fbpx

15 nap alatt 8900 kilométer lesz a 11. Budapest-Bamako távja

bamako2016Jövőre ismét Budapestről rajtol a fapados Dakarként is ismert, magyar szervezésű tereprally és túra, a Budapest-Bamako.

„Ma hajnalban a szervezők közösségi oldalakon tették közzé a 2016-os Nagy Afrikai Futam útvonalát. Jövőre a futamon rövidebb, de látványosabb etapok várják majd az indulókat.” – mondta Villám Géza, a futam alapítója. A cél jövő januárban is Bamako lesz, ha a politikai és a biztonsági is helyzet így engedi.

A rally jövőre is két kontinens, nyolc országán halad majd át. Akárcsak az elmúlt években, egy 4 napos szuper maratoni etappal kezdődik a Bamako. Január 15-én éjjel magyar és szlovén földutakon lesznek az első speciál szakaszok. A verseny Marokkóban folytatódik, ahol az ország Algériához közeli, keleti szakaszán halad majd a mezőny a merzougai dűne rendszerhez. „Merzouga a Szahara egyik legvarázslatosabb pontja. A Merzouga – Erg Chigaga etap a verseny egyik fénypontja lesz” – tette hozzá a Szabó Gál Andrásként is ismert egykori rádiós.

Marokkó homokdűnéi, berber hegyi falvai és sziklás földútjai után Nyugat Szahara kietlene síkságai várják majd az indulókat. A mezőny hét év után először Dakhlában tölti az éjszakát, egy szaharai termálforrásnál.

Mauritániában idén is 5 napot tölt a Bamako rally. Minden bizonnyal itt fog eldőlni a verseny sorsa. A B2 Beach – Atar, Atar – Tidjikja, Tidjikja – Kiffa etapok klasszikus sivatagi versenynapokat ígérnek. A régi klasszikus Dakarokon is ezek voltak a legkeményebb etapok. Mauritánia után három mali versenynap, barátságos afrikai falvak és szavannai földutak várnak az indulókra. Január 31-én ér a verseny véget a Mali Köztársaság fővárosában, Bamakoban.

A Bamako jövőre is verseny, túra és 4×4 kaland kategóriában indul. „A túra kategóriában már csak néhány szabad hely van. A futam általában június elejéig megtelik.” – mondta Szabó Gál András. Biztonsági okok miatt a 2016-os futamon is csak 160 csapat indulhat.

A Budapest-Bamako az elmúlt tíz évben a legnagyobb szaharai rallyvá, és legnagyobb jótékonysági autósport eseménnyé nőtte ki magát. A magyar kezdeményezésű flúgos futam évente 1 millió Euro értékben juttat egészségügyi felszereléseket, tanszereket és egyéb karitatív adományokat a világ legszegényebb régiójába.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x