fbpx

100 % Peru, 100 % Dakar – Célba ért az év legnagyobb tereprally versenye

dakar 2019 finish 03Amikor a szervezők kijelölték az idei útvonalakat, és amikor a versenyzők beneveztek a Dakarra, még nem sejtették, hogy mire vállalkoztak. A szervező és a versenyzői oldalon is volt mit leküzdeni. A barátságos dél-amerikai ország minden terepviszonya nagy kihívás elé állított embert és gépet egyaránt. A homok, sziklák, kövek. a dűnék, a sokszor versenyt bénító köd jócskán kivett mindenkiből erőt, s energiát.

 

A 2019-es Dakar nyomvonala mintegy 5000 km hosszan húzódott, mely rengeteg speciális szakasszal volt tűzdelve. Sokan már a verseny elején belátták, hogy keményebbek a terepviszonyok felkészültségükhöz képest, így inkább a versenyből való kiszállást választották, mint a garantált sérülést, bukást.

A motoros mezőnyben az eredetileg rajthoz állt 132 versenyzőből csak 75-en értek célba. Különösen tiszteletreméltó tény, hogy a női indulók közül a legtöbben nyeregben maradtak mindvégig.

Laia Sanz az elmúlt évek teljesítményét hozta, de most feljebb tudott jutni a rangsorban, mint ahogy azt tervezte is, és így az előkelő 11. helyen zárta a Dakart. Hölgy versenyzőtársai, Mirjam Pol a 48., Anastasya Nifontova a 62., Gabriela Novotna a 70. helyen ért célba.
A motorosok abszolút dobogósa a második Dakar győzelmét begyűjtő, ausztrál Toby Price lett, akit az osztrák Matthias Walkner a 2., míg a brit Sam Sunderland a 3. helyen követett. A motormárkák versengésében a KTM és a Honda lett dobogós, de az élbolyban volt Yamaha és Husquarna is. A KTM egyértelműen vert mindenkit.
A fővárosból, Limából indult verseny befutói 17.-én a kiindulás helyszínére tértek vissza, és ott ünnepelték diadalittasan azt, hogy az idei Dakar sem fogott ki rajtuk teljesen, maximum jól meggyötörte őket. Az, hogy jövőre milyen megpróbáltatások várnak az indulókra, és hogy mely országok lesznek érintve, még nem ismert. Ami szinte biztos, hogy könnyebb akkor sem lesz a versenyzők dolga.

dakar 2019 finish 01dakar 2019 finish 01dakar 2019 finish 01dakar 2019 finish 01dakar 2019 finish 01

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x