont nagyon bátran és ügyesen, tökéletesen hajtották végre a feladatokat.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Még több kép a HUMDA napról a galériában

(Ha fotóztál, töltsd fel te is a képed, hogy egy helyen legyenek!)

Az utolsó modul a Hungaroring versenypályán való motorozás volt, amit szintén nagyon vártunk. Sokan most először motoroztak azon a pályán, ahol a Forma 1-es pilóták és a híres motorversenyzők csapatnak. Mindenképp nagy élmény volt, hogy felvezetéssel ugyan, de négyszer is körbemehettünk úgy, hogy előttünk egy tapasztalt motoros mutatta a helyes íveket.

HUMDA Közlekedésbiztonsági nap

Este 6 óra lett, mire mindennel végeztünk. Habár mindenki hulla fáradt volt addigra, azért néhányan még elmotoroztunk együtt egy közeli cukrászdába egy fagyira. Kellett ez a kis levezetés, hogy megoszthassuk egymással az élményeket, és hogy mindenki lenyugodva és főleg lehűlve indulhasson haza az egész napos motorozás után.

Szuper jó és rendkívül hasznos nap volt. Köszönjük ezúton is a HUMDA Magyar Autó-motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt.-nek a lehetőséget. Aki most nem tudott eljönni, mindenképp figyelje a közösségi oldalakat és a Csajokamotoron-hu-t, hogy legközelebb le ne maradjon!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük