Miért csak a benzin? – 6+1 ok arra, hogy miért nem terjedt el a dízel üzemű motorkerékpár - Csajokamotoron.hu - Motoros nők közösségi- és hírportálja
  2017. július 26. szerda           Anna, Anikó napja van, holnap: Olga, Liliána
  • Magazin
  • Motorok
  • Motorozás
  • Miért csak a benzin? – 6+1 ok arra, hogy miért nem terjedt el a dízel üzemű motorkerékpár

Miért csak a benzin? – 6+1 ok arra, hogy miért nem terjedt el a dízel üzemű motorkerékpár

Tartalomjegyzék

miert nem dizel 01Ha megkérdeznek, hogy mondj olyan motormárkákat, melyek kínálatában dízel motorral szerelt modell is van, a legtöbben a Royal Enfield-et említik, de másodikként megnevezni valamit, már nincs sok ötletük. Mostanság már ők sem gyártanak ilyen csettegőt, de vajon miért nem szivárgott be a motorok világába a gépkocsik között oly népszerű dízel üzem?

Néha fel-fel röppennek olyan hírek, jelennek meg tesztek az interneten, hogy megépült egy füstokádó szörnyeteg, de ezek kizárólag egyedi építések, és a mindennapi közlekedésben nem találkozhatunk velük. A neves motorkerékpár gyártók egyáltalán nem foglalkoznak ezzel a vonallal. Napjainkban inkább az elektromos meghajtásra gyúrnak.

Annak, hogy a kutaknál kizárólag benzint tankolunk motorjainkba, meg vannak az okai. Lássuk, miért szorult ki a motorkerékpáros iparágból a gázolaj felhasználása, mely tény már egészen biztos, hogy nem fog változni. A jövő nem erre vezet.

HIRDETÉS (x)

1. Disznó nehéz

Mivel egy dízelmotor kompressziója sokkal nagyobb, mint egy benzinmotoré, az indítómotort és az akkumulátort is hatalmasra kell méretezni, mely jelentősen növeli a motorkerékpár súlyát. A dízel kompresszióviszonya 24:1, míg a benzinesé kevesebb, mint a fele, azaz 11:1 körül van. Ahhoz, hogy ilyen paraméterrel tartósan tudjon egy motor működni, az egyéb alkatrészeket is vaskosabbra kell tervezni, így egy ekkora monstrum a súlycsökkentési harcban nem pálya egy motorkerékpáron. Ha mégis építettek volna ilyeneket, a motorosoknak meggyűlt volna a bajuk a hatalmas súllyal, mely miatt kezelhetetlenebb, nehézkes lenne gépük.

2. Zajos, és ráz, mint a légkalapács

A nagy kompresszió miatt a dízelmotorok zaja és vibrációja sokkal erősebb, mint benzines társaiké. A folyamatos rázkódás nem olyan, mint a Harley-k kellemes vibrációja, hanem sokkal erősebb és kellemetlen is, olyannyira, hogy még a motor kezelése is nehezebb lenne miatta. Így minden gyártó maradt a simább működésű benzines erőforrásoknál, és nem erőltették a dolgot.

3. Magasabb előállítási költségek

A nagy kompresszióhoz készült robosztusabb motorblokk kialakítása költségesebb, mint egy benzines esetében, így a gyártók, akik a profitot lebegtetik szemeik előtt, nem engedhették meg maguknak azt, drága, eladhatatlan terméket dobjanak piacra, vagy épp az előállítási költségek emelkedése miatt kevesebb haszonnal verhessék a mellüket, hogy márpedig nekik van dízel modelljük.

 

Lapozz, és tudd meg, hogy még milyen okai vannak a dízelüzem mellőzésének!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Kövess bennünket

Weboldalunk a látogatói élmény növeléséhez cookikat (sütiket) használ. Az oldal további böngészésével elfogadod a sütik használatát.