fbpx

41 év után visszatér a legendás Honda ST125 Dax minimotor

Honda ST125 Dax 2023

Ezer közül is felismerhető, ahogy a T-alakú váz a nyereg végétől a krómozott kormányig fut, ehhez kapcsolódik a futómű és a két 12″-os kerék, a motor összképe pedig egy rajzfilmszerű tacskóra emlékeztet – ezért is nevezték el Daxnak (ti. Daxli) az első, 1969-ben megjelent Honda minimotort.

A 2023-as modellévű Dax – akárcsak elődei – jellegzetes, egyedülálló formavilágú, ugyanúgy sajátos váza rejti az üzemanyagtartályt, és olyan masszív konstrukció, hogy két megtermett felnőtt is kényelmesen utazhat rajta. Felfüggesztése is ehhez méretezett, mely elöl 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppárból áll, míg hátul kétoldali rugóstag köti össze a vázat a lengővillával.

Mindezt megkoronázzák a stílusos, 12″-os kerekek és az ezeken feszülő, széles, ballonos abroncsok, melyek egyszerűen ideálisak városi közlekedéshez. Múltidéző részlet a krómozott, magas kormány és utaskapaszkodó, ezzel szemben napjaink nagymotorjairól lehet ismerős a negatív szedésű LCD-műszeregység és a minden elemében LED világítás.

Nagyban megkönnyíti a városi közlekedést a léghűtésű, 124 cm3-es, Euro 5-ös erőforrás, amely a teljes fordulatszám-tartományban rendkívül rugalmas és 2 személlyel is lendületesen gyorsítja a Daxot. Szintén a könnyed kezelhetőség elérése volt a cél a kuplungkar nélküli, röpsúlyos tengelykapcsoló beépítésével, ami gázadásra zár-old és összekapcsolja az erőforrást a négyfokozatú váltóval.

Honda ST125 Dax 2023

A vadonatúj Daxot – mely előre láthatóan augusztustól kerül be a hazai márkakereskedések kínálatába – az alábbi lenyűgöző színekben rendelhetik meg a vásárlók: Pearl Nebula Red (gyöngyházpiros), valamint Pearl Cadet Grey (gyöngyházszürke), és mindkét színváltozatot látványos Honda Wing-logó, illetve tacskóra emlékeztető ábra díszíti. Az új modell ára: 1.549.000 Ft lesz.

Így már három típus, a Monkey, az MSX125 és az ST125 Dax sorakozik a Honda minimotor-kínálatában.

Honda ST125 Dax 2023

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x